Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
ah.. ik zat hier te experimenteren met de klankbron van de Deluge zelf. ;) Wist niet dat je via een velocity accent kon triggeren in de TD maar dat is dus ook een manier.. Alleen is een slide op de laatste step naar de eerste tel is niet mogelijk.. aangezien de maat vol is. tenminste lukt mij niet.
thanx voor de tip wbt waardes voor steps overnemen. :)

Volgens mij kan de deluge die slide ook make op de laatste stap; zet een noot aan het einde en scroll daarna helemaal naar het begin. Houd < > ingedrukt en druk op dezelfde toonhoogte in de eerste kolom. Als het goed is “loopt” hij dan de laatste noot naar het begin

Hey thanx!! :) Het kan idd op de Deluge, Kobuz had me ook al een PB gestuurd hierover :okdan: om het TD-3 draadje niet verder te vervuilen ;) Maar de Deluge kan gewoon alles.. de vraag is vaak alleen hoe.. zoveel knoppen combi's :D

Hehe, back on topic dan maar want ook zonder mods is die unit al tof, hier een mooie demo van perfect-circuit, samen met de rd8 en source audio collider. Paar vette patterns en laat de gas weer flink opkomen hier haha

egres huh, doe eens een foto dan (ik zat ook naar die gele te loeren, maar als het oranje is hoef ik 'm niet).

willem1958 oh beter! die tools van behringer werken voor geen meter op mijn systeem, maar webMIDI is top (gaat ook lekker met m'n Summit, firmware updaten alles. heel fijn)

het spijt me maar mijn camera is stuk,er is ook een verschil tussen het bovendeksel en het bodemdeksel van de behuizing,onderste is merkbaar donkerder,net of het bovenste te lang in de zon heeft gestaan.

In ieder geval hij is NIET geel,begrijp niet hoe ze aan die gele kleur benaming ooit kunnen denken ,en ik ben niet kleurenblind

hij komt best overeen met Pantone 715C,hangt af van je pc screen instellingen maar dit is het zo ongeveer:

https://society6.com/product/pantone-orange_print

EDIT: PS: ik vermoed dat het oranje is geworden omwille van de smiley die erop staat

er zit namelijk ook een sticker erbij in de doos met een smiley en die is ook oranje.

Die gele smiley is namelijk een trademarkt en ik vermoed dat daarom alles oranje is ipv geel.

Laatst gewijzigd:
Hier net twee gele en een zilveren acidbox bezorgd. Egres heeft inderdaad een punt, al is Pantone 715C iets té oranje. In dit deel van het land noemen we deze kleur "summer of '94"-geel.. :kroon::kroon::kroon:

komt ook aardig overeen met hoe het op hun site staat zo te zien, daarop kan je al wel zien dat het niet echt 'geel geel' is

De crave is oranje,.. dit is bij lange na geen oranje (ook zojuist de gele ontvangen :engel: )

Vind het meer Cat-geel ,.. je weet wel die van caterpillar :geslaagd:

Betreft smiley; Dus een bedrijf heeft een trademark op iets wat zn oorsprong heeft in +- 1700BC,.... Zie je nu waar de inspiratie van Uli vandaan komt :eureka:

Maar zal hem vanavond bij zijn minder kleurrijke vriendjes zetten, eens kijken wat ze van hem vinden :dubbel:

Mijne zag er absoluut niet uit als de jouwe ishi !, fluke geel is gewoon geel,cat geel heeft ook niet oranje er in,mogelijk is er een verschillende batch die donker is.

Hier net twee gele en een zilveren acidbox bezorgd. Egres heeft inderdaad een punt, al is Pantone 715C iets té oranje. In dit deel van het land noemen we deze kleur "summer of '94"-geel.. :kroon::kroon::kroon:

Is jouw exemplaar niet zoals die 715C kleur die ik gelinkt heb?

komt ook aardig overeen met hoe het op hun site staat zo te zien, daarop kan je al wel zien dat het niet echt 'geel geel' is

idd,maar het is wel geel,exemplaar ik gehad heb was echt wel oranje.. (hij is ondertussen al retour)

Laatst gewijzigd:
Mijne zag er absoluut niet uit als de jouwe ishi !, fluke geel is gewoon geel,cat geel heeft ook niet oranje er in,mogelijk is er een verschillende batch die donker is.

Bij de mijne heeft de onderkant precies dezelfde kleur als de bovenkant. Pantone 715C is wat meer oranje dan de mijne. Het is echt precies Fluke, ook bij verschillende lichtval. Ik zal vanavond de tweede doos openen om te vergelijken.

Ok,wel dan is het zeker dat ik een andere heb gehad,de jouwe ziet er goed uit !

Vervelend om te lezen dat de kleur niet exact is maar ook wel grappig om te zien dat de td3's als zoete broodjes over de toonbank gaan..... :okdan:

ik vind de zwarte mooi :luv:

ook wel grappig om te zien dat de td3's als zoete broodjes over de toonbank gaan..... :okdan:

Ik werd er na het horen van alle demo's niet zo warm van. Pas toen ik las over de mogelijkheden om te modden, was ik om.

En tja, ik kan niet ontkennen dat dit waarschijnlijk weer een geval gaat worden van "op de eigen operatietafel klinkt het zoveel beter dan op YouTube"... Ik vind het geluid helemaal niet tegenvallen. Heel benieuwd wat er met wat modden nog uit te persen valt.. 8~

Back