Onze Kickstarter campagne voor Timetosser is nu live!

timistof

Nieuwkomer
Na drie jaar bloed, zweet en soldeer hebben mijn maat Oscar en ik eindelijk de Kickstarter gelanceerd voor ons eerste product, Timetosser:

Tims favo square_1000px.jpg - Click image for larger version  Name:	Tims favo square_1000px.jpg Views:	0 Size:	24,8 KB ID:	3761901

Timetosser is een nieuw soort live-performance tool waarmee je al spelende de aangesloten input-audio kunt loopen en herstructureren.
Het heeft een ingebouwd tempo-detectie algoritme, maar kan ook gesynced worden via midi en analoge gate. Daarnaast kun je Timetosser ook aan de computer hangen, het wordt dan een audio/midi interface en controller voor de Timetosser audio-plugin.

https://www.kickstarter.com/projects...-by-alteraudio

Hopelijk vinden jullie Timetosser net zo tof als wij en zijn jullie bereid ons te steunen door ons te backen op Kickstarter.
Als er vragen zijn beantwoord ik deze uiteraard graag.

Groetjes,
Tim

Ziet er alvast een heel leuk bakje uit. Ik wens jullie veel succes.
De naam is echter wel een beetje ongelukkig gekozen, maar misschien dat het net daarom wel wat aandacht zal krijgen.

No such thing as bad advertising?

Leuk/mooi project! Ziet er goed uit :okdan:

Heel veel succes!

:dj:

Iets is me nog niet echt duidelijk; als ik dan bijv een passage in een track wil loopen kan dat dan zolang ik de knop indruk zoals in een loopstation?
En zo ja hoe lang wordt dan de loop, is dat redelijk flexibel?
Kan ik bijv 1 min of bijv 42 sec audio gewoon laten loopen precies zolang ik dat wil terwijl de andere tracks doorlopen of is het meer zoals in Ableton clips dat het bijv afgemeten parts (1 bar, 2 bars enz) loopt?
Of is het meer choppen van korte gedeeltes, zeg maar samples die dan herhaald worden?

Hoi krautrock1958,

Er zijn (vooralsnog) 3 verschillende modi. In de video's zie je eigenlijk alleen de eerste modus.
Er is ook een modus waar je een loop vast kunt zetten van 1, 2 enz bars, deze is alleen nog niet helemaal af.
In de eerste modus, buffert Timetosser de muziek de binnenkomt. Hij heeft altijd zo'n 1m30 aan muziek in zijn geheugen. Als je kijkt naar de bovenste 8 knoppen, stroomt de muziek als het ware onder de knoppen door, van links naar rechts. Als je een knop indrukt, spring je terug in de buffer en als het ware terug in de tijd om naar de muziek van bijv 3 stappen geleden te luisteren. De grootte van de stap wordt bepaald door de 3 gele knoppen op de onderste rij, 1/4, 1/8, 1/6 (met shift er bij 1/4T, 1/8T en 16/T). Kortweg, wat je hoort als je een knop indrukt hangt af van wanneer je deze indrukt.
Door niet simpelweg van links naar rechts te gaan (of een knop ingedrukt te houden, dit doet hetzelfde), maar patroontjes te spelen, kun je een ritme of stukje muziek compleet "reconstructen".
Hopelijk is dit een beetje duidelijk, het concept er achter is eigenlijk heel simpel maar omdat het niet werkt zoals bij andere apparaten, blijft het lastig om het mensen uit te leggen.

Het was nooit de bedoeling om te provoceren.. De naam past gewoon te goed met wat het doet, en daarnaast klinkt het ook lekker. We besloten het te houden, maar bijna elke Brit is hier wel over gevallen, ja :)

Pff, sja.. je hebt altijd klagers.. :D

Naam valt best mee in vergelijking met sommige (gitaar)pedaaltjes ;)

Hoi krautrock1958,

Hopelijk is dit een beetje duidelijk, het concept er achter is eigenlijk heel simpel maar omdat het niet werkt zoals bij andere apparaten, blijft het lastig om het mensen uit te leggen.

Ja duidelijk.
In de demo zie je heel kort iemand op de knoppen drukken waardoor ik niet goed een indruk kreeg van de looplengte.
Ik had al zoiets van dat ie op de een of andere manier een soort temporary memory moest hebben want hoe kan je anders loopen maar dat kon ik niet echt uit de clip halen.
Ik had de indruk dat het een soort van loopstation was maar dit is wat anders in ieder geval.
Anyway; succes met jullie project in ieder geval!

Ik vind de naam wel sterk :D Valt op, maar is niet direct heel offensive. Grappig ding ook, ben benieuwd hoe het gaat lo(o)pen. Veel succes in elk geval.

Lijkt qua functionaliteit op MLR (Monome).

Ik vind de naam wel sterk :D Valt op, maar is niet direct heel offensive. Grappig ding ook, ben benieuwd hoe het gaat lo(o)pen. Veel succes in elk geval.

Is weer eens wat anders dan een salade hahaha :)
De reverse lijkt me wel wat voor synths, de rest van de opties is niet veel voor mij. :)

Timetosser, leuke naam. Een toepasselijke naam voor dokter Wie :peukie:

Het was nooit de bedoeling om te provoceren.. De naam past gewoon te goed met wat het doet, en daarnaast klinkt het ook lekker. We besloten het te houden, maar bijna elke Brit is hier wel over gevallen, ja :)

O those priceless British tossers :D

Als jullie met een waveshaper uitkomen weet ik alvast hoe die gaat heten. :dubbel:

Veel succes met dit mooie product!

Geweldig om dit weer tegen te komen hier. Ik heb volgens mij een jaar of tien geleden hier al eens van gehoord via iemand aan de HKU en was al eens benieuwd wat er van geworden was. De naam is ook geweldig. Op Sonic Talk hadden ze er best wat moeite mee, stelletje preutse britten. Betere reclame kan je voor geld niet krijgen :-D

Op Sonic Talk hadden ze er best wat moeite mee, stelletje preutse britten

Neenee, stelletje dirty mind Britten. Want als ze zo onschuldig waren, zouden ze gewoon denken "mooie naam, een apparaatje dat de tijd rondgooit.". Dus. }:|

Back