midi controllers

noos

Ingeburgerd
Ik zit er over te denken om er 1 aaan te schaffen, zo'n oxygen-dingsie. Maar ik wil eerst dat iemand me uitlegd wat het daadwerkelijke voordeel is van zoon ding en wat er precies veranderd in het ''produceren'' zelf ten opzichte van nu. Ik doe het nu nog met alleen een laptop met cubase sx en sampletjes.
Is zoon ding ook gelijk een sampling keyboard trouwens?
bij voorbAAT dank

Als er een sampling mogelijkheid in zat had dat wel op de site gestaan of niet?

Volgens mij heeft iemand je verteld dat je zo'n ding nodig hebt en heb je geen idee waarom, maar het is gewoon handig om melodieen mee te bedenken en in te voeren, en je kunt allerlei parameters aansturen met knoppen, zo kun je bijvoorbeeld cutoff en resonance tegelijk opnemen, probeer dat maar eens met je muis :)

Ja, ik heb ook nog geen goed beeld van hoe die dingen werken.

Als je bijvoorbeeld een v-station hebt en een albino.... dat is 1 synth met 1 filter, en de Albina heeft twee filters.

Moet je dan op je controller weer andere intellingen laden om die Albino aan te sturen? (dat zou hartstikke omslachtig zijn)

@bikkel
bedankt voor je wanstaltige staaltje predictieve pseudo psychologie. Maar nee hoor zo is het niet. Ik heb gewoon een keyboard nodig waarmee ik melodien in kan spelen met samples die op mn harddisk staan. Ik ben eens wat gaan rondkijken op internet en liep telkens tegen die 3 octaaf grote dingsies aan en vroeg me af wat daar nu precies de meerwaarde van is ten opzichte van een regulier keyboard/synthesizer.

*wanstaltig staaltje predictieve pseudo psychologie*

*wanstaltig staaltje predictieve pseudo psychologie*

noos schreef oxygen-dingsie.> daadwerkelijke voordeel >wat er precies veranderd in het ''produceren'' zelf ten opzichte van nu. >Is zoon ding ook gelijk een sampling keyboard trouwens?

daadwerkelijk voordeel? het zou je werkwijze kunnen versnellen, al helpt een controller mij persoonlijk niet verder op weg.
wat er verandert aan het "produceren" ? niets
zo'n ding is geen sampling keyboard, want het is een controller.

bikkel schreef maar het is gewoon handig om melodieen mee te bedenken en in te voeren, en je kunt allerlei parameters aansturen met knoppen, zo kun je bijvoorbeeld cutoff en resonance tegelijk opnemen, probeer dat maar eens met je muis

om dat nu meteen te bestempelen als "wanstaltig staaltje predictieve pseudo psychologie" vind ik wel erg hoog van de toren geblazen...

heb je al een leuke controller gevonden ondertussen?

Back