Ervaring met de RME-Fireface 800???

Origineel geplaatst door mOkBor
Ik zit nog te twijfelen tussen een motu, en een fireface 800. Zijn de AD converters van de 800 nou beter? Daar gaat het me eigenlijk om....

Dat zul je zelf moeten horen. Maar denk dat het verschil zo verschrikkelijk klein is dat zelfs de mensen met goede oren in een blindtest er vaak zat naast zullen gaan zitten. Denk eerder dat je keuze op niet technische argumenten genomen zal worden. Ik heb gehoord dat... etc.

Zal ik zeker ook gaan doen, ik heb nu een ruk Maya 44MKII en de converters daarop stellen echt niks voor, alles klinkt plat en het wordt gewoon helemaal verrot gedigitaliseerd. :( Ik ga denk ik binnnekort maar eens een paar uurtjes luisteren bij feedback.

Ik heb nu ruim een jaar een Motu 828mkII en ben daar heel tevreden mee. Ik was ook wel benieuwd naar het verschil met de RME Fireface, en ben daarom laatst maar eens gaan luisteren bij m'n dealer (Morel). Ik heb daar een tijd zitten A/B-en (afluisteren van muziek, dus alleen de DA converters vergeleken) maar ik kon maar moeilijk verschil horen tussen de twee. Had soms het idee dat de Motu iets krachtiger klonk, maar dat kan ook suggestie zijn. Ik ben in ieder geval nog steeds blij met m'n Motu (en ik vind ook de Quemix van Motu een stuk mooier en handiger in gebruik dan de mixer van RME).

voor het prijsverschil krijg je ook wel een extra adat, dus acht i/o meer. ik wilde er zeker 16 in totaal, en met de motu (was bij mij ook kanshebber nr 1) kom ik er niet. op 1 adat poort zit de z4 namelijk al vast, dus die is niet vrij voor andere doeleinden...
fireface + ada8000 = 1400 euro (in mijn geval). anders moesten het al 2 828's zijn, en da's nog meer geld. ik denk dat je in beide gevallen waar voor je geld krijgt.

Zoiezo heeft de fireface veel meer functies, 192Khz om eens iets te noemen...(ook al vinden velen dat niet belangrijk) Ik vind de RME mixer juist beter(smaken verschillen) daarnaast is de grotere uitbreidbaarheid van de fireface 800 een plus voor de future. Ik wil nu een interface kopen waar ik voorlopig mee vooruit kan. Voor de rest moet ik het allemaal nog eens rustig uitzoeken, als de converters weinig verschil hebben dan. Anders ga ik zoiezo voor de beste converters...

Iemand enig idee of de Fireface 800 problemen kan opleveren met een UAD 1 kaart??

Ik heb namelijk een firewire op PCI board, dus niet op mn moederboard, en een UAD 1 PCI kaart welke m'n Creamware powersampler overbelast (maar die gaat eruit) krijg constant de message PCI bus overflow in cubase sx 3

Ik overweeg om een Fireface 800 aan te schaffen, maar dan moet het wel zonder problemen fungeren samen met de UAD-1 kaart

Is het overigens ook mogelijk om met de Fireface tegelijkertijd cool edit (geen asio) en Cubase SX (3) te runnen, want met m'n digi 001 is dat niet mogelijk, vandaar ook de Powersampler!

Sanppen jullie t nog ;)

Alvast bedankt

Oei oei oei mensen, kheb de Fireface inmiddels een paar maanden maar wat is dat een geweldig apparaat zeg! Moest na de upgrade naar Win XP sp2 wel even de firewire aansturing tweaken maar dat was een eitje dankzij een heldere beschrijving van RME. Microsoft is zo onnozel geweest om het Firewire 800 protocol niet goed in te bakken in SP2. De oplossing is een mix maken van driveronderdelen van SP1 en SP2.

Firewire 800 under XP sp-2

Als je een Fireface koopt kijk dan even op de site van RME voor goedwerkende Firewire interfaces. Ik heb zelf een fw800 interface van Lacie en die gaat als een speer.

