Mr. Oizo's gear

nick nova

Resonator
Niet dat ik een zware fan ben van Mr. Oizo en zijn Flat beat nummer (je weet wel, met dat dansende gele poppetje), maar dit vond ik toch een mooi voorbeeldje hoe je met weinig toch veel kan bereiken...

Gear gebruikt:

Korg ms20
tr606
sampler
mackie1202

:geslaagd:

Re: Mr. Oizo's gear

Origineel geplaatst door nick nova
Niet dat ik een zware fan ben van Mr. Oizo en zijn Flat beat nummer (je weet wel, met dat dansende gele poppetje), maar dit vond ik toch een mooi voorbeeldje hoe je met weinig toch veel kan bereiken...

Gear gebruikt:

Korg ms20
tr606
sampler
mackie1202

:geslaagd:

zo bijzonder is dat niet.ik bedoel als je zelf bezig bent dan gebruik je ook niet al je spullen en zeker bij dat soort minimale muziek niet. en eigenlijk meer dan een sampler en een mengtafel is al voldoende.

Ik vraag me af hoe ze die sampler aansturen? Met een MS-20? Of te wel.... Hier klopt weer eens iets niet... ;)

tja..niet iedereen rekent een sequencer als een instrument ;)

Bull! En opname apparatuur ook niet? En compressors, echos, enzovoort... Mooie boel.. Of een NEVE mengtafel...

121001nevevr60.jpg

oeaaaaaaaaaa! ja dan moet je de mackie idd ook weghalen uit het lijstje ;)

Zal wel een sequencertje bijgezeten hebben. Op die site staat dat hij geen effecten gebruikt heeft.
Hmmm, zal daarna in de echte studio (F-communications) wel helemaal lekker getrokken zijn.

Als een nummer echt goed is verkoopt het zichzelf wel.

Zonder die Levi reclame was't waarschijnlijk op vinyl in superkleine oplage beland en wie weet alsnog een hit geworden.

Maar met z'n beperkte setup kan hij misschien een LP vullen en daarna is elk andere LP saai want dan blijft het allemaal hetzelfde klinken.

Kijk bijv. maar naar de landgenoten van Mr Oizo Air die een heel instrumentarium gebruiken en met ouwe meuk toch erg vernieuwend zijn geweest.

Gelijk de boel niet vertrouwen als iemand met minder gear dan je zelf hebt 'n brute LP en 'n flinke hit in elkaar draait. Flauw hoor.

Waarom zou hij meer dan 'n mackietafeltje gebruikt hebben om te mixen? Dit soort muziek wordt echt niet beter als je 't door 'n SSL of Neve afmixt, en 'n Lexicon 960L zal ook niets toevoegen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ie 'n Atari ST als sequencer gebruikt, en dat lijkt me gezien de rest van z'n gear niet onwaarschijnlijk. Hij gebruikt ook 'n nog 'n distortionpedaaltje dat niet op de bovenstaande gearlist staat. De sampler is geloof ik 'n S950.

Ik had het vrijdag nog met Aardvarck over de productie van 'find the cow'. Die heeft ie ook met weinig meer dan 'n A3000 in elkaar gezet. Is ie ook niet stiekem mee naar Wisseloord geweest.

Voor sommige stijlen heb je 'n gigantische studio nodig, voor andere stijlen niet. Ik vind het te gek om te zien hoe iemand uit simpele gear iets schitterends haalt. Respect.

ik heb via mijn zilverfolieantenne helm gehoord dat Aardvarck stiekem met zwarte helicopters naar Wisseloord is gevlogen om daar af te mixen......niet doorvertellen hoor..anders moet ik je doodmaken

Ken ook wel iemand die D&B met een simpele S2000 en Atari ST maakt hoor. Maar da's toch lang zo leuk niet als lekker klooien met een boel gear. :)
Dan kun je tenminste ergens de schuld aan geven als het weer eens om niet aan te horen is.

het grappige is wel dat als je 1 soort sampler gebruikt je toch een sound krijgt die goed bij elkaar kan klinken.

darft punk beweert hun eerste album ook op een mackie 1202 gedaan te hebben. Ik zou niet weten waarom het niet kan.

Ik weet wel dat die ozio bagger vette shit maakt. En het komt ook behoorlijk krachtig van het vinyl af. Dit heb ik trouwens vaak met frans vinyl dus ik denk dat de masteraar ook een behoorlijke vinger in de pap heeft. Ik zoverre dat de kunst van de mastering door tips van mixen al een heel end is zonder ook maar de 1202 verlaten te hebben.

D'er staat nog meer hoor

D'er staat nog meer hoor

Ik zie toch nog andere spullen staan hoor:

The rest of Dupieux's minimal kit-list includes a ROLAND SH-09, ROLAND SPACE ECHO, MOOG ROGUE

Enne, no effects used ... en die Roland Space Echo dan :confused:

Origineel geplaatst door MadR
het grappige is wel dat als je 1 soort sampler gebruikt je toch een sound krijgt die goed bij elkaar kan klinken.

darft punk beweert hun eerste album ook op een mackie 1202 gedaan te hebben. Ik zou niet weten waarom het niet kan.

Ik weet wel dat die ozio bagger vette shit maakt. En het komt ook behoorlijk krachtig van het vinyl af. Dit heb ik trouwens vaak met frans vinyl dus ik denk dat de masteraar ook een behoorlijke vinger in de pap heeft. Ik zoverre dat de kunst van de mastering door tips van mixen al een heel end is zonder ook maar de 1202 verlaten te hebben.

klopt inderdaad dat die franse dingen zooo supervet gesneden zijn...maar ook dingen van dave clarke of chemical brothers...zijn allemaal gesneden en gemasterd door nilez bij the exchange in engeland...

en weinig gear rules! al die fresh fruit en good men ongein hebben we ook met een w30 en d20 gemaakt...en een alesis midiverb...8)

euhmm...alleen heb ik nu in de loop der jaren per ongeluk wel veel gear verzameld...:confused:

Laatst gewijzigd:
Back