[TRACK] Special Trans Xpress

Gaaf nummer

Gaaf nummer

Gaaf nummer.
Doet me denken aan rustige lounge ofzo?
Erg spacy vooral met die stemmen (heb je
dat van een acapella?)
Jammer dat MTV geen Chill Out Zone meer
heeft anders had deze track wat mij betreft
daar zo in kunnen voorkomen.
Ook kan ik me deze muziek goed voorstellen
bij een erg wazige film. ;)

Groeten, MeThOxY :biertje:

dit vind ik heerlijke muziek, kwa afmix vind ik de vocals veel te hard in de mix staan, die zou ik wat meer laten rusten op de heerlijke beats en begeleiding er omheen.

ik heb er met veel plezier naar geluisterd in ieder geval. :)

Geweldig nummer.

Waar ik me dan persoonlijk aan stoor is het soort effect wat je gebruikt (plate verb) die de vocals een metalen randje geeft. Dat vloekt als je een zwoele warme stem wilt maken.

En een paar valse nootjes hier en daar plus nog wat timing dingetjes maar in miereneuken ben ik altijd al goed geweest. En eerst dat effect met gesampelde vocals in het begin en dan pas de echte vocals zou ik zelf niet doen, dat werkt wat verwarrend. Of weglaten of een orginele take daarvoor gebruiken.

Weet ook niet waarom je de vocals net iets te hard hebt gedaan maar als je aan't afmixen bent moet je geen zanger(essen) in de buurt hebben, die willen de zang nl altijd te hard hebben. ;)

Harstikke bedankt voor jullie reacties. Leuk dat de muziek een beetje in de smaak viel bij sommige personen.

Damnn, wat lekker. Ben al een tijdje niet geweest opt forum maar toen ik dit hoorde, damn. De laatste stipjes op de | jes zetten en hij is helemaal. Hij staat bij mij iig in de Favo.

Gr Gossen

:biertje: Lekkere lounge tune.
De sfeer is goed!! Ik vind het zelfs een beetje...... film-achtige muziek. Ik krijg allerlei beelden van regenachtige dagen in en bruin cafe!

nice .. moest aan lamb denken
zou iig die voice samples minder filteren .. of er uit laten
dat was eigenlijk het enige minpuntje

vet mathijs,

jij zou goed tv serie muziek kunnen maken

GR JD

Dit is een lekker plaatje zeg!
Meer van dit..

Wat betreft die reverb op de stem, ik zou het zo laten.. Het mag ook wel is wat anders dan "volgens de regeltjes"

R

okey!!! dit klinkt goed! lekker jazzy ,stemmen zijn erg mooi, misschien ietsje te luid (kom je aan die stemmen?)

vind de muziek verder klasse! meer van dit moois!!! :D

(geen opmerkingen verder...kon nix vinden wat niet klopte verder...)

Re: Gaaf nummer

Re: Gaaf nummer

Origineel geplaatst door MeThOxY
Gaaf nummer.
Doet me denken aan rustige lounge ofzo?
Erg spacy vooral met die stemmen (heb je
dat van een acapella?)
Jammer dat MTV geen Chill Out Zone meer
heeft anders had deze track wat mij betreft
daar zo in kunnen voorkomen.
Ook kan ik me deze muziek goed voorstellen
bij een erg wazige film. ;)

Groeten, MeThOxY :biertje:

Chill Out Zone was voor mij de reden om te laat naar bed te gaan.. had een TV aan me voeteneind staan.. en dan met de Chill out Zone. heerlijk

Wat een weirde track is dit...
Toch is er iets wsat er m.i. ontbreekt, het is m.i. niet extreem genoeg, leuk zou het zijn als ineens een climax in de stem zou zijn, of in de rest van de klanken.- ik vind het nog te terughoudend.
Ik vind ook de stem te veel 'reverb' of galm hebben (of de ruimte waarin het opgenomen is is te groot) ..Daardoor wordt de sfeer minder intiem.
Maar lekker gek.
Bonjour, Marcel M.8)

Mooi hoor, stem lijkt af en toe op die van bjork. tiiimmmeee.
Stem mag misschien iets zachter, maar de bas KAN nog voller :)
Voor de rest, erg mooi, intro is ook leuk met die microfoon, binnen komst, of iets dergelijks noise.
Ik hoor af en toe hele kleine tikjes, misschien is het de mp3 wel, rond de 1 minuut.

:okdan:

Zo, die track loopt lekker zeg. Heerlijk ruimtelijk. Duidelijk iemand die wat van effecten en opnemen (die hihats 8~ ) afweet. ;)

Mocht ik het gedaan hebben, zou ik misschien wat meer dissonantie in de akkoorden gestopt hebben, zodat er wat meer jazz zou insluipen (maar da's erg persoonlijk).

Back