Breaks Trackje.... ===>>>

het heeft iig iets !
moet vooral aan een aantal nummers van de laatste prodigy denken
netzoals hun soms te statisch ook kwa beats .. die dubbel klap in de beat is wel weer lekker .. alleen de plaatsing in de groove dubieus misschien

maar je moet kiezen tussen broken of 4*4 denk ik .. zorg eerst dat die groove staat
en ga dan varieren op die groove .. vanaf 222 verandert de hele groove ! die dubbel klap krijgt dan een hele andere functie binnen de groove ..

maar dit hoef ik je toch niet te vertellen ?
waar mixte jij nou ook al weer op af btw ?

Waarom niet afmaken?

Ook al wordt het niet iets wat je aanstaat je kan er wel wat van leren.

Toch?

Origineel geplaatst door MadR
het heeft iig iets !
moet vooral aan een aantal nummers van de laatste prodigy denken
netzoals hun soms te statisch ook kwa beats .. die dubbel klap in de beat is wel weer lekker .. alleen de plaatsing in de groove dubieus misschien

maar je moet kiezen tussen broken of 4*4 denk ik .. zorg eerst dat die groove staat
en ga dan varieren op die groove .. vanaf 222 verandert de hele groove ! die dubbel klap krijgt dan een hele andere functie binnen de groove ..

maar dit hoef ik je toch niet te vertellen ?
waar mixte jij nou ook al weer op af btw ?

Ja dat statische qua beats staat me op zich wel aan op een 1 of andere manier.
Er moet idd nog wel wat aan geschroefd / toegevoegd worden.
Ik mix af op een Mackie CR 1604 en boxen: B&W DM110..... merkte je er iets aan ?
Ik wil deze track (als die af is) op 06-11 effe in de technics sl dz1200's gooien tijdens mn set op mn vaste avond in de verkadefabriek
om te kijken of het gaat werken op de dansvloer.

Bedankt voor de tips in ieder geval

:okdan:

Yo,
Ik vind em al heel aardig tot nu toe,dat gekluidje dat erbij komt na 2.07 min vind ik de max,alleen zou ik er nog wat percussie bijgooien.Bijvoorbeeld dat geluidje dat erbij komt na 2.07 eerst stil laten opkomen en wanneer het zn maximum bereikt heeft een scratch ofzo maakt niet uit en dan de nieuwe percussie erbij.:okdan:
Is maar een suggestie,en zeker afwerken die track want ik vind em sjiiiiiek.

Urby ;)

Origineel geplaatst door C-Code
Ja dat statische qua beats staat me op zich wel aan op een 1 of andere manier.
Er moet idd nog wel wat aan geschroefd / toegevoegd worden.
Ik mix af op een Mackie CR 1604 en boxen: B&W DM110..... merkte je er iets aan ?
Ik wil deze track (als die af is) op 06-11 effe in de technics sl dz1200's gooien tijdens mn set op mn vaste avond in de verkadefabriek
om te kijken of het gaat werken op de dansvloer.

Bedankt voor de tips in ieder geval

dat zijn toch huis, tuin en keuken speakers ?
die verkleuren misschien te veel ... al eens over nearfields nagedacht ?

en vertel me eens waar die bass van dazzle vandaan komt .. vind ik erg vetjes !!!

Origineel geplaatst door MadR
dat zijn toch huis, tuin en keuken speakers ?
die verkleuren misschien te veel ... al eens over nearfields nagedacht ?

en vertel me eens waar die bass van dazzle vandaan komt .. vind ik erg vetjes !!!

Jep ik heb daar al vaker over gedacht.......maar.......ik heb daar op dit moment geen geld voor.
Die B&W DM110i zijn idd huis, tuin en keuken speakers....maar dan wel van de hoogste soort (ik ken ergere).
Ik wil echt supergraag een fatsoenlijk paar monitorspeakers maar eerst mn G4 upgraden of een G5 kopen.
Of misschien alvast een erg goede studio koptelefoon kopen.

Die bass uit dazzle is een multi sample bass waarover ik een bitcrusher heb gegooid (subtiel) en een compressor.

Maareh als ik binnenkort tijd heb wil ik zeker bij je langs komen !

Origineel geplaatst door C-Code
Jep ik heb daar al vaker over gedacht.......maar.......ik heb daar op dit moment geen geld voor.
Die B&W DM110i zijn idd huis, tuin en keuken speakers....maar dan wel van de hoogste soort (ik ken ergere).
Ik wil echt supergraag een fatsoenlijk paar monitorspeakers maar eerst mn G4 upgraden of een G5 kopen.
Of misschien alvast een erg goede studio koptelefoon kopen.

Die bass uit dazzle is een multi sample bass waarover ik een bitcrusher heb gegooid (subtiel) en een compressor.

Maareh als ik binnenkort tijd heb wil ik zeker bij je langs komen !

oke cool .. en ik hoor wel wanneer !

Gewoon afmaken, altijd zonden om weg te gooien.

Vind de track niet slecht maar wel erg slap in de trant van het mag wel wat harder en meer allemaal, vind hem een beetje te leeg. Sweertje is wel goed, dat zeker.

Allereerst, de beat is wel origineel maar niet echt 'breaky' genoeg. De bassdrum en snare komen nog net ff wat te regelmatig, probeer dr wat mee te expirimenteren, de beat is natuurlijk toonaangevend voor breakbeat. Wat betreft de quote: de beat hoeft niet harder, de samples zijn goed.

Keep up de good work verder:halleluja

Leuk trackje.. ik zou hem iets meer varieren. iets langer maken

Maar ja , das mijn mening.. Ik zou hem zeker afmaken.

yoo c-code.. keep the breaks alive :D

de basis klinkt best OK, maar nog iets te statisch denk ik..
probeer eens voor de kick op de 1e en 3e tel nog een extra kick te zetten (zoals ik veel huidige
breaks-platen gebeurd), ik denk dattie daar al iets meer van gaat rollen.

verder is het lead-zaag-achtige-geluidje nog een beetje dun en speels vind ik.
die zou ik vervangen voor wat anders.

lekker mee verder gaan!

Mooie beat om te beginnen, lekker vinyl kraakjes, daar ben ik gek op!

Duister akkoordje, beetje 'suspense' achtig, vind die gitaar achtige dinges niet zo passen bij die rhodes.

Daarna komen er meer elementen bij de beats, had ik niet verwacht, maar geeft het wel een lekkere funk.

Het basslijntje vind ik wat minder, mist wat power en door de statische programmering verliest de track zijn funk.

Gefilterde lofi beat is vet!

Kortom, de basis is al goed, alleen nog ff aan de basslijn, gitaar dinges sleutelen en nog wat extra sounds toevoegen, effecten etc.

Back