CUBASE SL of SL 2.0 of toch SE ?

G

Guest

Guest
tja, dan nu de software. ik heb al wat rondgelezen met de zoekfunctie op het forum en ben voorlopig tot de conclusie gekomen dat SX veel te uitgebreid (en duur) is voor mij. ik las ook dat SE (dat is de instapper hè?!) een andere engine zou gebruiken en daarom minder goed (snel, zuiver, stabiel?) zou zijn.
dan zou het dus SE moeten worden?!
nu zag ik bij feedback op de site Cubase SE in de speciale aanbieding van 419 voor 375 en daarnaast Cubase SE 2.0 van 419 voor 379.

is 2.0 een nieuwere versie en gooien ze daarom meteen 4 euro van die ouwe prijs af? of is er iets anders aan de hand?

graag advies over de keuze. het heeft ook gewerkt bij de controller!

thanx.

Tsja heb alleen maar met SX gewerkt maar is een 2dehands SX geen optie (let wel op voor neppers en oplichters) ben je net zoveel kwijt..
Ik zie zelf ook door de bomen het bos niet meer en ben daarom dus maar overgeschakeld op een Hardware sequenser (kan altijd nog Live ofzo erbij nemen)

Bij Thomann kost de SE versie 229 kijkkijk hier

Re: CUBASE SL of SL 2.0 of toch SE ?

Origineel geplaatst door Leo
...dan zou het dus SE moeten worden?!
nu zag ik bij feedback op de site Cubase SE in de speciale aanbieding van 419 voor 375 en daarnaast Cubase SE 2.0 van 419 voor 379.

Je bedoelt SL ipv. SE?

Gewoon ff bellen...

Ik heb voor Cubase SE € 145,- betaald bij feedback. SE is op SX gebaseerd. Oorspronkelijk was het onderdeel van de Studiocase maar is tegenwoordig los verkrijgbaar.

http://www.steinberg.net/ProductPage_sb.asp?Product_ID=2141&Langue_ID=7

Een nadeel vind ik dat er op de mixer geen EQ per kanaal zit, die moet ik dus eerst apart openen. Ik gebruik het puur om audio en midi mee op te nemen en vind het prima werken. Als je echter veel gebruik maakt van plugins zitten er meer nadelen aan. Je kan nl. geen VSTi's bevriezen en je mag er maar 16 tegelijk gebruiken.

En het nadeel van SE is dat het automatiseren van vst instrumenten niet makkelijk gaat.

Mij houdt de zelfde vraag bezig...

Cubase SX = te duur (ik heb geen surround nodig)
Cubase SL = nog erg duur
Cubase SE = oudere engine

Ik heb toevallig een oude Cubasis AV gevonden die ik een tijdje gebruik tot ik geld heb gespaard voor SL of tot dat ik met m'n geld naar de winkel ren voor SE...

Druid

ja inderdaad, vergissing: ik bedoel SL.
ik zag ook nog iets van een 'schulversion' in duitsland, die was een stuk goedkoper.

de laatste cubase die ik heb gehad was vst 5.1 gekocht voor 65 euro dacht ik. is zo'n nieuwe se of sx zo'n enorme stap vooruit? de centen waard?

Origineel geplaatst door bass-molecules
ik zou deze bundel nemen

is cubase SL met nog wat waldorf synth's voor 159 €. goedkoper vindt de SL niet.

Zou het wel een Engelse versie zijn? Duits is nogal iri qua language merging, net een nasichronisierte western ...
:mexico: hey sherif wo ist Billy? in der saloon?!

hände hoch cowboy, und barman, gib mal ein whiskey!

ik heb al geïnformeerd naar de taal, want dit is inderdaad een zeer aantrekkelijke aanbieding.

bedankt!

Origineel geplaatst door The Q
Zou het wel een Engelse versie zijn? Duits is nogal iri qua language merging, net een nasichronisierte western ...
:mexico: hey sherif wo ist Billy? in der saloon?!

ik zou het niet weten, is voor mij niet z'n probleem dat duits, heb er 10 jaar gewoont.

maar je kan toch vast wel een andere taal kiezen ?? lijkt me raar als dat niet kan.

op ebay staan wel meer interessante aanbiedingen van internetbedrijven... check it out... en post natuurlijk of je iets hebt gekocht :okdan:

Origineel geplaatst door Croaton
misschien een nuttige link:

vergelijking tussen de verschillende pakketten

ik lees juist bij hardware controller support bij de SE dat die alleen maar ondersteund wordt
door Houston, Generic +Tascam US-428/224, dus bv een evolution UC33 of een korg microkontrol
gaat nie of wa?? of begrijp ik het nu verkeerd?? ben namelijk ook geintresseerd

Origineel geplaatst door bass-molecules
ik zou deze bundel nemen

is cubase SL met nog wat waldorf synth's voor 159 €. goedkoper vindt de SL niet.

Is toch normaal dat de oudere versies in prijs zakken nudat de SL3 uit is!

Ik zie in die .pdf de term physical inputs/outputs staan dat LE/SE er maar 4/8 hebben en de rest veel meer. Betekent dat ik niet 2x8 kanalen van mijn geluidskaart kan gebruiken bij LE/SE?

ik blijf het ook lastig vinden, ik heb zojuist se gehaald, maar ik hou hem toch maar ingepakt. in de winkel is het moeilijk alles op een rijtje te hebben, maar in het overzicht van de link die hierboven genoemd wordt, zie ik toch duidelijk waarom SL gewoon terecht een stuk meer kost dan SE.

SL kan wel freezen, heeft van alles toch wat meer en inderdaad vroeg ik me ook af of ik iets aan de remote25 had met SE. wat de physical inputs/outputs betreft, lijkt me dat ook een beperking, als het echt zo is. ik kan niet bedenken wat ze anders zouden bedoelen.

Origineel geplaatst door Leo
de laatste cubase die ik heb gehad was vst 5.1 gekocht voor 65 euro dacht ik. is zo'n nieuwe se of sx zo'n enorme stap vooruit? de centen waard?

sx1 is een enorme stap terug t.o.v. vst 5.1
sx2 is al erg goed.
sx3 is waanzinnig (maar nog niet helemaal stabiel bij gebruik met hardware en midisync, maar de update komt half november uit)

Is het misschien geen idee om gebruik te maken van de upgrade mogelijkheid van vst 5.1 naar sx3? die is namelijk 399 euro. Cubase sl 3.0 is in standaard ook 399. Dus in jouw geval zou ik dat zeker overwegen.

Cubase sx3.0 full version is trouwens 599 euro bij feedback. (inclusief Plex vsti)

voor een overzicht van alle prijzen check deze link:
ww.steinberg.net/WebVideo/cubasesx20/English(UK)/doc/Steinberg_InternationalSuggestedRetail%20Prices_Oct2004.PDF

even een extra w toevoegen aan het begin omdat het url systeem hier de link omzeep helpt als ik de full link hier post.
8o)

Laatst gewijzigd:
Back