Poly 800 MOD

ik heb de synthfreak mod al eens een keertje op een synth van een maat uitgevoerd
gewoon de twee beschreven potmetertjes dr uithalen ( ik heb ze dr hardhandig met een tang uitgeknipt en de pootjes zelf dr uitgesoldeerd )
dan de potmeters in de plaats solderen zoals beschreven staat - als je merkt dat de potentiometer in de verkeerde richting de resonance of cutoff opengooid, de twee buitenste draden op de potmeter omdraaien

was relatief eenvoudige mod, maar welk een krachtig verschil, ik stond zelf versteld van wat er uit zo'n poly kon komen van diepe bassen !! watch your speakers :-)

kheb zelf ook een poly, en zit er ook over te twijfelen.
is de mod een beetje de moeite waard, en wat doet ie precies?

Volgens mij zijn de mods hetzelfde toch?

alleen de gebruikte potmeters zijn anders.. denk dat daar dus het verschil in zit... hehe nu ik het zo bekijk...

Ik denk dat ik binnekort ook maar eens voor het eerst een soldeerbout ter handen neem

D'r kan op zich niet veel mis gaan, maar ik zou toch eerder voor de synthfreak mod gaan, dan voor de moog slayer mod. De synthfreak mod gebruikt namelijk potmeters die dezelfde waarde en curve hebben als de originele die er al inzitten. De moog slayer mod gebruikt daarentegen potmeters met een compleet andere waarde en ze gebruiken logaritmische potmeters in plaats van lineaire. Vooral het feit dat ze bij de moog slayer mod een logaritmische potmeter zetten op de lineaire cutoff input van het filter lijkt me niet zo handig, maar misschien dat het in de praktijk beter klinkt dan het er op papier uitziet. :)

is de mod een beetje de moeite waard, en wat doet ie precies?

de mod is zeker de moeite waard, niet enkel is het bedieningsgemak sterk verbeterd door 2 extra bedieningsknoppen maar ook het bereik van de filter wordt vergroot - ik was in ieder geval nà de mod een pak meer onder de indruk van de capaciteit van de poly 800 :D
allemaal doen zou ik zeggen !

Zijn er eigenlijk verschillen qua diepgang van manipuleerbaarheid tussen de twee mods?

en wat ik me al geruime tijd afvraag, hoe zit het eigenlijk met de potentiële gehoorschade?
Kan iemand daar meer info over kwijt?

Elk goed analoog filter met de resonantie ver open kan je gehoor beschadigen!!!
Wees gewaarschuwd!!
Vooral gemodificeerd,daar fabrikanten graag hun klanten houden en de muzikale waarde van zo'n resonerende feedback ook niet erg vast staat.............

Maar het filter in de poly 800 is normaal wel erg tam.Plus na de modificatie heb je meer hands on control..Ik heb er wel eens over gedacht om een poly800 of een poly61 te modificeren..alle bediening is digitaal,dus moet niet zo moeilijk zijn..Ik heb het idee opgegeven want ik vind de toetsenborden van korg niet zo tof,vooral de poly61 en de poysix,monopoly en de poly800 want die ken ik het beste.....De digitaalbestuurde filters uit die tijd resoneren niet echt....Bedenk wel wat je veranderd is een preinstelling het is eigenlijk bedoeld als fijnafstelling...Maar ok,modden is leuk!!
:okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Back