Stiekem heb ik toch wel graag dat wat ik maak door kenners gewaardeerd wordt. De mening van de massa is mij niets waard.
Wat impliceert dat er zoiets zou bestaan als "goede" en "slechte" muziek. Een geheim genootschap dat stiekem bij elkaar komt en van de "goede muziek" geniet terwijl de rest van het klootjesvolk zoet wordt gehouden met wat beat gedreven lif-lafjes...
Ook "kenners" (ik vermoed dat je dan mensen bedoelt die al veel gehoord en gecomponeerd hebben) hebben een bepaalde smaak. Muziek kan geweldig knap in elkaar gezet zijn maar dat wil niet zeggen dat "alle kenners" het mooi vinden... Muziek moet je raken. Je moet er een relatie mee voelen. Dat is wat voor jou muziek mooi maakt. Een ander heeft dat weer bij andere muziek.
Zeker als je zegt dat je voornamelijk voor jezelf bezig wilt zijn dan zou ik me niet te druk maken over een stijl... experimenteer en behoud wat je leuk vind.
Ik ben zelf ook een hobby noise-generator die vooral de technische kant (IT-er) van muziek maken leuk vind (synths, plugins, effecten, software). Ik heb een zeer brede muziek smaak en wat ik zelf maak varieert van zaken die je onder punk-rock/hard-rock, jazz, synthwave, ambient, klassiek zou kunnen scharen... gewoon lekker klooien en zien wat eruit komt. Ben nog volop in de leer en aan het ontwikkelen en dat is precies wat ik leuk vind. Ik hoef niet iedere week iets te publiceren, ik wil vooral leren, oefenen en daar haal ik mijn plezier uit.
Stop met tobben en ga plezier maken ;-)
Update: Ik heb dit vandaag online geplempt. Zover ik weet valt dit niet onder een bepaalde stijl? (misschien herrie).... Het heet "een gedachte" en het is werkelijk ontstaan als een gedachte, die heb ik uitgeschreven en dat bleek vrij somber en daar toen sombere, lege muziek bij gemaakt... en geleerd om met de EVOC 20 Synth/vocoder in Logic Pro te werken. Heerlijke avond gehad ;-)
https://youtu.be/gZ9RwpTxe_0
Gewoon ergens beginnen en dan zien waar je eindigt...