Origineel geplaatst door olaf
sorry dat ik deze oude draad weer omhoog schop maar: hoe bevalt ie? ben nog steeds op zoek naar een goede condensator mic. (twijfel tussen rode, audiotechnica, studioprojects). ik neem nog steeds op met dynamische brakke mic en begin me meer en meer te ergeren aan de kwaliteit van de opnames. heb laatst goedkoop een 2e-hands pre-amp van mindprint op de kop weten te tikken en wil nu een goede microfoon erbij. mis momenteel vooral veel detail in het hoog. het leeft niet. en hoe heb jij trouwens je acoestiekproblemen opgelost? je schreef dat de akoestiek van je ruimte niet helemaal okee was. heb ik ook last van, om het maar zacht te zeggen.
thanx voor de info!
Ik heb ook een grootmembraan condensator van Audio Technica en hij klinkt gewoon BOM, Lekker gedetailleerd, helder, juist warm genoeg, neutraal ... ... en voor dat geld...
Maar de Rode's zijn ook allemaal goed naar het schijnt.
Jouw mindprint zal wel lekker klinken denk in combinatie van èèn van deze. Als je een lampenversie mike neemt heb je de lampensound erbij, maar met een lampen compressor voeg je aan het geluid bij een "niet-lampen" mike ook lampensound toe. Het beste is de twee soorten mikes in huis te hebben, zo moet je niet persè compressen om lampensound te hebben. Maar je hebt een mindprint dus... .
En dan nog iets over die akoustiek. Er zijn weinig homestudios waar de akoustiek perfect is, maar die toch reuzeproducties en zelfs hits produceren. Jouw ruimte kennen is al een deel van de oplossing. Te kleine ruimte krijg je nooit echt goed qua akoestiek, teveel dampen is ook niet goed omdat anders de natuurlijke galm verdwijnt van de ruimte.
Wat dan weer niet wil zeggen dat mensen met een te kleine ruimte geen pareltjes kunnnen verwekken.
Cheers!