First corridor

ikke

Ouwe rot
Nief trackske gemaakT. Alleen met MPC, SL1200 en HAK320 deze keer. Zonder keyboards, synths, fx en pc.
...Zonder pc,... hier ben ik fier op! :D

Skratchskes zijn direct in de MPC opgenomen. In ene keer/take. Zonder editing, geknip en geplak dus niet zo goed. Ook eerste keer beste keer, weetje.. Het beginpunt vinden van een skratch en die dan juist zetten op de grid is ni zo simpel..

http://zed.cbc.ca/go?gotoComponent=...tagepassage&type=acquisitionCMS&c=contentPage (LISTEN, rechts bovenaan)

Lekker zeg!
Ik zou niets slechts kunnen bedenken...
veel afwisseling, veel sounds.......

Toppie:okdan:

Ja is wel leuk.
Soms wel wat rommelig vind ik, ik besef HEEL GOED dat het zeer moeilijk moet zijn om dat te verbeteren maar soms vond ik bepaalde samples compleet tegen het ritme aangaan. Het maakt het geheel niet vloeiend genoeg.
Maar nogmaals, dat moet een monikkenwerk zijn om dat geregeld te krijgen, dus ::geslaagd:

Origineel geplaatst door hermax
Ja is wel leuk.
maar soms vond ik bepaalde samples compleet tegen het ritme aangaan. Het maakt het geheel niet vloeiend genoeg.

En dat vond ik nu juist zo speciaal er aan. Alsof verschillende partijen met en tegen elkaar inspelen. Ik vind het daarom juist een appart geheel geworden.

Smaken verschillen weer eens. ;)

Bedankt voor de analyze :D

Hermax, wat bedoel je met rommelig? Op welke minuut gaat het mis volgens jou?

Op het scherm dat ik te zien krijg staat geen tijdsaanduiding (moest eerst iets installeren, maar dat doe ik niet - misschien dat het daardoor komt -- kon wel luisteren).
Nu heb ik er een tweede keer naar geluisterd en misschien had ik dat eerder moeten doen want mijn eerdere opmerkingen sloegen feitelijk enkel maar op een klein stukje ergens in het midden. Eeuh, dat stukje net voor die saxofoon (denk ik), dat je in stukken hakt. Het is natuurlijk ook zo dat ik het nummer nu al kende en wist wat te vewachten. Klinkt het plots veel beter.
Eigenlijk werd ik vooral zenuwachtig van al die insecten die over mijn scherm kropen...dat heb ik nu bewust niet meer gedaan. Je zou eigenlijk altijd je ogen moeten dichtdoen als je naar iets nieuws luistert want ik besef nu hoe visuele prikkels het auditieve serieus kunnen beinvloeden.

Yep. I know what you mean. Ik had exact dezelfde ervaring. Eerst vond ik het ook ni klinken, maar na paar keer klinkt het idd al een pak beter.
Dat is een skratch. Die skratch is gans in 1 take opgenomen en de voorlaatste cutz zijn een klein, klein beetje uit de maat. Omdat het 1 take is, kan ik de laatste cutz van die sample niet zomaar verplaatsen zonder te knippen omdat dan de eerste reeks cutz ni meer op de maat zit. Dit heb ik ook al vermeld bovenaan : "Skratchskes zijn direct in de MPC opgenomen. In ene keer/take. Zonder editing, geknip en geplak dus niet zo goed." ;)

Iig bedankt voor het luisteren. :)

Back