Pro-53 & Hardcore

D-seez

Nieuwkomer
Hey mensen,

ik las hier op het board een interessante thread over het maken van een hardcore kick
met de Native Instr. PRO-53.

Recent heb ik de beschikking over deze plugin dus het is allemaal ff nieuw !

Mijn vraag is: zijn er hier mensen die de PRO-53 gebruiken om hardcore sounds mee
te produceren ?

Het is nl. zo dat ik graag een zagende, stotterende darkcore-sound wil fabriceren
alleen weet ik niet precies hoe.
Dus eigenlijk zoek ik een duwtje in de rug !

Het is niet zo dat ik bepaalde stylen wil kopieren ( alhoewel dat veelvuldig voorkomt ! ), maar
deze bepaalde sound vind ik ERG interessant om te gebruiken.

Wie o wie kan me helpen ?

greetz,

D-Seez

PS: Ik heb op dit board gezocht naar threads met dit onderwerp, en ik kon deze niet vinden.
Mocht het zo zijn dat dit al eerder besproken is, dan zou ik graag de link naar deze thread
willen hebben.

denk dat je je eerst beter kan verdiepen in synthese.. zelfs als je een preset zou vinden, lijk mij inziens het je nog niet mogelijk om deze enigszins te manipuleren :)

En als je dan aan het oefenen bent met synthese (en dt kan ff duuren voor dat je dat onder de knietjes hebt) schaf je een Absynth aan voor tijdelijke goeie presets voor dat soort dingen in, kun je iig weer een stukkie voort.

Hier nog een link van een forum waar z`n het ook hebben over HC BD maken met synth`s en dergelijke:

http://forum.mastersofhardcore.com/viewtopic.php?t=8735

Sucses;)

Re: Pro-53 & Hardcore

Origineel geplaatst door D-seez
Hey mensen,

ik las hier op het board een interessante thread over het maken van een hardcore kick
met de Native Instr. PRO-53. Recent heb ik de beschikking over deze plugin dus het is allemaal ff nieuw ! Mijn vraag is: zijn er hier mensen die de PRO-53 gebruiken om hardcore sounds mee te produceren ?

Het is nl. zo dat ik graag een zagende, stotterende darkcore-sound wil fabriceren
alleen weet ik niet precies hoe. Dus eigenlijk zoek ik een duwtje in de rug !

Heb je ook een duwtje voor ons? Een mp3'tje (kun je toevoegen als attachment als je geen eigen webspace hebt) met een voorbeeld?

Het is niet zo dat ik bepaalde stylen wil kopieren ( alhoewel dat veelvuldig voorkomt ! ), maar deze bepaalde sound vind ik ERG interessant om te gebruiken.
Kijk kijk, jij hebt goed gelezen ;).

PS: Ik heb op dit board gezocht naar threads met dit onderwerp, en ik kon deze niet vinden. Mocht het zo zijn dat dit al eerder besproken is, dan zou ik graag de link naar deze thread willen hebben.

Wie o wie kan me helpen ?

Omdat ik dit een best goede topicstart vind verdien je wel een stukje hulp. Wil je beuken of zagen en hakken?

Beuken : 2 oscillators op squarewave, envelope routeren naar pitch met ADSR = 0 30% 0 0, oscillators op 16' zetten (1 octaaf omlaag) en een paar semitones van elkaar ontstemmen, pulswijdte op 50% (dus een pure blokgolf). Als het kan oscillator keytracking op laag zetten. Lowpassfilter gebruiken met identieke ADSR als bij pitch, resonantie varieren naar smaak, en knal er een distortion-effect achteraan. Patch tweaken mits nodig. Volume ADSR op 0 50% 0 0 zetten, de filter zorgt er wel voor dat het knalt. Misschien een hele subtiele LFO op de filter of de pitch om er voor te zorgen dat je nooit een identieke kick hebt.

Zagen : Tjemig. Eh... Strakke, 'gated' envelopes (dat wil zeggen, gelijk geluid als je op een toets drukt, gelijk ophouden als je 'm loslaat), met die van de amp op 0 100% 100% 0, en de filter op 0 70% 0 0, filter cutoff helemaal omlaag (het tweaken doe je dan met de Filter Envelope-invloed), klein beetje resonantie erop. Oscillator 1 van 50% tot 10% laten PWM'en met een snelle LFO, andere oscillator oktaaf hoger met een zaagtandgolf. Beiden van elkaar ontstemmen met 30 cents, en unisono op 3 zetten met een spread naar smaak. Dan moet je vast wel wat bruikbaars krijgen. Let wel, het ligt er ook aan hoe je het speelt, dus een leuke simpele arpeggio aan en dan raggen op 180bpm.

Het helpt trouwens als je begint met een Init Patch. Ik neem even voetstoots aan dat je die wel weet te vinden, dan staan alle parameters op neutraal, en dan kun je beginnen met je sounddesign. Wees niet bang om te experimenteren, en post een paar geluidsvoorbeeldjes zodat we kunnen zeggen of je er in de buurt zit, of dat wij zelf in de buurt zitten met tips :).

Origineel geplaatst door Re-Bass
Ik maak kicks met de Pro-53}:| :duivels: 8)

Persoon A: "Weet u hoe laat het is?"
Persoon B: "Ja."

;)

Ik denk dat jouw uitleg erg duidelijk is, maar voor een beginnende synthfreak is het misschien net alsof je een TV-Gids in het turks aan het lezen bent. ;)

@ Yoozer: Thanx, dit is eigenlijk best wel te begrijpen hoor.

Zodra ik iets heb gecreerd laat ik het meteen beoordelen door jullie !

Greetz,

D-Seez

Back