Gezocht: Casio Cz-101

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door bikkel
Kijk eens aan jongen, een van zijn grote broertjes:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=33704

Volgens mij nog bi-timbraal ipv monotimbraal ook!

Geen idee hoe dat zit met de CZ2000S ('t is een beeje een zeldzaam ding, volgens mij is het 2 CZ1000's in één, met speakers), maar de CZ101 is 4 parts multitmbraal.

Origineel geplaatst door Chinetti
Geen idee hoe dat zit met de CZ2000S ('t is een beeje een zeldzaam ding, volgens mij is het 2 CZ1000's in één, met speakers), maar de CZ101 is 4 parts multitmbraal.

Errr ik lees nu her en der op internet dat mijn CZ-3000 8-parts multitimbraal was....misschien had ik toch eens een handleiding moeten zoeken voor het ding (maar hij leek zo simpel!).

Wat ik dus verwarde met multitimbraliteit is dus eigenlijk split en layer functionaliteit. Of heeft de 101 dat ook al? In ieder geval niet 16 (effectief 8) stemmen zoals de CZ-2000 en beter.

Keyboard split heeft de CZ101 niet, maar feitelijk is een keyboard split ook gewoon multi-timbraliteit natuurlijk. En layeren ja.. Als je die 4 parts tegelijk speelt, heb je layers. Maar dat kan ook alleen via midi, niet op 't keyboard. Dus nee: de cz101 heeft geen keyboard split en kan niet layeren.

Ik ben wel benieuwd wat die CZ2000S nu eigenlijk is. Is 't een CZ3000 (ze hebben nagenoeg dezelfde specs), of is 't 2 CZ1000's? (hoewel de CZ3000 eigenlijk ook gewoon 2 CZ1000's is... maar de CZ3000 staat weer te boek als de kleine broer van de CZ5000)... Verwarrend...:confused:

CZ-101: 8/4 stemmig, kleine toetsen, geen sequencer
CZ-230: 8/4 stemmig, kleine toetsen, sequencer (misschien ook of alleen een S uitvoering met speakers?)
CZ-1000: 8/4 stemmig, grote toetsen, geen sequencer
CZ-2000 S: 16/8 stemmig, grote toetsen speakers, geen sequencer, split/layer (?) (waarschijnlijk alleen de S uitvoering bestaat)
CZ-3000: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, geen sequencer, split/layer
CZ-5000: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, sequencer, split/layer
CZ-1: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, geen sequencer, aanslaggevoelig klavier, split/layer

Origineel geplaatst door Absynth
hehehe, das een beetje ver dries8~

maar lijkt me ook zeker een leuk apparaatje.

je moet in het voorjaar gewoon hier je skivakantie boeken!

Origineel geplaatst door bikkel
CZ-101: 8/4 stemmig, kleine toetsen, geen sequencer
CZ-230: 8/4 stemmig, kleine toetsen, sequencer (misschien ook of alleen een S uitvoering met speakers?)
CZ-1000: 8/4 stemmig, grote toetsen, geen sequencer
CZ-2000 S: 16/8 stemmig, grote toetsen speakers, geen sequencer, split/layer (?) (waarschijnlijk alleen de S uitvoering bestaat)
CZ-3000: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, geen sequencer, split/layer
CZ-5000: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, sequencer, split/layer
CZ-1: 16/8 stemmig, grote toetsen, geen speakers, geen sequencer, aanslaggevoelig klavier, split/layer

bikkel fyne info
begin dr ook steeds meer ingetreseerd te raken
en idd waarom een dure cz 101 kopen ,.terwijl de engine t zelfde blijft in de grotere synth zzz
:halleluja
iig een cz5000 is weer geen 5x cz101
maar die multimode staat me wel aan ,..dus bv 4 x preset palyen ,..iets verschillend van elkaar
ieder zn eigen timing qa modulatie ,...leuk

en das nog maar een cz101
dus een cs2000 [ optie ] die kan dat weer x4
wat is t verschil tussen de cs en cz s staat dat voor model met ...duhhh speakers ?
en die fz synth samplers haden toch best ok filters ,..ik begrijp dat de cz range geen filters hebben ,...jammer
diefz 1 / 10 m zijnook ok ,..begrijp ik van sommige cheapo-ass & leuke mogelijkheden[heb ok s een artikel in key,s gelezen erover
kenje nagaan was int duits en nog uitgelezen ook !!!

:z :geslaagd:

Status
Please reply by conversation.
Back