2 geluidskaarten

search64

Ouwe rot
Ik heb een simpele pci-geluidskaart op het moment. Maar er zit ook een geluidskaart op mijn moederbord (ac'97). Kan ik deze geluidskaarten allebei tegelijk gebruiken om zo meer outputs te krijgen? Het is vooral om een extra monitor output te krijgen, zodat ik in Ableton en Traktor dingen kan proberen zonder dat ze meteen in mijn mix terechtkomen. Te zijner tijd komt er een fatsoenlijke kaart in, maar voorlopig hoop ik het zo op te kunnen lossen.

Kan ik anders misschien met een splitter twee mono-kanalen creeren waarvan ik er een als monitor gebruik (headphone) en de andere als "echte" output?

Thanks!

ja, je kan ze tegelijkertijd gebruiken.
let we op latencyverschillen als je hem voor traktor gaat gebruiken, het is lichtelijk verrot als je monitorkanaal enkele milliseconden achterloopt op je hoofduitgang, dan kan je beter elke geluidskaart een eigen kanaal geven en dan extern mixen.

zorg ook sowieso dat je asio4all installeert voor je ac'97 chip, dan houd je de latency wat beter in de hand.

Ik heb net de AC'97 onboard gereactiveerd, maar nu krijg ik alleen daar nog maar geluid uit. Hoe kan ik ze allebei activeren?

onder gewone omstandigheden zouden nu beide apparaten in apparaatbeheer moeten staan en kan je ze beiden gebruiken, tegelijkertijd. ik bedenk me wel opeens dat traktor geen 2 geluidskaarten tegelijkertijd meer ondersteunt sinds versie 1.5 geloof ik, dus voor traktor heeft het niet veel zin. ik weet niet hoe het met ableton zit.

maar om terug te komen op je vraag: staan allebei de kaarten in apparaatbeheer?

zo niet, dan is er iets vreemds aan de hand wat ik nog niet eerder heb gezien.
zo ja, dan zou je bv binnen winamp eens even kunnen kijken of je bij output een van de twee kaarten kan kiezen en of ze beiden nog geluid geven.

Yes ik heb asio4all geinstalleerd en nu doen ze het allebei in Traktor. En ze lopen precies gelijk, ik kan nu dus dj'en.

(Ik heb overigens Traktor 2.5 en die ondersteund dus wel degelijk twee geluidskaarten.)

Back