TRACK jazzy lounge

Leuk gedaan, zeker niet slecht.
Je bent helaas beperkt met de gebruikte sounds/geluiden (is dat omdat je gewoon niet meer tot je beschikking hebt?), en dat komt dit nummer helaas niet ten goede. De geluiden klinken erg kil en plat, terwijl ik eigenlijk een mooie warme sound verwacht. Maar nou ben je wel een heel eind gekomen met wat je hebt, dus dat is in ieder geval goed gedaan!

Verder vind ik de compositie eentonig, weinig afwisseling in akkoorden (eigenlijk geen). Ook is er dynamisch gezien weinig afwisseling, maar dat heeft denk ik meer te maken met de sounds, die hebben al geen diepte. Misschien kun je wat meer body geven aan de sounds door wat meer met eq en reverb aan de gang te gaan.

thanx!
Nee op zich heb ik wel meer tot mijn beschikking, misschien klinkt het ook een beetje kil door de compressie (112kbps) (dat weet ik wel zeker)
Misschien upload ik binnenkort wel 1 met hogere resolutie.
Heb je verder enig idee wat voor instrumenten ik nog meer kan gebruiken?

No offence, maar het ligt 'm denk ik wel aan de sounds op zichzelf, ze klinken nogal midi-gefabriceerd. Zoek naar geluiden met meer body en warmte, met name voor de Rhodes, strings en de piano. De beats zijn wel iets beter, maar daar mag ook meer pit in.
Je kunt dus ook proberen je huidige sounds wat op te poetsen met eq en reverb, en een beetje chorus voor je rhodes. Layeren (stapelen) van sounds wil ook nog wel eens wat helpen.

Op zich leuk, maar nogal eentonig (maak ik mezelf ook vaak schuldig aan ... :erm:).

Ik mis 'body' in het nummer; zal zoals Dr Ripsaw al zegt wel liggen aan de geluiden, maar een wat stevigere bas en wat meer afwisseling in de akkoord-instrumenten zal al wonderen doen.

Zoals reeds gezegd klinkt 't wel erg dun en steriel en wat betreft het arrangement afwisseling. Misschien zou je met een saturator en wat EQ de Rhodes wat aan kunnen dikken. De drums zijn ook niet helemaal ok vind ik. De snare is nogal statisch en iel, een beetje GM-achtig. Ik ben er doorgaans voor om tracks in dit genre warm en vies te laten klinken en dat mis ik nogal in deze track...

Wel de lekkere lounge accoordjes... Rhodes doet het altijd goed ;)

Afgezien van de MIDI sounds sound... vind ik vooral alles nogal strak op de lijntjes van de sequencer staan. Bij Lounge mag alles wel wat losser... What's in the name 8)

Ja ik ben na alle kritieken tot de conclusie gekomen, dat ik hem weer eens te snel "af" heb gemaakt. dat doe ik bijna altijd dan vind je dat iets lekker klinkt en dan denk je; zo af!Ik ga dus even de details verbeteren en hem wat afwisselender laten klinken... als ie af is plaats ik een nieuwe!

Back