Trance, moet Psy/Goa voorstellen

Lekkere melodieen, morningtrance dus, kan inderdaad een beetje trancy overkomen! Geen probleem wat mij betreft :) Ik zou zelf iets meer een "lopende" bassline gebruiken (als een dieselmotor), tis toch psy he! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt!

Nederland heeft meer psy-artiesten nodig, so keep up the good work! :okdan:

hmm, Ik vind het als een synthesizer demo klinken. De gebruikte kick knalt niet en mist sublaag (vind 'm eigenlijk ook gewoon lelijk:bekdicht: ) , drums zijn erg standaard en de mix heeft volgens mij teveel mid. Het klinkt een beetje plastic allemaal (zou bijna zeggen klinkt heel erg software). Er zitten hierendaar wel mooie geluiden in, maar doordat het allemaal wat vol en druk is, zijn die moeilijk eruit te vissen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

:confused:

ik krijg dit als ik de link aanklik:

ÿû‰a@†5@TìÐÈ4JTŸ •€7áð€ðs…ÓÇ€ÃøÃ’þ@lüX9¿ÉÀ ‚Çþ`Þ!Ä@óÿÉü['$3ÿöÇç’ÿâÙç’Çäÿÿÿ 0óÏ$?ÿÿÿüœÃ ‡øeBÂY’ëì•«ÐÎVB_Çy¸¥¥4ÁÏ.°èYtxÏ|,‚ƒè|Þ½\zëçа&æ€AñÔö‹!VÜ:ªñí"Áœy¶d*Sž'µDÃÉš+ŽÆJoÜ^Ïœ¬‰ö®á®ç)ÄS8Z®Ù3ãð^£²ÿû’7ò€!C)BPNÄø`ehJ t£ ± AWa—•p' Òóép>ù–!fc²7|hI* µc×OA\2’-K×x†í-q´O®d.ÁøŒ¤ýU`޶y»Ú#Øoùí£õòô”ÐX[ìéÙ¬xÐÂWƒù,*íë« „½tå$ñ3I¢œÛ• dÀ|ÍÝSq¿yjâyoìå]zÜͼõÑêš*1Žm*QU±mÕUM?˜u´SrÐ}/Hº† )ÍBC#$´´ñû0³Ë4 ...

..en dan 20x zolang..

:D ZO goed ben ik ookweer niet met bladmuziek..

Ik sluit me bij meneer H. aan. Ik vind de compositie en de gebruikte geluiden goed. Wel klinkt het in zijn geheel erg vlak.

Yo heb niet zo heel veel verstand van dit soord muziek maar vind je kick niet mooi, soory. Voor de rest zijn de geluiden wel oke.

Wel een lekker track eigenlijk, alleen duurt ie te lang waar door die voor mij best wel eentonig word op den duur.

Ik vind 'em wel ok hoor. Mooie sfeer met lekkere synth geluiden en vocoder stemmetje. De beat werkt wel maar is wel aardig ouderwets en vrij simpel, dus daar kun je misschien nog het één en ander aan doen. En ben het wel eens met Bokma dat de bassline nog iets zwaarder, pompender en swingender kan. Daar moet in zo'n goa track toch de meeste energie vandaan komen lijkt me.
Maar verder echt wel een goede track :)

Wel mooi hoor, maar zou iets psychedelischer (schrijf je dit zo?) kunnen.Het is nu eerder hitsig. Klinkt inderdaad wat vlak, erg professioneel. Wat gebruik je om het te maken?

Lekker Lekker Lekker!

het doet me denken aan blue planet corporation. Lekker veel geluidslagen om op weg te spacen.
Misschien een beetje cliché om een vocoder stemmetje te gebruiken.
De opbouw verloopt lekker vloeiend, zonder dat je het doorhebt gebeurt er best wel veel.
rond 2:35 een lekker kabbelend stukje.
Wat ik mis is echt een lead. Het kan heel erg subtiel, string-achtig maar ook zwaar overstuurd tot op het bizarre af.

Over dingen als de kick kan ik niet zoveel zeggen, ik luister af over een oude ghettoblaster ;).

Maar het zit erg leuk in elkaar en ik denk dat diverse mensen dr wel een puntje aan kunnen zuigen.

-C-

Re : MCBasje303

Re : MCBasje303

Origineel geplaatst door MCBasje303
Wel mooi hoor, maar zou iets psychedelischer (schrijf je dit zo?) kunnen.Het is nu eerder hitsig. Klinkt inderdaad wat vlak, erg professioneel. Wat gebruik je om het te maken?

Bedankt voor de tip om het wat psychedelischer te maken.
Ik doe mijn best om vage geluiden uit de 2 synths te krijgen
met effects en eventueel vocoder.
Ik heb nu het ideetje om een stukje synthline met reverb
en wat andere effecten te samplen en dan te reversen,
wat ik straks nog ff ga proberen ;)

Verder is het gemaakt met Reason 2.5, Native Instruments
PRO-53 en FM-7 (die ik dan sample) en Wavelab.

En trouwens, in dit nummer zitten geen samples van de PRO-53
maar wel van een Roland JP-8080 (die een vriend van me heeft).

