[Korg] Korg MS2000(r)

Finne

downtempo
Heeft iemand hier wel eens op dit beestje gespeeld? Ik heb er vandaag in een muziekzaak (Poppeliers) zitten spelen en het klinkt behoorlijk goed! Jammergenoeg maar 4-voices poly en geen reverb aanwezig.

Hier staat wat meer info: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=MS2000

Wat vinden jullie van deze bak?

Hij kost nieuw 1100 euro en tweedehands ongeveer 500 euro

(P.S. de lead synth van Second Sun - Empire is een preset op dit ding ;)

ik heb er eentje en het is een vet appataatje kan ik je vertellen, perfect voor dance, techno, hardcore, alles sounds kun je er wel uit tovereren

Ja, hij is flink goedkoop en lekker veel knoppen, tweedehands zou ik hem zo kopen :)

Ik heb ook een MS-2000..... lekker bakkie hoor..... doe hem voor geen goud weg.....

Uiteraard het aantal voices is een groot nadeel, maar hij is zeker meer dan de moeite waard om hem in je setup te hebben, vooral als je vette klanken wil maken.....

Errug aan te raden dus......

Cubik Planet

Ja ik maak progressive trance, en het wordt mijn eerste synth. Ik zit nu nog enorm te twijfelen tussen Virus, Nordlead, Nova, Korg etc..

Ja ik maak progressive trance, en het wordt mijn eerste synth. Ik zit nu nog enorm te twijfelen tussen Virus, Nordlead, Nova, Korg etc..

Ja jeetje.... twijvelen tussen al die apparaten..... ze zijn allemaal lekker man.....

Ik zelf ben nog geen bezitter van de Virus, Nordlead of Nova en heb dus ook alleen maar de Korg en nog wat andere synths..... ook ik maak hoofdzakelijk Progressive.... dus je hebt zeker geen miskoop als je de Korg neemt...

Het is een kwestie van smaak, budget en huidige setup denk ik voordat je een beslissing kan maken wat je wilt kopen.... gewoon naar de winkel en ze allemaal testen .... leuke bezigheid .....

Ook als je veel met MIDI gaat rommelen en dit je eerste en dan ook (neem ik aan) enige synth is dan ben je snel uitgekakt met de MS2000 vanwege zijn beperkingen natuurlijk.... dus hou daar wel rekening mee....

Cubik Planet...

Dag mensen,

Ik heb hem zelf ook. Hij klinkt echt te gek en die poly is idd het enige nadeel!

Ik heb hem nieuw gekocht voor 850 euro bij music house.

Origineel geplaatst door STicKX
Dag mensen,

Ik heb hem zelf ook. Hij klinkt echt te gek en die poly is idd het enige nadeel!

Ik heb hem nieuw gekocht voor 850 euro bij music house.

Ik kom net van de Music House Utrecht vandaan en hij staat daar nu voor €1100.

Ik heb eens aan die man gevraagd wat de beste (betaalbare)synth voor trance was, en hij raadde me de Nord Lead 2 aan.

Toen ik zei dat ik via Cubase en MIDI wilde gaan werken raadde hij me aan om de Audiotrack Maya 44 in combinatie met NordLead2 omdat die 4-part-multitimbraal is, en aangezien mijn PC enorm traag is. Iemand ervaring met deze geluidskaart?

De rack versie van de MS2000 is rond de 850 euro en de keyboard versie is rond de 1100. En als iemand zijn MS2000 (rack of niet) kwijt wilt mag hij gerust mij bellen.

oioi

steven

Ik kom net van de Music House Utrecht vandaan en hij staat daar nu voor €1100.

Een beetje zoeken en je kan hem nog best goedkoper krijgen dan die €1100,00 ..... zal ff voor je kijken ondertussen.... geef ik wel wat links....

Cubik Planet

Ik vind wel dat ik veruit de meest grappigste avatar heb van heeeeel het forum. :kont:

Maar ik heb zelf de korg nog maar heel weinig gezien. 2ehands dan. Ben ook nog steeds op zoek naar een 3/4 oktaafs keyboardje.

Ga denk even een nieuwe thread maken.

Back