Avoid the edge

Ik weet het niet zo.. Het ligt me niet helemaal lekker in´t gehoor, maar dat kan ook aan mijn humeur liggen.. :-)
Ook verschillen smaken natuurlijk..

Waar het precies aan ligt weet ik niet.. Misschien iets teveel dissonantie en ook niet een verdere ontwikkeling van het thema gedurende de track? Er zitten wel een paar elementen in die me aanspreken.

:koffie:

Hij is dissonant ja, zoals de meeste van je producties, maar ik begin eraan gewend te worden, en nu vind ik je bij momenten erg duister, daar hou ik van, dat weet je hé ! Ik vind het wel een coole track.. Blijven produceren en je verbeteren buddy ! :)

e-Gloomy-nations
Bedankt voor je reactie.
Ergens vind ik het wel jammer om te lezen dat je deze track en ook vele andere tracks van mij dissonant vindt klinken.
Toch vind ik het ook wel weer goed om op te merken en dat ik hieraan ook moet blijven werken.
Soms denk ik ondermeer de theorie (toonladders etc) onder de knie te hebben, maar in de praktijk blijkt dit toch nog wel tegen te vallen.
Ook gezien het feit dat veel van mijn tracks toch wel dissonante stukken blijken te hebben.
Dat vind ik wel jammer en onnodig ook.

Ik vind een heel aantal elementen van deze track geweldig. De productie, het ritme en de gekozen geluiden zorgen voor een hele mooie sfeer en opbouw. En veel van de melodieen zijn ook mooi. Maar ik ben het wel met Bohemen en Gloomy eens dat de track behoorlijk dissonant is. Verschillende partijen passen voor mijn gehoor niet goed bij elkaar.
Dit begint ongeveer op 0:20, de metalige hit of stab daar klinkt voor mij al niet lekker en de drie hogere noten die daarna komen kloppen ook niet met de baslijn.
Die hoge synth partij blijft daarna dingen in een andere toonsoort doen dan de baspartij. Dus misschien kan je daar eens naar kijken?

de dissonantie valt mij niet op, maar ik denk ik vat wat men hier mee bedoeld. het zijn werkende dissonanties, en dissonantie is wel een erg sterk term, kontrastrijk? en sja, dissonantie en mijn muziek...
mooie geluiden, goed en lekker geplaatst. heerlik om te luisteren. ik luister blijkbaar anders dan anderen, zoals iedereen, natuurlik. ik ben een schönberg liefhebber.... dus ik kan wat hebben, haha...

ik vind de gelaagdheid en de wisselwerking van de geluiden geslaagd. ligt het aan mij maar gebeurt er links meer dan rechts? met plezier geluisterd.

Wat ik er nog aan toe zou willen voegen is dat ik helemaal niet vies ben van een beetje dissonantie in muziek.
Zelfs als 't over de edge gaat.. :-)

Ik denk dat mijn tweede opmerking over ontwikkeling in de track meer meespeelde.
Als je skipt door de track hoor je eigenlijk steeds hetzelfde thema..

Misschien zou je inderdaad de track weereens kunnen bewerken.
Ik weet niet hoelang geleden je'm hebt gemaakt, misschien kijk je er nu anders tegenaan?

vink
Heel erg bedankt voor je reactie.
Doet me goed om te lezen dat je toch wel positief over deze track bent

Bohemen
Het klopt wel dat het thema steeds wat hetzelfde blijft
De structuur van deze track is enigszins 'standaard' dan wel voorspelbaar te noemen.
Heb inmiddels deze track wel weer een beetje onder handen kunnen nemen, in de zin dat ik vooral het tempo heb verhoogd en de mastering heb veranderd.
Ben er nog niet aan toegekomen om bijvoorbeeld de lead-partijen te verbeteren (ook ivm andere bezigheden vanavond).
Wordt nog vervolgd dus...

Voor mij werkt deze track wel maar ik houd dan ook erg van effecten. De dissonantie stoort mij veel minder. Maar ja.. ik houd ook van het geluid van oscillators die willekeurige frequenties produceren die in geen enkele toonladder zitten :okdan: Ik heb met plezier geluisterd naar de track en het repeterende thema stoort mij niet omdat ik de geluiden eroverheen voor genoeg afwisseling vind zorgen... voor mij is het thema meer een houvast waardoor je met effecten en geluiden wat meer vrijheid en ruimte kunt nemen. Ik heb met plezier geluisterd.

Heb afgelopen nacht nog wat verder proberen te werken aan deze track.
Helaas heb ik niet erg veel kunnen doen aan de leads.
Had ergens het gevoel dat ik hier weinig aan kon veranderen, qua melodie etc.
En dat dit de track alleen maar meer uit balans zou brengen.
Wel heb ik de mastering aangepast en het tempo verhoogd.
Ook heb ik de baslijn wat vloeiender proberen laten te klinken.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://soundcloud.com/gardensofhega/avoid-the-edge-2

Laatst gewijzigd:
Back