Quasimidi Rave-O-Lution 309 versus Korg electribes EA en ER

cloudman

ex nihilo creatum ens
Hoidie! :)

veel info te vinden op het forum en daarbuiten over de korg electribes,
en ook over de quasimidi raveolution 309.

Hoe staan deze eigenlijk tegen over elkaar?
Ze hebben wel enkele vergelijkingspunten... maar heeft er iemand ervaring mee
met die bakjes specifiek en bepaalde opmerkingen?

groetz

wolkie

:mega:

special thanx trouwens to pochos!! die zo vriendelijk was om me zijn persoonlijke bevindingen met de korg bakkies
te verkondigen.

owkee, waar ik zelf al sta

quasimidi raveolution 309
----------------------------------

zelfde prijsklasse ongeveer als de twee korgjes samen
heel veel drumsamples, maar met modeling mogelijkheden nog,
tr invoermethode dacht ik,
het synthgedeelte heeft best wat synthesemogelijkheden, maar is monofoon
en gebruikt rom-samples als golfvormen.

in totaal 17 voices en vijf parts multitembraal (omdat er een part is per drumgeluid dacht ik)

Korg Electribes
--------------------
een paar golfvormen in het drumbakje, maar ook synthese,
synth is bi-tembraal en duofoon dacht ik,
volledige synthese in EA (geen gesamplede golfvormen)
iets minder knopjes dan 309

mja, en zo kunnen we nog wat doorgaan, maar ik had gehoopt van wat hands-on
ervaring te lezen van iemand?

als je t zo bij elkaar zet: ik zou voor de 2 electribes gaan. die zijn allebei VOLLEDIG moddeling.

de basssynth uit de ea1 vind ik vetter dan op de 309.

Kwa mogelijkheden om te tweaken heeft de 309 veel meer mogelijkheden, maar t blijven samples voor een deel, dat wil niet zegen dat de 309 geen mooiere harde kicks kan maken, juist wel, dat gaat met die er1 wat minder goed.

denk dat 2 electribes of 1 309 niet zo heel veel uitmaakt.

Een 309 met volledige uitbreiding is echter wel supercheap 2e hands te vinden tegenwoordig.

Heb er zelf ook wel eens aan gedacht maar vindt de midi implementatie niet super bij de 309. Vriend van mij heeft toch wel eens problemen met goed syncen.

De 309 klinkt wel lekker overigens....maar ja de korgjes klinken ook prima......

Als het wat meer mag kosten kun je ook eens naar de Korg ESX of EMX kijken. Bij de sound van die bakkies hebben mijn vingers al meer dan eens gejeukt.......

Origineel geplaatst door Acidfever
De 309 klinkt wel lekker overigens....maar ja de korgjes klinken ook prima......

Smaak is Smaak, en daar gaan we dan ook niet om twisten...
maaruhhh...
ik heb zowel de 309 als de Korgjes gehad: Ze hebben beide een specifieke klank, waarbij ik de Korgjes als ieler zou beschrijven als de 309, maar dat wil niet alles zeggen, want het karakter van de klank van de 309 vind ik *persoonlijk* helemaaaal niets! Geef mij die Korgjes maar, daar zit meer leven in als in die 309!

Ergo: (ben ik Fuse voor?) speel er zelf ff mee!

Groet,
Roy

Bedankt voor de reacties! :okdan:

helaas, beste Space-Robot, ze allebei kopen ligt niet in mijn budget :)

Als ik naar demo's luister, dan hoor ik steeds maar enkel acid komen uit de quasimidi,
en er komen ook totaal andere geluiden uit de EA... waardoor ik vermoed dat de EA
net wat meer inzetbaarheid heeft dan enkel acid, maar gewoon vette baslijnen en
weird stuff in het algemeen.
Ik zou ze eens moeten onder handen kunnen nemen, idd, maar hier in Belgiƫ in de omgeving?
zou niet meteen weten waar.

Momenteel begint mijn voorliefde toch een beetje naar de tribes te gaan.
Kan ik daar op een dag een ES bijkopen, dan heb ik meteen een mini-studio in feite...
(hoewel ik sampling liever op pc doe)

alhoewel, er zijn betere argumenten dan dat. het is nogal vanuit de buik ook eigenlijk...

idd, de tribes zijn volledig modeling... of volledig synth... dat telt ook voor wat natuurlijk.

@acidfever: goed om weten van die midi-implementatie. voor zover ik weet is die super bij de tribes.

Als er nog ideetjes zijn hieromtrent, ze zijn welkom!

groetz

Wolkie

Back