Sub 37 is eigenlijk een doorontwikkeling van de sub phatty. Ze klinken gelijkaardig in basis. De sub phatty heeft een octaaf minder, under the hood functies, maar ook minder functies dan de sub 37. Ik heb de laatst genoemde. Een van de tofste synths -ever- Hands-on colntrole, diepgaande modulatie mogelijkheden (met een paar under the hood modulatie mogelijkheden), monster sound en enorm degelijk. Voor mij samen met de bass station 2 de leukste synth om uren mee te pielen. Je moet wel bijna je best doen om m een beetje subtiel te laten klinken, want er zijn veel mogelijkheden om het ding te laten schreeuwen, ik vermoed dat dat verschilt met een grand mother. Je zou ook kunnen kijken naar de novation peak, wat een mooi werkpaard is dat! Clean, maar zeker ook ruw en warm kan klinken. Niet zo metalig als de minilogue (die heb ik ook, maar die gaat eruit). De Behringer deepmind is genoemd en ook zeker de moeite waard om te overwegen, goeie effecten die wel onderdeel moeten zijn van je patches, wat de benadering wel iets anders maakt.