Distortion piano aardbeienJam

Bambisk

jwt
Hoi allen van Synthforum. Heb voor het eerst een korte (techno) 'jam' opgenomen a 7 minuten (inclusief beeld). Heb behoorlijk wat distortion gebruikt omdat ik benieuwd was naar het effect daarvan.

Voor iemand die niet de hele 7 minuten wil luisteren: Gevoelsmatig zijn er 4 'delen' wat mij betreft. De intro (vanaf de start), deel 1 (ongeveer vanaf 1:00), deel 2 (ongeveer vanaf 2:40) en deel 3 + outro (ongeveer vanaf 05:20). Ben zelf het meest content met deel 2 maar vooral benieuwd naar jullie mening.

voor je eerste jam te zijn, mag het er best wezen.. Maar persoonlijk vind ik'm wat te minimaal.. Maarja, je moet nog groeien hé :) Veel succes ermee!

Dank voor de reactie. Waar ik dan wel benieuwd naar ben, wat zou jij eventueel toevoegen om het minder minimaal te laten klinken? Merk dat ik daar nog heel erg zoekend naar ben. Of ik voeg te veel toe en het klinkt chaotisch of ik hou het 'minimaal'

Jij gebruikt veel glitches, maar probeer ook eens wat delays, reverbs, distortion, bitcrushers enzo te automaten... De kick vind ik persoonlijk ook erg repetitief.. daar mag je ook best eens een andere kick gebruiken. En af en toe een effectje kan geen kwaad. Het klinkt helemaal niet chaotisch :) Succes!

Jij gebruikt veel glitches, maar probeer ook eens wat delays, reverbs, distortion, bitcrushers enzo te automaten... De kick vind ik persoonlijk ook erg repetitief.. daar mag je ook best eens een andere kick gebruiken. En af en toe een effectje kan geen kwaad. Het klinkt helemaal niet chaotisch :) Succes!

Hmm, ik denk dat dat een beetje de beperking is van m'n Electribe EA-1. Daar gebruik ik twee effect pedalen op (Ibanez FL9 en Bass Big Muff). Dat maakt dan ook dat ik alleen een flanger en distortion heb (momenteel). Effecten in Reaper gebruik ik nog niet maar ga ik wel mee beginnen.
Piano in het laatste deel zou ik wel nog kunnen bewerken.

Wat bedoel je met af en toe een effectje? Delay, reverb, etcetera schaarde ik daar namelijk onder.

De kick heb je gelijk in. Die ben ik tijdens de jam helemaal vergeten aan te passen en/of te veranderen.

Back