audiodesk van de motu 24i/o

dj Carbo

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik ben aan het overwegen om de motu 24 i/o aan te schaffen, en zo over te stappen van hardware sequencing naar software sequencing (cubase of logic)

Maar ik lees op de site van MOTU, dat je bij de aankoop vd 24i/o een "audiodesk" bijzit (software pakket) ! Heeft iemand hier ervaring mee ? Hoe goed is de audiodesk sequencing ? Valt het te vergelijken met Cubase of Logic ?

Als de audiodesk heel goed werkt zou ik zelfs geen cubase of dergelijke moeten aanschaffen.... En kan ik zo beginnen !

Groetjes,

Marc

Audiodesk is alleen voor MAC platform en is een software- harddisk recorder

Dus Audiodesk is een beetje te vergelijken met een onderdeel van Cubase maar met Audiodesk kan je geen midi apparaten aansturen en melodies quantizen enz...... ? Enkel harddisk recording and editing.

Check deze pagina.....

http://www.motu.com/products/motuaudio/audiodesk/body.html/en

full_400.jpg

Geen midi dus.

Je kan het meer zijn als een software vorm van bijv. een Alesis HD24, die gebruikt maakt van de Motu IO`s.
Maar wel met een hele berg audio-plugins.

Ben zelf trouwens ook op zoek naar 2 van die 24 io`s, dus als je een goedkoop adresje weet.... (PB) :eureka:

Heb zelf twee 24i/o's die werken onder Windows XP met Logic 5.3. Draait als een trein. Maar voordat het werkte....:stupid

Bij aanschaf eerste 24i/o bleek de PCI-424 kaart niet in orde te zijn. Een heel weekend verspeeld met installeren, de-installeren, kaart erin, kaart eruit etc. Dealer gebeld met probleem, die heel snel een andere kaart regelde (goeie service Maarten), binnen 2 dagen een andere kaart, installatie verliep vlekkeloos en draaien maar. Dus de start was niet goed, maar daarna alleen maar positief. De tweede 24i/o volgde enkele maanden daarna, extra kabel inpluggen van pci-kaart naar 2e 24i/o, klaar.

Werk nu alweer een tijdje geheel "mixerloos" en dat bevalt me prima. Integratie van hardware effecten gaat gemakkelijk gezien de vele in-en outputs. Later kwam er wel een Mackie Control Universal bij en dit is voor mij dan ook de ideale setup :okdan:

Wat betreft Audiodesk, het werkt alleen onder Mac, kan ik je niet zoveel over vertellen. Het lijkt me compleet als je alleen audio doet. Werk je veel met midi, dan schieit het programma te kort en moet je uitkijken naar Cubase of Logic.

Die indruk had ik dus ook, dat er gene midi inzit, helaas !! Maar dan zal het voor mij met Logic of Cubase moeten, wat geen probleem is ! IK heb redelijk wat instrumenten met midi of zelfs sync !

Thnx voor de info,

Groeten,

Back