roland D50 factory reset

loekbong

Nieuwkomer
Blijkbaar is het gebruikelijk jezelf hier voor te stellen ( kreeg enklele leuke reakties hierover )
Ik ben een D50-gebruiker in tijdnood die eigenlijk enkel z'n D50 wil voorzien van een enkele sound : no 38 van de factory - sounds CATHEDRAL ORGAN . Dit lukt mij echter met geen mogelijkheid en een toccata spelen op een andere sound klinkt nu eenmaal niet.
Daarom hier mijn vragen :
roland d50 : mijn factory-presets zijn al lang geleden gedeeltelijk verdwenen (multi-timbrale
ergernis) nu wil ik deze via midi weer terug zetten met een editor maar het lukt me eenvoudig niet , ik heb volgens mij alles al geprobeerd maar ontdek niet wat ik fout doe , ook de manual lezen en midikabel op alle denkbare wijzen aansluiten bood geen soelaas : heeft er iemand nog tips over een te gebruiken editor of de interface naar de pc of eventuele instellingen op mijn terratec soundcard ?

B V D

Loek

Laatst gewijzigd:
Re: roland D50 factory reset

Ik weet verder niets van de D-50, maar:

Origineel geplaatst door loekbong
Antwoorden en suggesties graag naar mijn mail adres.

Daar hebben we toch geen forum voor? Om vragen publiekelijk te posten en vervolgens privé te behandelen? Volgens mij is dat helemaal tegen de geest van het forum in.

En verder is deze vraag al herhaaldelijk aan de orde geweest. Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je hebt al een aantal suggesties.

welkom Loekbong!!!

Tof dat je je eerst voorstelde in de daarvoor betreffende thread!!!
Leuk dat je de oplossingen voor je problemen ook wil openstellen voor anderen moesten ze hetzelfde
probleem hebben!
Hoe leuk dat je dit forum aan waardevolle informatie wil verrijken en niet alleen gebruikt als een leeg
te zuigen hapklare helpesk...
Wat een verfrissing dergelijke mensen als jou hier te mogen ontvangen!!

:( :( :(

helaas ken ik de D50 niet,
maar je zegt "geprobeerd via editor proggie, en het lukt niet"
ook sounddiver van emagic geprobeerd?
bij alles wat er scheelt roepen nogal velen op dit forum bij hoog en bij laag dit progje...
of zit het probleem nog ergens anders?

ps: berichtje beetje aangepast zie ik ;) :D

:confused: Jeez'Cloudy, zo ken ik je niet!? Wat een reacties op de tochwel normale vragen..

:bekdicht: Oww, is bijgewerkt inmiddels door topic-starter..

MAAR goed..

@loekbong: Welkom allereerst.

Je ZOU natuurlijk es rondkennen kijken voor die preset-kaart (PN-D50-00 meen ik)

Je kunt de originele D-50 presets wel op het net vinden. Er is een D-50-mailing list op http://groups.yahoo.com/group/the-linear-users-group?yguid=176568958, daar kun je volgens mij in de files-sectie wel de standaard presets vinden. En wat het overzetten van patches betreft, denk eraan dat de standaard Data Transfer-modus van de D-50, beide kanten opgaat. De verzender moet reageren op het ready signaal van de D-50, en dat werkt alleen als je MIDI-programma de D-50 specifiek ondersteunt. Veel makkelijker is de one way transfer, die je krijgt als je op SHIFT en DATA TRANSFER drukt.

Geloof me , ik heb al alles geprobeerd om aan zo'n kaart te komen maar de enige reactie die ik kreeg om even naar Alphen a/d Rijn te rijden en daar een kaart van een andere gebruiker te gebruiken.
Laat nu toevallig mijn PC ziek worden en na de behandeling bleek ik de oude mail niet goed gesaved te hebben dus .........
Ik heb misschien via Ebay over 2 weken een RAM-card uit Bremen in de bus maar daar zitten de sounds die ik nodig heb zeker niet op en hoe ik sound naar die card via de PC krijg weet ik helaas ook niet.

Toch bedankt voor je reaktie

Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused: Jeez'Cloudy, zo ken ik je niet!? Wat een reacties op de tochwel normale vragen..

everybody has a dark side...

Origineel geplaatst door Zoidsity
[B
:bekdicht: Oww, is bijgewerkt inmiddels door topic-starter..
[/B]

juist ;)

@loekbong: desondanks mijn niet zo warme respons hoop ik alsnog dat je probleem snel
verholpen raakt :biertje:

Begrijp inmiddels hoe deze site werkt en wil als ik van dienst kan zijn graag wat bijdragen MAAR ..
Ik kom ondanks diiverse tips helaas geen steek verder, met mijn oude Atari was het uploaden een peuleschil maar ik heb midi-in en out al verwisseld , diverse progjes voor te uploaden geprobeerd en alle mogelijkheden die mijn soundcard heeft geprobeerd ,niets helpt......
Is er ergens wellicht een site waar ik de uitgeschreven instellingen van een bepaalde patch handmatig kan nalezen en zo ja , hoe leg ik deze vast , de D50 wijzigt steeds mijn veranderingen naar de paar presets die ik nog heb terug !!

