Troubles met Virus KC

André Pascal

Member of Paradise
Afgelopen week heb ik een nieuwe Access Virus KC gekocht. Eerst ff flink mee zitten freaken totdat mij opviel dat het Modulation Wheel nergens op leek te reageren.

Ben eens de documentatie ingedoken en je kunt je ModWheel via system uitzetten of allerlei functies aan toekennen. Mijn ModWheel setting staat op 1 (cc1 dus), de default instelling. Dat zou betekenen dat wanneer ik aan het modwheel draai er een control change 1 gestuurd zou moeten worden naar bv mijn sequencer. Helaas, geen enkele midi informatie, wanneer ik aan mijn wheel draai. Ik krijg de wereld aan midi informatie binnen in de sequencer als ik aan de pitchbender draai, of 1 van de 32 knob's.

Als ik de functie van ModWheel toeken aan 1 van de 2 soft knobs sturen die knobs prima de gewenste informatie naar de sequencer...in dit geval dus control change 1.

Kortom, mijn gevoel zegt dat de hardware ModWheel niet werkt. Kan het zijn dat je die op de 1 of andere manier kan uitschakkelen??? :confused: of moet ik er echt rekening mee houden dat mijn 3 dagen oude virus kc al voor reparatie moet???

Iemand een idee??

greetz,
André

Je kunt het beste opnieuw het (laatste) OS er opnieuw inladen en ook de laatste nieuwste soudset.
kun je vinden op de Access site.

Origineel geplaatst door Kenny
Je kunt het beste opnieuw het (laatste) OS er opnieuw inladen en ook de laatste nieuwste soudset.
kun je vinden op de Access site.

Bedankt voor de suggestie. Daar heb ik idd ook al mee zitten stoeien. Ben terug gegaan naar OS 6.0 met soundset. Dat had geen resultaat. En opnieuw de laatste OS 6.5 installeren had ook geen resultaat. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen???

Terug naar de winkel en helemaal verrot schelden die gasten! :D
Die modwheel moet het gewoon van begin af aan doen, daar moet je niet iets speciaals voor doen.
Anders probeer met je KC een softsynth aan te sturen, dan weet je zeker of ie het wel of niet doet!( bij veel softsynths zie het (virtuele) modwheel reageren in de GUI).
Als ie idd kapot is, geen reparatie accepteren, gewoon een nieuwe eisen! (als het een grote winkel is hebben ze die zeker in vooraad want het is een veelverkochte synth).

Origineel geplaatst door MIDIoot
Terug naar de winkel en helemaal verrot schelden die gasten! :D
Die modwheel moet het gewoon van begin af aan doen, daar moet je niet iets speciaals voor doen.
Anders probeer met je KC een softsynth aan te sturen, dan weet je zeker of ie het wel of niet doet!( bij veel softsynths zie het (virtuele) modwheel reageren in de GUI).
Als ie idd kapot is, geen reparatie accepteren, gewoon een nieuwe eisen! (als het een grote winkel is hebben ze die zeker in vooraad want het is een veelverkochte synth).

Helemaal mee eens.....ik heb er 2095 euro voor betaald, dus mag je in dat geval verwachten dat je een apparaat krijg wat goed functioneerd. Ondertussen kreeg ik als tip nog een reset uit tevoeren, maar ook dat veranderde nix. Dus nog steeds geen control change output van het ModWheel. Eens ff contact opnemen met Peter Verspuy vandaag!!!

Back