[Track] Remenance Ft. Nadya - Don't leave me alone

Backdrop

Synthesizer Patel
Ook maar eens een trekkie posten...
We hadden nog wat vocalen liggen en ik had de laatste tijd veel naar eigthies muziek geluisterd en ziedaar het resultaat:

Remenance Ft. Nadya - Don't leave me alone

gebruikte apparatuur:
Nord G2(FM phase arp)
Waldorf Pulse (Lead)
Virus Rack (synth pluck, pad)
Bass (101 samples)
Drums (Samples,909 kick)
gemixt op 01V96

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bert

Vocals staan een beetje HARD!

Wel een leuk nummertje. :D
Het mist misschien alleen iets wat echt pakt.

Het is niet geheel mijn smaak, maar ik zal proberen er iets over te zeggen.

Ik vind het een behoorlijke brij en ik werd wat overdonderd door het gehaaste karakter van de track.

Het is wel een afgerond geheel, maar er zit weinig dynamiek in. Het blijft steeds een beetje hetzelfde.

Het is wel een lekkere commerciele track (in mijn beleving)

:doei:

Origineel geplaatst door OnAcid
Vocals staan een beetje HARD!

Wel een leuk nummertje. :D
Het mist misschien alleen iets wat echt pakt.

Hmm kreeg ook het commentaar dat de vocals wegvallen.
Maar ik denk ook dat ze eerder te hard staan.

Origineel geplaatst door Bartology

Ik vind het een behoorlijke brij en ik werd wat overdonderd door het gehaaste karakter van de track.
Het is wel een afgerond geheel, maar er zit weinig dynamiek in. Het blijft steeds een beetje hetzelfde.
Het is wel een lekkere commerciele track (in mijn beleving)

Brij is niet goed, overdonderd wel.
't Was wel een keuze om het kort en krachtig te houden. Ik heb speciaal bars geschrapt om het krt te houden en daardoor zit er inderdaad weinig dynamiek in.
Maar commercieel is toch goed :) ?

Netjes gemaakt moet ik zeggen.

Ik ben het ten dele wel met de mensen eens die eerder iets gezegd hebben, maar niet helemaal. De zang staat bij mij niet te hard. (misschien heb je dat ondertussen gewijzigd?) Ik vind het wel een beetj een brei. Daarmee wil ik niet zeggen dat het baggerslecht is gemixt. Er zitten wat extra synthlijntjes in de weg met de vocoder. Bijvoorbeeld het lijntje wat er op 0:41 sec bijkomt.

Ik vind het overdownderende en gehaaste karakter van de track wel tof moet ik zeggen. Maar ik vind net als Bartology dat er inderdaad wel wat meer dynamiek in de track zou kunnen.

Mooie track!

Bedankt voor de Input Allemaal :okdan:.

Ik had nog niets verandert aan de track dus het geluids niveau van de zang blijft een beetje controversieel.
Maar ik denk dat het inderdaad aan de mix van de vocal met de synths ligt. Dus als ik wat meer ruimte voor de vocal schep kan die wat zachter.

ow ja, meer dynamiek bedoel je dan qua arrangement dus bv. verse stil/leger en chorus luider/voller of bedoel je qua mastering (dus in de harde stukken piek-RMS). De rms zit nu op zo'n -7 -8 db en dat lijkt me niet overdreven platgemasterd als je het vergelijkt met cd's met een rms van -5 -4.

haha... ik zit nu in een blij filmstukje waarbij het publiek helemaal los gaat in een foute club en twee stoere agenten op zoek zijn naar de badguys..met veel strobo aan en felle lampen..... jezus wat een fanta.....

Idd. lekker commercieel. Vind het goed klinken
Ik vind je vocal helemaal niet te hard.. je hoort nu tenminste een beetje wat ze zeggen., normaal moet je echt erin duiken om te horen wat ze zeggen maar dan hoor je het nog niet.

Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken :D
maarre meestal is de muziek in zo'n disco/rave scene belabbert of hoor je van die general midi house.

Vergelijkbare discussies

Back