HELP!!...beste Motif gebruikers, ik kom er niet uit!!!!

Syncopate

Nieuwkomer
Yoh people!

Wanneer ik een voicesounds in de master wilt opslaan (om mijn meest gebruikte sounds op 1 bank te zetten) en het staat in de "Utility Mode" op "AutoLoad" dan krijg ik deze weer terug wanneer ik de apparaat aan en uit heb gezet.
Zodra ik het in de "Utility Mode" op "AutoDemoLoad" zet en dan de Motif uit en dan weer aan zet dan is alles weer verdwenen en kan ik weer opnieuw beginnen.
Weten jullie of ik deze handeling gewoon kan behouden wanneer ik switch van Auto naar DemoLoad of omgekeerd?!
Ik kom er echt niet uit, misschien stom van mij, maar ja, het lukt mij tot nu toe niet..........
Let Me Know, please.....

Syncopate

Re: HELP!!...beste Motif gebruikers, ik kom er niet uit!!!!

Origineel geplaatst door Syncopate
Zodra ik het in de "Utility Mode" op "AutoDemoLoad" zet en dan de Motif uit en dan weer aan zet dan is alles weer verdwenen en kan ik weer opnieuw beginnen.

De AutoDemoLoad functie dient om de Yamaha demo data in te laden(songs en masters). Als je deze functie inschakelt dan worden uiteraard de aanwezige songs en masters overschreven. Als je de demo's niet meer wenst dan kan je deze functie beter uitgeschakeld laten (standaard staat deze functie op OFF).

Als je toch af en toe een of meerdere demosongs wenst te gebruiken dan is het handiger om deze functie eenmalig in te schakelen en dan bewaar je de songs als 'gewone song' die je zelf kan bewerken en bewaren op bv. een smartmedia kaart. Dan schakel je deze functie terug uit zodat, via Autoload, je eigen data wordt ingeladen. Als je dan later een demosong wil gebruiken dan laad je die gewoon vanaf je smartmedia kaart zonder dat al je songs/masters worden overschreven.

Re: HELP!!...beste Motif gebruikers, ik kom er niet uit!!!!

Wanneer ik een voicesounds in de master wilt opslaan (om mijn meest gebruikte sounds op 1 bank te zetten)

In Master Mode kan je inderdaad o.a. Voices samenbrengen maar nog eenvoudiger is de Favorites functie. Hiermee kan je Voices makkelijk in een Favorites lijst plaatsen en later heel snel selecteren. :eureka:

Thanxs man!!

Dat wat je zegt om in Favorites Functie mijn veel gebruikte sounds opslaan is natuurlijk helemaal toppie.
Ik kijk even hoe ik dat moet doen ('k ben niet zo'n lezer eigenlijk)
Maar nog even over de demoload,
Geldt dat ook voor de kant en klare patterns, moet ik die dan ook opslaan op m'n smartcard of kan ik die 1 of ander manier gewoon ten allertijden gebruiken?
Want de patterns is eigenlijk de enige die ik gebruikt wanneer ik de Motif opstart in DemoLoad.

Syncopate

Geldt dat ook voor de kant en klare patterns, moet ik die dan ook opslaan op m'n smartcard of kan ik die 1 of ander manier gewoon ten allertijden gebruiken?

Ja hoor, als je de demopatterns hebt ingeladen (m.b.v. AutoDemoLoad) kan je die vervolgens bewaren op een smartmedia kaart. In File Mode kies je dan om een ALL Pattern file te bewaren.

Patterns moet je bewaren op een extern geheugen want zodra je je Motif uitschakelt, is deze data verloren.

Ter info:

Voices, Performances, Master, Arpeggio en systeem instellingen blijven altijd bewaard in het geheugen, ook na het uitschakelen van je Motif. Natuurlijk is het altijd verstandig om backups te maken.

Songs, Patterns, en samples moet je bewaren op een extern medium (smartmedia kaart, scsi drive (Motif Classic), usb drive(Motif ES)). Wanneer je je Motif opnieuw inschakelt moet je dus deze bestanden terug inlezen als je die wenst te gebruiken. Misschien heb je patterns, samples,... die je regelmatig gebruikt of altijd gebruiksklaar wil hebben, dan is het handig om deze te bewaren in een AutoLoad file zodat je Motif deze automatisch inlaadt tijdens het inschakelen.

Ik kijk even hoe ik dat moet doen ('k ben niet zo'n lezer eigenlijk)

Voices toevoegen aan de Favorites lijst is erg eenvoudig:

favorites.jpg

Back