Probeer hier eens:

http://sysexd50.xsl.nl/

Click here to Download SysexD50 or Sysex2K (beta)

After downloading you can run the installation executable to install the program.

A large collection of D-50 patchbanks is included with the program.

Misschien is de patch die jij zoekt ook in dat programma.

Succes

Ef

Bedankt voor de tip maar daarmee krijg ik alleen de info voor de uppertone en dat is helaas niet genoeg om het originele kerkorgelgeluid in te stellen en mijn D50 vergeet op de een of andere manier steeds om die nieuwe instellingen iop te slaan . tips anyone ?

Moet wel even mijn waardering kwijt voor de snelle reakties van diverse leden.

Thanx

BUG ALERT
The rackmounting D550 is a good option, given that the D50 itself doesn't lend itself particularly well to on-the-fly editing. The D550 has a slightly better MIDI specification, making life easier for librarian software to get Patches and reverb settings. Several operating-system upgrades were made available by third-party companies. The Musitronics M-EX is probably the best known, and gives the D50 multitimbrality among a host of other useful features. Early versions of the M-EX were reportedly troubled by some unpleasant bugs, so try to check things out thoroughly before buying a machine with any such options added. Aim to find a machine that still has the factory ROM card and at least one RAM card too, if possible, as this effectively doubles the number of Patches available. And watch out for broken D550 joysticks -- they stick out from the front panel and are particularly prone to damage.

bron:

sound on sound

Wat ik dus heb zitten denken... het ligt niet aan je D50 zelf? dat er iets het begeven heeft?
in hierboven gevonden stukje wordt al aangegeven dat sommige D50 synths problemen hebben met de midi
en doorgeven van patches via library software...

Had ik zelf al ook al aan gedacht maar met een programma namens midi-ox heb ik vastgesteld dat verkeer van en naar de D50 mogelijk is .....

hoi,

via midiox geeft aan dat er dataverkeer is.

memoryprotect heb je toch wel uit staan?
anders heb wil de d50 de patches niet eens lezen...

probeer eerst eens een factory-reset, dan heb je de instellingen in de d50 goed.

daarna de orginele fabriekspatches laden volgens de manier van Saskia, moet lukken zonder problemen.

dit draadje is wellicht een schot in de richting voor jouw probleem.

grt Vincent

Bedankt,
Ik heb via je "draadje" heel brutaal iemand gevraagd in Eindhoven om via de card de fabrieksinstellingen terug te mogen halen.

P.S. memory protect was natuurlijk op "off" maar toch bedankt

Loek

effe dit ..

Wat een &^*&^dat je niet eens in die synth zelf een gewone factory-reset kan doen ....

:stupid

Je hebt niks aan een factory reset, omdat de D-50 geen default patches in een interne ROM heeft staan. De synth werd geleverd met een losse ROM-kaart waar ze allemaal op staan. Daarnaast heb je een RAM geheugen voor patches waarbij een batterijtje ervoor zorgt dat de geluiden onthouden worden. Als je dus dat ROM-kaartje niet hebt, moet je dus via SysEx of een patch manager die geluiden oversturen. Da's echt niet zo'n probleem, ik heb mijn D-50 al sinds 1987 en dat is altijd foutloos gegaan. Ik snap ook niet goed wat de starter van dit topic nou fout doet. Aan de andere kant zie ik hem ook niet reageren op mijn tip dat er twee data transfer-modi zijn en of hij dat gecontroleerd heeft.

bij reset (initialisatie) , staan de fabrieksinstellingen goed.
Daarna moet het overzetten van patches geen probleem opleveren.

@Bass, welke synth uit de jaren 80 kan dit wel?

Aan iedereen die heeft geprobeerd mij te helpen :
Bedankt voor de moeite maar niets wil baten.
Met een beetje geluk kan ik een card via eBay uit Ostenrijk bemachtigen en dan zijn mijn problemen verholpen.
Heb vandaag alle mogelijkheden met Roland Benelux besproken en we zijn samen tot de conclusie gekomen dat eigenlijk alleen nog maar een min of meer defekte MIdi-in de oorzaak kan zijn.

Dus bedankt voor alle tips maar ik ga hopen op die Rom-card via eBay.

dat is wel balen ;{
ik moet er niet aan denken dat er iets aan mijn synthjes het begeeft...

khoop met de kaart dat hij gauw je presets slikt.

niemand gevonden anders om hem na te kijken?
(al zal dat wat tijd vergen, en je zei al in tijdsnood te verkeren)

Vergelijkbare discussies

Back