FireWire 800 Hardware - Compatibility Problems

Laatst gewijzigd:
M$ is idd zo fout bezig af en toe.
Maar via FW400 aansluiten is toch ook een optie? Maakt geen ene zak uit welke van de 2 je pakt volgens mij. Alleen als je er 4 achter elkaar knalt dan kan FW800 voor minder problemen geven misschien.

Maar ehm Lacrosse, hoe klinktie?
Want als ik de specs mag geloven moet hij vreselijk zuiver klinken.

Origineel geplaatst door fuse
Want als ik de specs mag geloven moet hij vreselijk zuiver klinken.

doet hij.
klink heel zuiver en transparant.
had eerst wat problemen met dropouts, maar dat bleek aan de firewirekabel of -poort te liggen, niet aan de frieface of de drivers.

ja

ja

:)
ik heb mijn hammerfall ingeruild voor deze fireface, en ik moet zeggen;
hij klinkt echt heel erg doorzichtig, om niet te zeggen sprankelend
vergeleken met mijn oude converters (sonorus, ook zeker niet slecht, na 6 jaar gebruik nog steeds vet) is dit echt een vooruitgang. bij 44.1 Khz hoor je al het verschil
hoe een motu klinkt weet ik niet, maar ivm een protools setje converters kan de fireface zeker meespelen
(protools hd niet die 001 en 002; die ken ik niet)
aanrader
dus
wb de drivers voor mac, 1.2 is nog steeds stabiel onder Panther (dat heb je nodig anders doet ie niks)

Mooi om te horen. Toen hij uitkwam vond ik de prijs al best wel hoog. Maar dat heeft er dus mee te maken dat ze extra veel moeite in de AD/DA's hebben gestoken.
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat die firewire uitvoeringen van de Multi en digiface zo lang op zich laten wachten.
Wie weet met de winter namm of anders de messe.

Volgens mij kan RME ook hendig zat goede sier maken met een 4 in/uit versie zonder al teveel toeters en bellen voor een loike prijs.

Heb ook een Fireface 800 sinds eergisteren. De laatste opgehaald bij I4Musique.
Was daar erg scherp geprijsd.

Retegoede module overigens. Heb zaterdag mijn Yamaha 01X verkocht, maar geen seconde spijt gehad...:okdan:

Dus iedereen die ook maar een beetje twijfelt: Haaaaaaaalen die FF800!!!

Had in het begin wat problemen?! Omdat ik zowel de fabrieks-driver (meegeleverd in de doos) en de laatste update driver had geinstalleerd?! Dikke Noise/Ruis/ en Distortion was het gevolg! Heb het gelukkig opgelost, door die fabrieks-driver er uit te gooien en alleen de laatste update-driver te downloaden. Was even in paniek, maar ben nu een blij man!

peace...

Origineel geplaatst door mikeyd
Iemand enig idee of de Fireface 800 problemen kan opleveren met een UAD 1 kaart??

Ik heb namelijk een firewire op PCI board, dus niet op mn moederboard, en een UAD 1 PCI kaart welke m'n Creamware powersampler overbelast (maar die gaat eruit) krijg constant de message PCI bus overflow in cubase sx 3

Geen probleem hoor. Ik heb ongeveer dezelfde configuratie en heb geen problemen.

Dwz UAD studio pack kaart, Fireface 800 ook in een aparte FW pci kaart.
Loopt perfect. Wil alleen mijn computer gaan upgraden...

Yep, middels dit medium kunnen bepaalde twijfels worden weggenomen & specifieke vragen worden beantwoord door de bron :eureka:

Ben hier overigens niet 24/7 'aktief', maar houd de boel graag in de gaten

Leuk om te horen :-)

Heb je een vaste leverancier? Please ... kom niet aan met Store, Thomann of Produktiv ...

Wij maken ons sterk voor onze Benelux dealers :okdan:

Back