win.xp-->motu 828mk2(ervaring?)

xpanded stereo

Ouwe rot
Hallo beste forumleden,

Ik wil een nieuwe audio interface gaan kopen. Ik vind de motu 828mk2 heel aantrekkelijk.
Vooral dat de 20 in 22 out niet gedeeld worden spreekt mij erg aan.
Ik wil hem gaan gebruiken met een desktop 19"pc en vroeg mij af of er al pc gebruikers ervaringen zijn met de 828mk2.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,

Chris

He Hallo,

Ik heb zelf de Motu 828mkII en gebruik deze in combinatie met een Laptop om opnames in een studio te maken. Wanneer e.e.a. is opgenomen zet ik het over naar een desktop PC en ga dan mixen in een Steinberg Nuendo - Yamaha 01v96 omgeving.

Wat betreft de Motu kan ik je vertellen dat de sound die ik krijg erg goed overkomt. Er is inteniteit en de voorversterkers van de microfoon ingangen zijn zeer zuiver en vooral "eerlijk". Uiteraard is het wel belangrijk wat voor microfoons er gebruikt worden.

Kortom: Veel in en uitgangen die je tot 96 kHZ kan gebruiken. En bovendien werkt het allemaal erg simpel en handig.
Er is alleen 1 ding wat ik jammer vind. Er is maat 1 ADAT in-uitgang. Omdat ik 24 kanalen vanuit mijn PC via ADAT naar mijn Yamaha mixer wil sturen, heb ik 3 ADAT in-uitgangen nodig. Ik heb hier een RME PCI kaart voor gekocht. Ik heb begrepen dat de RME Fireface (vergelijkbaar met de MOTU 828mkII) wel 3 ADAT in-uitgangen heeft. Deze is wel wat duurder. Had me weer een RME PCI kaart gescheeld (deze was echter 9 maanden geleden nog niet verkrijgbaar).

Wat betreft de opname kwaliteit van de MOTU hoef je je geen zorgen te maken. Die (vind ik zelf) is geweldig!!

PS: Wanneer je meerdere microfooningangen (voorversterkers) nodig hebt, kan ik je aanraden om de Behringer ADA8000 er aan te hangen via de ADAT in-uitgang. Dit klinkt geweldig en is handig om bijvoorbeeld drums om te nemen waar je met 2 microfooningangen op de MOTU al snel te kort komt.

Groet,

WLC

Back