Korg MS20 heeft een handje nodig

Zoid

Nieuwkomer
Ebayen, het is me wat.
Een mooie MS20gekocht, qua uitzicht in prima staat maar hij heeft een defecte (detuning) oscillator( OSC-2).
Kan iemand me helpen bij het zoeken naar een zaak (liefst ergens binnen Europa) aan wie ik mijn dingetje kan toevertrouwen voor een reparatie en misschien best ook een grondig nazicht?
In de States, adressen genoeg!
Ik heb'm niet veel betaald dus de reparatiekost mag wel wat hebben.
Toch zonde van zo'n mooi ding. ;{

Boemtsjak en ondergetekende.

Wel redelijk geprijsd maar geen garantie.

:D

Mocht ik een fout maken in de reparatie los ik hem eigenlijk toch wel weer voor je op. Boemtsjak ook wel denk ik.

Eric.

Hey bedankt! :halleluja

Sjiejk, werk jij toevallig bij Music House?

Ik ga er morgen of maandag eens naar bellen.

Zo'n reparatie/nazicht zal toch geen 300 Euro kosten zeker!?

Nee ik werk er niet, woon wel in utrecht.heb ooit een ontstemde juno gehad en naar iemand vant synthforum gebracht, die heeft t voor 1 dag verholpen voor niet veel geld 25 euro ofzo, maarja 1 dag. toen naar music house gegaan. als ze er naar kijken ben je al 60 euro kwijt geloof ik. verder wel hele goeie gasten hoor. Maar goed hij deed t wel weer. Maar wat is er precies loos heb je m al open gehad geen contact los oid?

Wel, Mn tweede VCO is defect.
Bij het spelen hoor ik de oscillator zakken in toon, wat een zeer slecht, zwaar ontstemd geluid geeft.
De MS20 heeft 2 oscollatoren waarvan de tweede een pitch-knop heeft waarme je de pitch tov de VCO-1 kan veranderen.
VCO-1 heeft geen traploos regelbare pitch knop.
Als ik de pitchknop van VCO-2 volledig centraal zet (0) dan hoort de pitch goed te zitten , wat soms ook voor een paar minuten het geval is, maar bij het spelen hoor je de oscillator stevig dalen in pitch en rare bubbelende geluiden maken.
Ik veronderstel dat de VCO gewoon versleten is en dat ie aan vervanging toe is.
Ik ben geen groot kenner van analoge synthesis dus ik ga hem alvast ook eens helemaal laten doorlichten om eventueel andere deffecten uit te sluiten.
Utrecht da's wel een drietal uurtjes sporen maar liever zo dan hem via UPS naar de states te sturen ofzo.

Ik heb dat eerder bij een ms10 gerepareerd, was betrekkelijk simpel maar er zit aardig wat tijd in demontage en montage bij die korgjes...

Inderdaad, al die moeren van de pots en jacks moeten los om voordat je de print kunt verwijderen.
Maar dat kan hij al zelf doen voordat ie hem wegbrengt toch, scheelt weer in arbeidsloon :)

Wel even noteren hoe de connectortjes zaten (als ik me niet vergis, is alweer een hele tijd geleden)

Wat heb je dan gedaan in het geval van die MS10 SaintEric?
Heb je de Oscillator vervangen of is zoiets te repareren?

Heb je de Oscillator vervangen of is zoiets te repareren?

gerepareerd.

Wel even noteren hoe de connectortjes zaten (als ik me niet vergis, is alweer een hele tijd geleden)

Ik heb het liefst wel de complete synth aangeleverd...altijd prettig om te checken of de reparatie gelukt is..

klopt als een bus.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht Boemtsjak:)

Origineel geplaatst door SaintEric
Ik heb het liefst wel de complete synth aangeleverd...altijd prettig om te checken of de reparatie gelukt is.

Dat dacht ik wel....ik bedoelde ook als "bouwpakket" meenemen :)

Gewoon naar Saint Eric brengen. Dan wordt je Korg prima gemaakt voor een veel lagere prijs dan bij the Music House.

Origineel geplaatst door Jorix
heb je al geprobeert hem grondig schoon te maken van binnen en evntueel een beetje contact spray in de potmeter?

ik hbb ook een ms20 en een dergelijk probleem met de resonantie knoppengehad.

Neeeeeeeeeee! Geen contactspray! NEEEEEEEEEEEE!

Even voor alle duidelijkheid

NEEEEEE! GEEN CONTACTSPRAY!

Hee dat rijmt.

Origineel geplaatst door Jorix
geen contact spray? hoe krgg je een potmeter schoon als die stoort? ik heb mijn ms20 een paar jaar geleden een beetje in de storende knoppen gespoten en die werkt nog altijd als een zonnetje

Prijs jezelf gelukkig. Contactspray helpt even en maakt het dan alleen maar erger. Perslucht is het beste om mee te beginnen.

Back