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Re : Zoidsity

Re : Zoidsity

Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused:

ik krijg dit als ik de link aanklik:

ÿû‰a@†5@TìÐÈ4JTŸ •€7áð€ðs…ÓÇ€ÃøÃ’þ@lüX9¿ÉÀ ‚Çþ`Þ!Ä@óÿÉü['$3ÿöÇç’ÿâÙç’Çäÿÿÿ 0óÏ$?ÿÿÿüœÃ ‡øeBÂY’ëì•«ÐÎVB_Çy¸¥¥4ÁÏ.°èYtxÏ|,‚ƒè|Þ½\zëçа&æ€AñÔö‹!VÜ:ªñí"Áœy¶d*Sž'µDÃÉš+ŽÆJoÜ^Ïœ¬‰ö®á®ç)ÄS8Z®Ù3ãð^£²ÿû’7ò€!C)BPNÄø`ehJ t£ ± AWa—•p' Òóép>ù–!fc²7|hI* µc×OA\2’-K×x†í-q´O®d.ÁøŒ¤ýU`޶y»Ú#Øoùí£õòô”ÐX[ìéÙ¬xÐÂWƒù,*íë« „½tå$ñ3I¢œÛ• dÀ|ÍÝSq¿yjâyoìå]zÜͼõÑêš*1Žm*QU±mÕUM?˜u´SrÐ}/Hº† )ÍBC#$´´ñû0³Ë4 ...

..en dan 20x zolang..

:D ZO goed ben ik ookweer niet met bladmuziek..

Als de link niet werkt moet je even naar www.7161.com gaan en dan bij
de rode BROWSE balk Flava/genre 'TRANCE' kiezen en op BROWSE klikken.
Dan moet je even door alle (alfabetische) tracks pagina's zoeken, de laatste
keer stond de track op pagina 30 en de titel is 'Octopuss Garden'.
Er staat ook nog een andere track van me op die ik als af beschouw en die
heet 'The Decision' (die zit als je het mij vraagt weer iets meer in de richting
van Progressive Trance).
Ik hoop dat het lukt.

:biertje:

Wow!

Wat een gelikte sound, standaard op het geniale af!

Ben niet zo'n liefhebber maar hij gaat wel flink.

Ben het wel eens met het bovenstaande commentaar op de kick... lijkt net uit de maat.

Ik nog een keertje luisteren!

-diskonext

Lekkere track, als de snare er in komt, hakt ie er bij mij lekker in. Dit bewijst maar weer es dat je met zachte waren vette dingen kan neerzetten. Waar heb je dat vogel-achtige geluid vandaan? Lijkt wel een beetje op dat bekende geluidje uit Pacific van 808 State. Ik zal deze zeker nog een keer opzetten als ik in een bepaalde staat ben:L :biertje: :mexico:

Re : DJ Bies

Re : DJ Bies

Origineel geplaatst door DJ Bies
Lekkere track, als de snare er in komt, hakt ie er bij mij lekker in. Dit bewijst maar weer es dat je met zachte waren vette dingen kan neerzetten. Waar heb je dat vogel-achtige geluid vandaan? Lijkt wel een beetje op dat bekende geluidje uit Pacific van 808 State. Ik zal deze zeker nog een keer opzetten als ik in een bepaalde staat ben:L :biertje: :mexico:

Yooo DJ Bies!

Dat vogel-achtige geluid komt uit de Reason 2.5 FactorySoundBank.
Om precies te zijn bij 'Other Samples' en dan 'FX-Vox' en tenslotte
heet de sample Djunglebird_eLAB.aif
Alleen zit er al delay over de sample dus ik moest het 'Sample Start'
knopje bijstellen om het weer gelijk te trekken.
De track 'Pacific' van 808 State ken ik ook nog wel ;)

goeie track...

ik zou die pad die je in het begin gebruikt er zeker naar het einde toe nog eens insmijten voor dat klein beetje extra zweefgevoel .... en hem lekker lang aanhouden en laten stijgen in frequetie waardoor hij ons mee zal pakken naar de volgende dimensie !!!!!!!!! echt een aanrader :okdan: !!!!!!!!

hoelang heb je eraan gewerkt???

gegroet,

nixcc

Hee Nixcc!

Hee Nixcc!

Origineel geplaatst door nixcc
goeie track...

ik zou die pad die je in het begin gebruikt er zeker naar het einde toe nog eens insmijten voor dat klein beetje extra zweefgevoel .... en hem lekker lang aanhouden en laten stijgen in frequetie waardoor hij ons mee zal pakken naar de volgende dimensie !!!!!!!!! echt een aanrader :okdan: !!!!!!!!

hoelang heb je eraan gewerkt???

gegroet,

nixcc

Dankjewel Nixcc ;)

Ik denk dat ik tegen de 40 uur ben bezig geweest met dit kreng.
Het probleem met mij is, als ik het 'basis' nummer ga opvullen dan word
ik steeds zeikeriger met het toevoegen van sounds omdat ik dan bang
ben dat het nummer anders verneukt wordt...
Dus ik denk dat ik het hierbij laat en met een nieuw nummer aan de slag ga =)

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Laatst gewijzigd:
Hola Methoxy!

Hij klinkt weer net iets vetter dan de vorige versie en ik vond hem al goed....
Ben benieuwd naar je volgende track....

Adios, hasta la proxima!:mexico:

Back