Bread and Butter-synth met véél uitgangen.

pjeut

Ouwe rot
Misschien in jullie ogen een rare vraag, maar welke synthesizer of rompler of wat ook met mooie GM en GS geluiden heeft meerdere uitgangen. Ik heb nu een Sound Canvas 155, goed geschikt met waar ik momenteel mee bezig ben. Maar de ellende is dat met die ene uitgang ik track voor track moet opnemen als ik daarna de tracks een beetje wil kunnen uitmixen. Uiteraard kun je in die SC zélf ook al het één en ander doen, maar op den duur werkt dat niet meer.
Bij een apparaat met meerdere uitgangen (hoe meer hoe iiever) kunnen je ze door de mixer laten gaan.

Ik neem aan dat m'n vraag duidelijk is.

Alvast weer bedankt en groeten.

Pjeut.

Een D110, die is goedkoop en heeft 6x multi out en 2x stereo out.

..maarja die heeft geen GM/GS sounds in principe.

De JV880 heeft 4 outs. Heeft ook geen GM afaik maar wel geluiden die bruikbaar zijn als je specifiek iets GM-achtigs zoekt denk ik. Je hebt natuurlijk ook nog de JV2080 e.d maar dat is alweer een klasse duurder.

Ja, of je moet je een paar SC-55 of SC-7 moduletjes op de kop tikken, die kosten toch geen drol meer tegenwoordig. ;)

Zelf ben ik me niet bewust van een lower cost GM moduletje met meer dan 2 outs. MU50 niet, MU90 en MU100 afaik ook niet. Korg AI^2 modules ook niet, althans niet gezien, Roland SC-achtige gevallen ook niet... ..afgezien van de grote dure monsters natuurlijk.

Bedankt.

Bedankt.

EMU-Proteus en die D110, die ga 'k 'ns in de gaten houden. Die zie je geregeld langs komen voor weinig.

Die SC-155 krijgt wegens bewezen diensten een plekje op het dressoir, naast m'n beeldje van de eiffeltoren en een foto van m'n schoonfamilie.

Gewoon een Roland JV of XV,een JV1080 kost ook maar 300 Euro tegenwoordig !!

die D110

Let wel op dat dit een synth is voor de wat slimmere mensen onder ons (minimaal een P.H.D in nucleaire fusie koppeling) en niet echt een synth om even een leuk pianootje of orgeltje ergens in te stoppen zoals de Soundcanvas en proteus. Editten vereist enige concentratie en neem zeker een computer editor erbij.

Ik heb zelf hier een JV en Emu spul, en het EMU spul klinkt een stuk realistischer in de echte instrumenten dept. (Maar de JV klinkt weer interessanter in de pads enz) , wellicht kun je ook even het verschil in de sounds checken.

Ben je echt op zoek naar General MIDI geluiden?

Anders is het ook interessant om andere EMU modules te checken.

ik heb trauma`s van GM... heel verhaal hahaha

maar dat mensen er nog eigenlijk mee werken, buiten de gamers om....

althans.. niets kleinerends of zo.. maar dorie.. die standaard GM banken.. ieeeuw...dr is zoveel mooiers spul

kweet nog wel dat ik me KORG X3 als geluidsbak gebruikte voor me games :P (warcraft met een X3 hehe ) jeeez ook al weer lang geleden

Hey Riezzie,

Hey Riezzie,

Snap niet hoe je daar een trauma aan kan overhouden. D'r zitten weinig sounds in en allemaal bread & Butter plus marginale edit-mogelijkheden. mager maar 't werkt altijd. Dat weet je, dus niets om een trauma aan over te houden. Trauma's krijg je door geluidbakken die een potentie van hier tot Yokohama en weer terug hebben, maar je krijgt 't 'r niet uit.

Maar, iedereen bedankt voor de zinvolle informatie. Ik ga een nieuwe thread opzetten over de "ruwe" verschillen tussen enerzijds die exotisch tenaamgestelde EMU-modules en anderzijds de JV / XV-familie van Roland.

Origineel geplaatst door Riezz73
ik heb trauma`s van GM... heel verhaal hahaha

maar dat mensen er nog eigenlijk mee werken, buiten de gamers om....

althans.. niets kleinerends of zo.. maar dorie.. die standaard GM banken.. ieeeuw...dr is zoveel mooiers spul

kweet nog wel dat ik me KORG X3 als geluidsbak gebruikte voor me games :P (warcraft met een X3 hehe ) jeeez ook al weer lang geleden

Back