Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Als ik de foto’s zie van de DT990 lijkt die ook wel gesloten. Qua prijs is de Sony rond de 100 euro, niet zo gek veel goedkoper als de DT990.
DT990 is half open, DT770 is volledig gesloten net als de DT880.
DannyFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ik de foto’s zie van de DT990 lijkt die ook wel gesloten. Qua prijs is de Sony rond de 100 euro, niet zo gek veel goedkoper als de DT990.
DannyDT990 is half open, DT770 is volledig gesloten net als de DT880.
Danny

Ik heb niet veel verstand van Koptelefoons maar hoe moet ik zoiets zien dan? Is dan het ene oor gesloten en de andere open?![]()
)Dank jullie allemaal voor het meedenken erg interessant om te lezen wat mensen zoal gebruiken aan koptelefoon. Ik weet nog niet helemaal waar ik voor ga, maar heb het terug gebracht naar 3 keuzes van rond de 350 euro, deze hebben allemaal een impendance van 200/250 0hm. Dus heb nog 1 vraagje. Mijn audio interface is een Analog heat en die heeft een output impendence van 36 ohm. Ik neem aan dat ik dan voor het beste resultaat een Amp nodig heb. Iemand hier ervaring mee?
deze hebben allemaal een impendance van 200/250 0hm. Dus heb nog 1 vraagje. Mijn audio interface is een Analog heat en die heeft een output impendence van 36 ohm. Ik neem aan dat ik dan voor het beste resultaat een Amp nodig heb. Iemand hier ervaring mee?
Nee het gaat om de achterkant van de koptelefoon. Bij jouw sony en bij mijn hd25 zijn die dicht.
Bij de DT990 is die open. Als je daar muziek op afspeelt komt er veel geluid uit de achterkant.
.
Er bestaat een vuistregel dat de bronimpedantie niet groter moet zijn dan 1/8 van de koptelefoonimpedantie. Dat lukt niet. Dus inderdaad een koptelefoonversterker.
Ah oke thanks. Had wel al eens zoiets gelezen, even rustig kijken naar ofwel een losse amp of een andere/aparte audio interface met een amp er al in....

Als ik zelf een koptelefoon zou kopen van 350 euro, dan zie ik die vuistregel als een minimumvereiste. De impedantie van de versterker zou dan nog best wat lager mogen. Het gaat hier niet om een koptelefoon van een paar tientjes om snel wat af te luisteren, het is best een investering. Dan beter eruit halen wat erin zit.![]()
Ik hoor niks lekken uit de halfopen dt990 pro tenzij het echt debiel hard staat.
Ik hoor niks lekken uit de halfopen dt990 pro tenzij het echt debiel hard staat.
Qua draagcomfort zou ik hem zeker aanraden, en ik ben al aan mijn derde toe inmiddels, want ik wil niks anders uit pure tevredenheid.
En met lekken van geluid valt het echt erg mee hoor. Als je bv. zang gaat opnemen zul je altijd gesloten moeten hebben, maar mixen doe ik altijd op laag volume ( speakers) en 'normaal' volume op de headphones.
als ik al iets opneem met de microfoon zit het eigenlijk niet in de weg.
tja, luisteren in een winkel als het kan is altijd het beste.

Ook nog een Philips SBC-HP-890, ook lekker warm, letterlijk en figuurlijk. Een flinke bontkraag om de oren en goed voor stemwerk.
lekker warm idd.