[Akai] Akai Z4

David

Ouwe rot
Heeft hier al iemand zo'n nieuwe Akai Z4 of Z8 gekocht? Ik vraag me vooral af hoe snel de nieuwe Akais zijn met laden & saven van grote banken : hun geheugen kan immers 512MB aan, maar hoe snel is dat dan om te laden/saven? De bedieningsknopjes lijken me ook nogal onhandig klein. Maar de volledige compatibiliteit met .wav, USB en FAT32 dos-schijven lijkt me wel superhandig, en een efficiënte respons van Akai tegen de concurrentie van softsamplers zoals Halion en EXS24. Enige reacties?

he je hebt een dikke p4 en g4 is een goede softsampler niks voor je?

(ja ik bekeer iedereen tot software,dat is mijn roeping);)

[offtopic]Dat is duidelijk te zien in je signatuur.... "ben nog op zoek naar een waldorf xt en fsr1 ...." Heb jij ooit een hardware sampler gehad?[/offtopic]
Maar goed.. Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van Z4 en Z8 gebruikers.. Dus mensen..

moet haast wel goed zijn met zulke mooie kleurtjes! ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
[offtopic]Dat is duidelijk te zien in je signatuur.... "ben nog op zoek naar een waldorf xt en fsr1 ...." Heb jij ooit een hardware sampler gehad?[/offtopic]
yep zelf heb ik een a4000 gehad. en heb redelijk vaak met a3000 en kurzweil sampler gewerkt. enkele keer met emu esi32.
tja waldorf en fs1r. ik zeg niet dat je alleen maar maar naar software moet neigen. maar goed laten we het daar maar niet over hebben anders krijgen we weer een hele discussie:)

Origineel geplaatst door EDP
he je hebt een dikke p4 en g4 is een goede softsampler niks voor je?

(ja ik bekeer iedereen tot software,dat is mijn roeping);)

<off-topic>
Wel, ik heb vorig jaar een A3000 weggedaan om een 2e hands E-mu E4 te kunnen kopen, maar ik ben nu wel enorm onder de indruk hoeveel handiger en sneller EXS24 op mijn P4 werkt, en ben ook onder de indruk van de compatibileit tussen PC en Akai Z4, zodat ik stilaan overweeg om de E4 (ooit mijn grote droom...) weg te doen. Kan gewoon niet meer wachten tot de E-mu E5 VST uit is...!!

Maar terug even on-topic : niet de Emu E4 Ultra's en ook niet de Yamaha A-series maar enkel en alleen de nieuwe Akais lijken me nog in staat om een heel eerlijke concurrentiestrijd te kunnen uitvechten met softsamplers. Benieuwd of ook E-mu nu nog gaat uitpakken met een nieuwe hardware-sampler...

Laatst gewijzigd:
Back