Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."

https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023

Last edited by a moderator:
Midi mogelijkheden zijn er niet.

Alleen midi note in (on off) en pitchbend...

jammer had wel op midi cc voor wat parameters gehoopt maar had dit ook niet verwacht.

Volgens mij zitten op al die Behringer remakes vooralsnog geen midi cc mogelijkheden. Alleen note en pitchbend.

Wel raar om de Roland op 3 te zetten bij een vergelijkings-filmpje van 303's. Het kan je smaak niet zijn, maar het gaat er juist bij al die clones om om zo dicht mogelijk bij de originele 303 te komen. Van al die 3 is de Din Sync daar wel het beste in geslaagd, dan de Xox en dan de Behringer vind ik.

Wat is daar dan raar aan? Niet iedereen is zo bezig met hoe dicht het peecies tegen het origineel aan zit. Ik luister en beoordeel op wat ik hoor, niet op of het identiek aan het origineel klinkt. De din sync vond ik het meest kil en minst muzikaal

Ik was verbaasd dat ik juist de roland wat duf en stoffig vond klinken

Waar kun je hem momenteel (nog) bestellen?

De 11e van de 11e hadden ze 11 procent korting bij bax-shop ;) kwam ik savonds net een paar minuten voor 12 achter dus beetje impulsaankoop :p

133 euro voor een 303 clone kun je hem toch niet voor laten liggen :)

Ik had nog geen bericht, maar zie in mijn account dat ie wel is verstuurd, thanks for the heads up =)

Zo, dat gaat wel over flinke aantallen zeg. Ik heb 'm ook besteld bij Thomann op 11-11. En ook nog geen verzendbericht gehad, daarom vanmorgen even navraag gedaan.

Vlotte reactie. "...Wij hebben inderdaad een levering gekregen van de TD-3, alleen wij hebben minder exemplaren geleverd gekregen dan oorspronkelijk aangegeven door Behringer. Zodoende hebben wij ongeveer 1000 bestellingen hiervoor vandaag kunnen verzenden, maar wij hadden ongeveer 3000 bestellingen in backorder. Helaas zat uw bestelling niet bij de eerste 1000, dus u moet helaas iets langer wachten. Wij hebben nog geen nieuwe levertermijn van Behringer mogen vernemen. Ik verwacht dat de volgende levering ergens in januari 2020 zal zijn. Mocht u uw bestelling hierom willen aanpassen of annuleren, dan is dat geen enkel probleem. U kunt dat dan in een reactie op dit bericht laten weten." Dit betekent dus dat er de eerste paar dagen meer dan 1000 zijn besteld.

Wat is bij annuleren het alternatief? Bax heeft ze met een beetje geluk eind 2021 op voorraad :dubbel: (Tegen die tijd levert MusicStore bij z'n catalogi waarschijnlijk een extra katern voor de Behringer synths.)

Een maatje van me heeft bij Bax begin oktober de Behringer Odyssey besteld. Vanaf het moment van bestellen staat daar op de site 'Binnen 4 werkdagen leverbaar.' Soms wordt het voor een paar dagen 'Binnen 6 werkdagen leverbaar.' Maar ze hebben er nog niet één kunnen leveren. Hij heeft al wel een een keer of vijf een "Helaas is gebleken dat de levering van een of meerdere producten extra vertraging heeft opgelopen" mail gehad. De laatste ging over een nieuwe verwachte leverdatum ergens midden december. En die '4 dagen levertijd' op de site blijft ondertussen gewoon staan. Thomann levert 'm al een paar maanden uit voorraad.

Het is in elk geval netjes dat Thomann pas afschrijft als ze verzenden, in tegenstelling tot de meeste andere muziekboeren die meteen 100% van het aankoopbedrag pakken en dat jij dan maar moet gaan zitten afwachten wanneer je iets krijgt (en ondertussen hopen dat ze niet failliet gaan).

Back