DIY Midicontroller

TraiZor

Ouwe rot
Iemand al zo'n ding gebouwd? Iemand die weet hoeveel tijd en geld het kost om een 16 knoppen controller te bouwen, zoals op www.ucapps.de staan?

Er is trouwens sinds maart bij ucapps schema's en alles om een relative controller te bouwen met zo'n ledkrans er omheen, zoals de NL3 heeft.

Maarre Als het zo'n 100 euro en weken frustraties kost om zo'n simpele 16-pots midicontroller te bouwen dan lijkt mij een pocketcontroller een betere keus, wat jullie?

denk gewono een steinberg houston, of een emagic logic control :P

Ik ben samen met een vriend (al een tijdje) met zo'n ding bezig en omdat we het helemaal 'from scratch' doen, kost het ons gewoon meer tijd en ook wat meer geld dan normaal. Met de midi controller van ucapps, waarvan het ontwerp al af en getest is, heb je daar gewoon minder last van. Ik denk, dat je voor een standaard 16-knops controller van ucapps inderdaad zo'n 100 Euro aan onderdelen kwijt bent en dat je zonder al te veel problemen in een week tijd dat ding in elkaar kunt zetten, als je tenminste enige doe-het-zelf ervaring hebt op dit gebied.

ik kan een heel klein beetje electronica, maar ik ga zoiets echt enit maken.. ik koop liever wel een houston..wat wel erg gaaf is btw :)

zo een ding van yamaha > dat blauwe mixertje met usb lijkt em ook wel wat..

Achja, 100 euro... zo'n pocketcontroller kost 140 euro en zien er nog mooi uit ook (die nieuwe dan). Misschien moet ik maar is met een simpele beginnen om zelf te maken.. 1 van 8 pots..

ja houston lijkt me ook wel wat maar is niet echt in m'n budget..

Boemtjak> wat voor ding zijn jullie eigenlijk aan het maken, iets voor softsynths ofzo? ik heb gezien dat sommigen echt zo'n ontwerp maken voor een bepaald softsynth met allemaal schuiven en pots mooi in layout etc.. lijkt me ook wel strak om een keer te maken =]

Origineel geplaatst door TraiZor
Achja, 100 euro... zo'n pocketcontroller kost 140 euro en zien er nog mooi uit ook (die nieuwe dan). Misschien moet ik maar is met een simpele beginnen om zelf te maken.. 1 van 8 pots..

ja houston lijkt me ook wel wat maar is niet echt in m'n budget..

Boemtjak> wat voor ding zijn jullie eigenlijk aan het maken, iets voor softsynths ofzo? ik heb gezien dat sommigen echt zo'n ontwerp maken voor een bepaald softsynth met allemaal schuiven en pots mooi in layout etc.. lijkt me ook wel strak om een keer te maken =]
me too, maar ik ben er neit al te netjes in..daarom liever ff sparen enzo

Origineel geplaatst door TraiZor
wat voor ding zijn jullie eigenlijk aan het maken, iets voor softsynths ofzo? ik heb gezien dat sommigen echt zo'n ontwerp maken voor een bepaald softsynth met allemaal schuiven en pots mooi in layout etc.. lijkt me ook wel strak om een keer te maken =]

Wij maken een algemene controller met 16 pots en 6 drukknoppen, die geschikt is voor zowel software- als hardware synths.

Een aparte controller voor elke softsynth of synth is misschien wel erg mooi, maar het kost bijelkaar een hoop geld, tijd (als je ze natuurlijk zelf maakt) en ruimte. 3 dingen die bij de gemiddelde thuisproducer helaas niet voor het oprapen liggen. =(

Back