Beam Rider - Caught by the cop [Synthwave]

bombario

Gepokt en gemazeld
Getriggerd door een opmerking van Timecop en zijn cursus bij Sonic Academy heb ik een Synthwave-track gemaakt. Hij wint niet de originaliteitsprijs, maar ik had erg veel lol tijdens en maken. En heb nog nooit zoveel reverb in een nummer gebruikt, haha :D

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/caught-by-the-cop

Dank je wel e-Gloomy-nations. Het grote verschil is dat ik van DAW ben gewisseld en nu nummers serieus afmaak en afmix :okdan: Vroeger ging ik laagjes stapelen als het niet goed genoeg klonk, terwijl je het verschil veel meer maakt met de mix. Sinds ik dat door heb klinken mijn nummers steeds beter en professioneler. More to come! :)

Dank je wel e-Gloomy-nations. Het grote verschil is dat ik van DAW ben gewisseld en nu nummers serieus afmaak en afmix :okdan: Vroeger ging ik laagjes stapelen als het niet goed genoeg klonk, terwijl je het verschil veel meer maakt met de mix. Sinds ik dat door heb klinken mijn nummers steeds beter en professioneler. More to come! :)

Dan ben ik uiteraard benieuwd van welke Daw je komt en met welke daw je nu werk :)

Mr_Synth Ik gebruikte de laatste jaren FL Studio. De workflow is geweldig, maar het klinkt niet echt open. Op hun site staat een verhaal dat de geluidskwaliteit net zo goed is als van andere DAWS en o.a. Martin Garrix en Timecop storen zich er niet aan. Maar ik weet niet, andere DAWS klinken transparanter.

Nu werk ik met Studio One en dat bevalt erg goed. Het voelt allemaal robuuster aan en mixen gaat makkelijker. Het drag & drop principe hebben ze consequent doorgevoerd en daar moet je van houden, maar het went. Sinds kort zit er ook een stepsequencer in. Niet zo goed als in FL, maar het volstaat.

Nog wel een kanttekening. Een DAW bepaalt natuurlijk niet of je een goed nummer maakt. Hoewel prettig werken wel wat doet met je humeur :) Ik ben in elk geval erg blij met Studio One, dat ik destijds met 50% korting kon kopen.

Mijn vraag was wel n beetje offtopic, sorry, maar altijd interessant om te lezen hoe ieder het weer op zijn eigen manier aanvliegt.
Het resultaat in iedergeval top :okdan:

Nice! Als kritische (persoonlijke) noot: het zou van mij wel wat steviger mogen hier en daar, het is me net wat te lief als je begrijpt wat ik bedoel. Maar klinkt in ieder geval mooi gebalanceerd, open en goeie sounds bij elkaar :okdan:

Het is me net wat te lief als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat begrijp ik helemaal :D Maar dat is vrees ik mijn stijl en daar komt het telkens weer op uit. Zoet en melodieus. Ik ben ook dol op Abba en the Carpenters, om maar wat te noemen :engel: Maar ik houd het in het achterhoofd.

Ik krijg trouwens veel positieve reacties op dit nummer, ook via Soundcloud. En een A&R-team vraag om een demo. Leuk.

Mooie track. Hij klinkt wel erg clean, inderdaad ook een beetje te lief. Alles is zo steriel...
Een sidenote: Ik heb ook een aantal DAWs geprobeerd voordat ik uit kwam bij Studio One. Heerlijke DAW is dat. Hij is niet perfect, maar dat is geen enkele DAW. Vooral erg overzichtelijk vind ik. Makkelijk in gebruik, goede VST-integratie en erg geschikt voor opnames met live instrumenten. Goede keuze!

Ik ben ook wel te spreken over de FX die Presonus meelevert. Die krijgen het basale werk echt wel goed gedaan. Instrumenten gebruik ik niet, ik gebruik m'n echte synths of zo nu en dan een VST (ik heb geen mellotron/optigan/orchestron of Fairlight helaas...).

ineens allemaal synthwave, of 3 nummers bovenaan... op dit moment... al gemeld, de term kende ik niet, of wellicht eens gehoord, maar genre-aanduidingen zijn naar mijn gevoel niet altijd zo zuiver, wellicht komt het ook door mij dat ik binnen genres de dingen zoek die mij raken....

is het te lief, het hoort wel bij het nummer, dit is wat je neerzet. lekker op elkaar afgestemde geluiden. zit vol subtiliteiten, wat ik ook graag mag (al lijkt mijn muziek subtiliteit niet te kennen... maar als je goed luistert..).
ik geniet. er zitten hele goede sounds in, vooral die niet zo op de voorgrond zitten, die maken de variaties, de rijkdom. dit betekent niet dat ik de voorgrond sounds slecht vind, hee, die werken erg goed.
ik ben wellicht van het grein....

bombario Ik vind het een prachtige track!! Het heeft echt een retro-vibe dus die synthwave opzet is heel erg goed gelukt.. en braafjes.. ja het is braafjes maar daardoor niet minder interessant. Ik vind dat het ritme zeer goed past bij de melodie en dat de begeleiding het ritme en de melodie goed aan elkaar knopen. Klinkt heel professioneel. Jouw tracks worden inderdaad alsmaar beter en beter.. succes! Ik ben benieuwd naar de "more to come!" Kom maar door met die tracks :D
:halleluja

Dank je wel 3ddie :okdan: En dan te bedenken dat ik wel eens overwogen heb om de boel te verkopen. Gelukkig heb ik dat nooit gedaan.

Goede opmerking ook RD-Productions. Het is idd wat clean en steriel, maar zo komt het uit de VST's. Ik zag dat er wel coloring-plugins zijn om het een randje te geven. Daar zal ik me eens in verdiepen. Dank voor het attenderen.

Jo bombario vet nummer. Alleen er klikt iets wat niet mooi klinkt. Lijkt wel een hele snelle envelope of iets.
Verder de mig... Die beat mag wel wat meer body. Camel crusher erop. Lichte distortion en compressie en gaan :)

Best vet die track

Back