JV1080 'slechte' synth ?

ano220424

in de ban
in de ban
Even reclame maken. Ik verkoop in onderstaande thread een JV1080 gevuld met veel gezochte Vintage Exp. en andere boards (meer dan 1.100 waveforms...!)
Er zijn nog steeds mensen die een beetje onterecht denken dat de JV1080 een 'oubollige' bread&butter synth is...absoluut niet dus. Vraag maar aan Don Solaris.
Maar er zijn idd ook veel mensen die helaas niet veel verder komen dan wat presets drukken hoewel er steendgoede gratis editors en remote ctrl's zijn via Ipad !!
Ik heb hier JV's & JD's staan die in heel veel van mijn tracks vaak mijn core-synths zijn.
1 mint condition JV1080 staat er helaas wat werkloos in de doos bij wegens over gevulde 19"racks met JV's en JD's en dus 1tje te koop :
https://www.synthforum.nl/forum/mark...chance-package

Hierbij een mp3(!) snippet op 10 minuten tijd gemaakt met slechts 7 tracks, enkel JV1080 dus, nothing voor de rest...

Attachments

• JV1080.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
Onbekend maakt onbemind, of zo iets...

ik vind de JV in deze track behoorlijk all-round klinken, dus waar deze repuratie vandaan komt, geen idee

Ik ben pas sinds kort bezig met het weer op poten zetten van m’n thuis studio (het heeft een goede 15-20 jaar behoorlijk stil gelegen door omstandigheden), dus de JV reeks van Roland (en ook de rest van de synths uit die periode) is aan mijn aandacht voorbij gegaan.

Vooral doorgaan....

JurgeN

Blijft een beetje Rolands antwoord op de M1/T1, waar ze 5 jaar voor nodig hadden! Net zoals die af en toe verguisd wordt, daar kan ook veel meer mee dan we vaak denken. Alleen was de polyfonie in 1994 eindelijk iets groter, hoewel de 1080 niet 1:1 met de M1 is te vergelijken: de M1 had multisounds en de oscillators daarvan moeten op een Roland als de D50/JD800/JV1080 in allemaal losse pijplijntjes, dus grofweg 2x M1 qual poly.

Heb er ook een en ben er zeker niet mistevreden over.
Wel heb ik bij jouw demo het idee soms in een jaren 80 tv-serie te zitten ;).
Maar mag er voor mij best wezen hoor.

Cheers,
Exo. :mega:

Twin Peaks themes en 'Calling you' van Jevetta Steele...? ;-)
Dus ergens heb je een punt.

Anderzijds heb ik hier zo ongeveer 10.000 patches voor de JV en kom ik nog steeds sounds tegen die degoutant onbruikbaar hyper trendy zijn.
Of heel ambient. Naast de synth bassen en leads die al 40 jaar gebruikt worden. Bv zoals Bruno Mars. Ook niet meteen de meest trendy sounds, en zelfs 'old-scool' maar wel 80's disco in een nieuw 'cut 'n go' jasje...
Is maar wat je smaakt. Die Keyboards 60&70's exp. board vind ik bv zelf niet zo spannend terwijl die net door heel veel mensen gezocht wordt.
De Techno Expansion daarintegen, zitten behoorlijk lekkere sounds op.

mooi stukje muziek. Succes met de verkoop ! ;)

Nu doe je me twijfelen... !

Back