Virus C probleem: volume veranderd

erik_w

lid
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een probleempje, 'k hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Het volume van mijn virus veranderd steeds. Bij het afspelen in cubase SX2 verzwakt het volume meestal na ongeveer een halve minuut. Je hoort dan heel zachtjes nog het geluid.
Pas na het opnieuw inladen van de patch is het volume weer normaal, echter niet voor lang.

Ik heb al gekeken of misschien door een of ander midi signaal het patchvolume wordt aangepast, maar dit is niet het geval.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!

Groeten Erik.

Heb je miscshien een andere synth op een midi poort zitten die op een virusc output staat?
dus bijv
midex1 in = an1x
midex3 out = virusc

dan kan het zijn dat de an1x data geeft aan je virusc... dus ook volume changes

Hee virkaz,

Nee dat is toch niet het geval.... Maar nou ben ik heel de tijd aan 't kloten geweest en nou heb ik er ineens geen last meer van....Misschien is 't dan toch alweer opgelost. Dat mag ik hopen iig. Maar waar 't nou vandaan kwam....??

Bedankt voor je reactie iig!

Erik.

als je nou eens de automatisering van je track verwijdert :)

en anders moet je even kijken of je niet legato noten verstuurt, met een amp envelope die het volume steeds zachter laat klinken...

Bij mij hangt de Virus C aan de OUT van de W30. Als ik een track afspeel zonder enige volumemessages en ik verander het tempo, dan zal de Virus plots veel harder klinken. Het enige wat je dan kan doen is de single opnieuw selecteren. Overigens is dit hetzelfde als ik hem aan de SY99 hang :confused:

Ik vermoed dat de alfa dials als cc-controllers geïnterpreteerd worden, maar ik vind er nergens iets over terug.

Trouwens .... heeft iemand het volgende verschijnsel al gehad. Als ik een multi samenstel uit de standaard meegeleverde geluiden, dan zullen ze allemaal in UNISON staan. Bekijk je de value daarvan, dan is die 128. Zet je UNISON voor dat geluid terug aan, dan kan je maximum tot 16 gaan. Het resultaat van die waarde 128 is dat je in ieder geval geen deftige multi kan samenstellen zonder eerst je geluiden te bewerken. Brak OS of brakke geluiden :confused:

Ik heb de indruk dat de Virus C toch nog wel wat bugs heeft ... maar hij klinkt goed ... erg goed ... en dat maakt veel goed :)

:doei:

Origineel geplaatst door Roel
als je nou eens de automatisering van je track verwijdert :)

en anders moet je even kijken of je niet legato noten verstuurt, met een amp envelope die het volume steeds zachter laat klinken...

Nee dit is niet het geval...

Origineel geplaatst door Roel
wat voor OS versie heb je eigenlijk??

OS 6.5

Ik heb er nou geen last meer van gehad maar als het toch nog terug komt ben ik toch bang dat er iets kapot is. Voorlopig doet ie het gewoon weer....hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de reacties! :okdan:

Back