Yamaha RM1x resetten?

unit-23

Ingeburgerd
Sinds gisteravond mag ik mij de gelukkige eigenaar noemen van een YAmaha RM1x die ik echt voor een schijt bedragje (a €350) heb gekocht.

Alleen ik heb 1 raar dingetje gevonden en dat is namelijk:

als ik een pattern inlaad en deze afspeel lijkt het geluid nogal overstemd. Maar als ik een demo van de demo disk inlaad dan heb ik hier geen last van.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zitten kutten in de systeeminstellingen van het ding en nu wil ik graag weten hoe ik het beestje kan resetten.
Weet iemand van jullie hoe ik dit moet doen???

Tnx and keep :dj:

Tuurlijk zal je zien heb je net een post gedaan en dan vind je de oplossing.
Aangezien het grote kennis-delende vermogen hierbij de oplossing:

While holding down 'Oct Down', 'Oct Up' and 'All' buttons together,
switch the RM on.
When "RM1X" appears on the screen, release the buttons.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
De manual van de RM1X is inderdaad niet bepaalt klantvriendelijk.

aangezien jij ook een rm1x hebt kan je me vast wel iets vertellen.
Ik heb dat ding nu 1 week en ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de drumkits e.d. echt zwaar kut klinken, heb jij hier ook last van enzoja hoe heb je dat opgelost.

ik heb effe gezocht voor je.

Volgens mij: machine uit, de toetsen 7, 8 en 9 tegelijk in drukken en dan de machine aanzetten..
Als het goed is moet hij dan een reset doen.
Ik kan het niet bevestigen, want ik heb geen RM1X maar een RS7K

gr.
Arv

ehhh Arv als je 4 post omhoog kijkt dan zie je dat ik de oplossing al gevonden had.

Anyway toch bedankt dat je ff bent gaan zoeken bewijst maar weer hoe sociaal de mense hier zijn!

hihi, oeps.. Beter lezen duzzz...
Wel maf dat er dus 2 verschillende manieren zijn?

Arv

Origineel geplaatst door unit-23

Ik heb dat ding nu 1 week en ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de drumkits e.d. echt zwaar kut klinken, heb jij hier ook last van enzoja hoe heb je dat opgelost.

Tja... een 909 aanschaffen. Ik ben in ieder geval voor een drumcomputer erbij aan het sparen.

ontzettend layeren en met effecten spelen....als dat je niet verder helpt gewoon een sampler erbij knallen

zeker veel midi delay aan? de rm1x-synth is 32 stemmig, en een voice kan max uit 2 elements bestaan.....als je dus een vol arrangement maakt en daarbij ook nog veel van de play FX zoals unison, harmonise en midi delay gebruikt zit je al snel aan z'n tax...probeer het arrangement iets uit te dunnen anders.

hmm ja wat zal ik ervan zeggen, ik dacht toch echt dat ik alleen met zo'n rm1x toch een aardig end op weg was maar niet dus.

FB01? ;)

nee man....een echte synth! ;)

Ik gebruik de RM1X in de regel alleen om te sequencen. Soms pak ik nog een bass eruit. Die layer ik, zoals andere users al schrijven, dan met andere bassen. Drum tracks maak ik op de RM1X, die virtuale gear binnen de Reason omgeving aanstuurt.

Greetz,

Yawgmoth

Back