Bose Speakers doormiddel van Pioneer EQ als Monitoren?

Niekos

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een Philips versterker en Bose Speakers en een Bose SUB.

Is het mogelijk door middel van een EQ er tussen te zetten met de juiste afstellingen de Speakers
te kunnen laten werken als Monitoren?

Dan moet het toch wel een héle goeie EQ zijn! :D
De bedoeling is dat je uiteindelijk een flat frequency responce krijgt.

Frequency curve van je boxen moet gecompenseerd worden dat die nagenoeg vlak wordt lijkt me dat dat bedoeld wordt.

Multiband spectrumanalyse met behulp van professionele geluidanalyse-apparatuur, waaronder een condensatormicrofoon met voorversterkers waarvan reeds de frequencykarakteristiek bekend is zodat die gecompenseerd kan worden in de analyse.

Als ik jouw was zou ik maar muziek gaan maken die je zelf lekker vindt klinken. Als je die vergelijkt met muziek die je goed kent kun je gaan werken aan het doen verdwijnen van de verschillen die je niet wilt hebben. Tegen de tijd dat er iets op plaat moet komen ga je naar een studio waar je alles doet of laat doen in een geschikte omgeving met de geschikte apparatuur. Of je probeert inderdaad een lastig probleem op te lossen met een mooie Behringer, maar dan heb je er nog steeds een goeie meetmicrofoon bij nodig. Het kan geen kwaad om te weten waar je mee bezig bent en ik moet zeggen dat het een heel hardnekkig probleem is, de akoestiek van je slaapkamer geschikt maken voor studiogebruik.

In de plaats van heel veel tijd en geld te steken in de fine tuning van je Bose setup, kun je denk ik beter op zoek naar echte monitoring. De meeste bose setjes zijn daar namelijk niet echt geschikt voor (is mijn bescheiden mening).

Origineel geplaatst door Niekos
Welke monitoren raad je dan aan?
Oef, da's nog es een lekkere vraag. Daar is al HEEEEEEL VEEEEL over geschreven op 't forum, dus zoek es zou ik zeggen. En anders ff proberen in de winkel. Hangt erg af van het soort muziek dat je maakt, butget, persoonlijke smaak enz enz enz

en hou die bose boxen er lekker bij :D
is wel lekker om af en toe te switchen naar andere speakers, en het kan zeker geen kwaad om naast je monitors een paar hi-fi speakers te gebruiken. zo kun je controleren of je mix ook op dat soort speakers overeind blijft staan.
voor de feel is het ook weleens lekker om geheel politiek incorrect met loudness te blazen :D

Back