Onderdelen rubriek marktplaats

knutsel

so what this button do?
Wellicht is het al eens eerder hier voorgesteld, maar gezien onderdelen voor de wat oudere synths steeds schaarser worden, zou een aparte rubriek voor onderdelen op de marktplaats een goed idee kunnen zijn? We kunnen hierdoor elkaar een beetje helpen voor wat betreft de techneuten onder ons. Ik merk dat ik zelf wel eens wat onderdelen overhoud en weer andere onderdelen te kort kom...

Dat lijkt mij ook wel wat, het zorgt uiteindelijk ook voor een betere vindbaarheid. Ik zal het met de andere mods overleggen

Inderdaad. Nu wordt de vraag naar onderdelen overal en nergens neergezet. De vindbaarheid zal het zeker te goed komen. Ben benieuwd. Bedankt tot zover! :okdan:

Ik ben ook wel eens op zoek naar iets en vind het toch wat ongepast om dit in de normale marktplaats of elders op het forum te plaatsen.

Puik plan wat mij betrefd :)

Ok, even een update: we zijn aan het kijken naar een mogelijke oplossing. Die ligt niet in een extra marktplaatsonderdeel maar meer in hoe je advertenties opzichzelf beter kan rubriceren. Zo is een apart onderdeel voor componenten dan niet nodig. Dus hou die soldeerbout nog even warm

Misschien is de doelgroep te klein, maar je zou een aparte DIY Marktplaats maken, waar, naast componenten, ook pcb's, panels en gebouwde modules aangeboden/gevraagd kunnen worden, of bijvoorbeeld group-buys organiseren.

Misschien kunnen Diy-ers het onderling ook regelen. Ik ben niet te beroerd om iemand eens wat componenten te sturen, als ik op andere momenten ook geholpen wordt. Al zijn het maar wat weerstanden of caps die je net mist om een project af te maken. Je zou een soort netwerk kunnen maken waarvoor mensen zich op kunnen geven. Deze mensen kun je PB-en als je iets nodig hebt en misschien krijg je de vraag terug; goh, heb je toevallig dit of dat?.. Zoals ik al zei; het hoeven niet perse 1;1 transacties te zijn, als je op andere momenten ook vooruit geholpen wordt.

Ik denk wel dat de groep diy-ers vrij klein is.

Een weerstandje of zo valt altijd nog wel te hacken, maar als je net die ene CMOS 4050 nodig hebt of 4538, of iets anders specifieks waar je anders voor bij Mouser moet zijn (die drukschakelaars uit Falafelbiels zijn projecten bv.) dan zou dat wel handig zijn om dat hier te kunnen ruilen. Prima plan wat mij betreft!
Gebouwde modules kunnen gewoon op de normale marktplaats toch?

Nou, we zijn meer aan het denken in de richting van categorien die je kan aanvinken binnen marktplaats zelf. Om een mp onderdeel te maken voor componenten is volgens ingewijden niet zo'n punt maar als je bovenstaande selecties kan maken kom je in ieder geval meteen bij alle torren, piggybacks, potmeters en cemmetjes terecht. U hoort weer van ons ;-)

Back