..en dasn kom je erachter dat je nog een echte N00B bent...

MonoTron

Initiating Sequence..
Echt erg....

Net weer een halve studio aangesloten, zodat we het komende weekend even flink te keer kunnen gaan, krijg je midi problemen.

op de een of andere manier wil er in de midi chain iets niet lukken, ik krijg mijn master/midikeyboard niet aan de praat:stupid :stupid

Thuis heb ik het asl volgt staan: (en misschien klopt dit ook niet helemaal, maar het werkt voor mij!)

Aangezien ik maar een midipoort heb, gaat de chain via al mijn kastjes (via in en thru) naar mijn yamaha Djx1 keyboard en via die midi out weer naar de PC. Werkt prima.

Nu heb ik net hetzelfde gedaan met alle kastjes (Tx81z, ER-1, EA-1, A3000) met een roland jv-30 als midikeyboard--> geen suxcces, geen van de midisignaal lampjes gaan branden en ik krijg geen geluid. :stupid

met pc keyboard wel, ik gebruik renoise! Ik kan dus wel alle kastjes sequencen, alleen het midikeyboard werkt niet!

Allerlei dingen geprobeerd zoals midikanalen veranderen, alle kabels omgedraaid, zodat ie eerst naar het keyboard en vervolgens alles kastjes -> PC. Ook niks. :stupid :stupid

Toen weer hetzelfde geprobeerd, maar dan met een D20 als midikeyboard: ook niks, AARRRGH :stupid :stupid :stupid

Hetzelfde geporbeerd, maar dan met juno 106 --> niks

Alle kabels nagecheked --> Niks

KAstjes 1 voor 1 aangesloten --> Niks

Alles weer aangesloten zoals ik de eerste keer had gedaan, nog niks.
Het rare is dat ik wel gewoon alles kan sequencen met renoise, ik kan ook alles afspelen met mijn pc-keyboard.

AAAARRRGGGHHHHH

Heeft iemand een uitkomst?

Laatst gewijzigd:
Hmm geraak niet helemaal uit je beschrijving...
In de set up die je wil gebruik je daar ok de pc als sequencer ?
Het lijkt me dat je de midi out van je master naar je pc midi in moet. De pc midi uit gaat dan naar de kastjes(van in naar thru x aantal keer). Zo kan je je softsequencer gebruiken om alle kanalen te selecteren etc. Misschien moet je wel goed uit kijken of alle settings in renoise goed zijn. Zoiets als auto input monitor. (ik ben een ableton pro tools gebruiker- weet eigelijk niks van renoise)

Midi keyboard -> Sequencer (in jouw geval dus je computer) -> instrument 1 -> instrument 2 -> enzovoorts.

Als je nu in je sequencer de optie "rechannelise" (ik weet niet of je die hebt bij de jouwe maar bij mijn Command Station werkt het prachtig) dan moet je nooit meer kanalen switchen op je Midi keyboard. Erg mooie optie als die voorhanden is!

Hehe, Thnxz voor de hulp.

Het was echter al verholpen. Ben even terug naar de basics van midi gegaan en kwam erachter dat ik het altijd een beetje raar deed.

Nu staat de pc en midikeyboard in en out op elkaar aangesloten en vanaf de thru van het keyboard lust alles door naar de andere kastjes.

Toch een beetje raar, want op mijn djx1 (midikeyboard thuis) heb ik geen thru, dus is dit niet mogelijk.

Maar ach, het is gelukt. Voelde me toen alleen wel een groentje, hehe....

dus...

'Masterkeyboard' (excl. sounds):

MASTERKBD out ---> PC in
PC out ---> SYNTH thru ---> SYNTH thru ---> SYNTH thru...

'Masterkeyboard' (incl. sounds):

MASTERKBD out ---> PC in
PC out ---> MASTERKBD in
MASTERKBD thru ---> SYNTH thru ---> SYNTH thru ---> SYNTH thru...

uiteraard is een midi ster netwerk idealer nutuulk...

Back