[Track] Toy (cheesy)

Ik vind het best grappig. Vocals af en toe wat te hard, maar vooruit... ;)

Alleen die (waarschijnlijk) modular blieps vind ik wat minder.

Hoi Sjeijk, ik heb net ff je track geluisterd.

Ik vind het een opdringerig nummer, maar dat vind ik niet slecht ofzo. Ik zou er zeker niet al te veel aan sleutelen. Er zit een eigen sound in en voordat je het weet is het commerciele rommel geworden. Maar misschien zijn de volgende dingen een idee:

Compressor op de zang doet vaak wonderen. Dan ligt hij wat meer in de mix.
Ik zou op die bliepjes een galm zetten zodat ze wat meer naar achterer gaan.
Persoonlijk zou ik alle sporen wat meer in toonsoort zetten waardoor het harmonisch wat makkelijker te verteren is, maar ik weet natuurlijk niet of je dat zelf wel wil :)

Verder vind ik het gebruik van de microfoon erg leuk, dat gebeurt niet vaak op synthforum. En ik vind de briepjes wel erg leuk. Oh ja en de ride/hihat vind ik een mooi geluid.

Succes Sjeijk !

Hee Sjeijk

De lijn van de synth is wel lekker en ligt goed in verhouding met de drums.

De "Random bleeps" in het stuk wat daarna komt vind ik weer wat minder en bovendien niet echt in verhouding met de rest. Verder zou de drum later wel wat opzwepender mogen, door bijvoorbeeld de tweede keer wanneer de synth van het begin terugkomt de snare gewoon strak op iedere 2e basdrum te leggen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Laatst gewijzigd:
poeh hey!!! wat kan ik hier eens over zeggen? ik vind in het begin de song wat te clean overkomen en de drums wat te simpel en basic,naarmate de track vordert verdwijnt dat overigens.

De wilde bliepmelodie is naar mijn smaak wat te druk om zo lang te gebruiken in het nummer,en sommige verhoudingen tussen sounds vindt ik niet helemaal okey.

De stem vind ik erg leuk,ook al istie niet overal even duidelijk te verstaan,'t heeft zeker wat!
Maar er mogen van mij zeker wat meer percussie elementen worden toegevoegd of een bassline...

goed hoop dat je hier iets mee kunt...

He sjeijk (alias baardachtige taliban terreur geldverbrasser????)

Ik vind je bliepmodeding... er zo super spontaan inkomen en mag naar mijn mening iets subtieler.
Ik vind het overig een technosoundje.. waarbij een bassline en doorgaande beat naar mijn mening onmisbaar is.
Die stem met die pitch naar beneden komt stoer over.. soms idd wat te hard, maar het heeft wel wat.

Volgens mij heb je deze info al gekregen, maar ik hoop ook dat je er wat aan hebt..

:mega:

toch bedankt Mexes en iedereen die heeft gereageerd, zodra ik mijn tentamens achter de rug zijn ga ik dit afmaken. Het is nl. in 1 keer opgenomen, tis nog niet afgemixt.

Maar bedoel je trouwens dat er nog een bassline in hoort?? En is t n idee om de blipmodeding aan te kondigen met een break, want hij mag er van mij voor t contrast wel keihard onopgemerkt inkomen.

Tevens is t bliepmodeding inmiddels gestemd waardoor hij wat minder op je afkomt.

Bij het afmixen ga ik zeker naar verschillende volumes luisteren om daar een goede verhouding in te vinden, Misschien dit weekend al..

Bedankt allemaal en als er nog concrete ideeen zijn dan hoor ik ze graag.

Laatst gewijzigd:
ja klinkt inderaad lekker experimenteel, De stem erin is wel heel leuk ik ben zelf ook aan het experimenteren met mn stem dat is heel geinig om te doen.Daar gebruik ik cubase vst voor met mn tascam dat werkt iedeaal!
tís niet helemaal mijn smaak maar ik vind het juist geweldig dat je lekker je eigen sound kreeerd, dat kom je zowat niet tegen iedereen maakt tegenwoordig dezelfde sound!
Ik maak zelf breakbeats en house. Het lijkt trouwens wel of heel nederland in een x van hardhouse houdt daar vind ik nou echt geen bal aan!

gr nicks

Origineel geplaatst door sjeijk
Maar bedoel je trouwens dat er nog een bassline in hoort?? En is t n idee om de blipmodeding aan te kondigen met een break, want hij mag er van mij voor t contrast wel keihard onopgemerkt inkomen.

In jou geval denk ik dat een bassline geen kwaad kan. (1.woem 3.-woehoem) tis maar een idee.

just some comment. ;)

Trouwens. ik ben bezig met een nummertje waarbij mijn stem de geluiden verzorgd. (bass-kick-hats-extra's)
Heb ik tot nu toe alleen een xtra ride (niet bestaand uit m'n stem voor wat duidelijkheid)toegevoegd... als ie wat verder is post ik hem effe.

Back