Fifth Bot - Tesseract

Fifth Bot

d[-_-]b

Deze keer een wat experimentelere track. Ik moet er nog een keer naar kijken, maar als iemand nu al wat dingen hoort die ik misschien nog ff moet aanpakken, dan hoor ik het graag!

Voor mij is ie af hoor, misschien dat einde minder luid zetten, want dat komt wel stevig door hoor. Voor de rest prima, heb een comment nagelaten op je SC. Good job! :)

Voor mij is ie af hoor, misschien dat einde minder luid zetten, want dat komt wel stevig door hoor. Voor de rest prima, heb een comment nagelaten op je SC. Good job! :)

Hey, ja muzikaal gezien is die wel compleet zo denk ik, maar ging mij idd om dit soort details, dus thnx! En ook bedankt voor je fijne comment op SC!

Ik vind hem tof. Mooie opbouw en heeft voor mij iets 'mystieks' of 'mysterieus'. Verwachte alleen rond 03:15 ongeveer een keiharde kick, door de hihat (volgens mij?) die er dan bij komt. Dat gebeurt niet en toch blijft het me boeien :okdan:

Ik vind hem tof. Mooie opbouw en heeft voor mij iets 'mystieks' of 'mysterieus'. Verwachte alleen rond 03:15 ongeveer een keiharde kick, door de hihat (volgens mij?) die er dan bij komt. Dat gebeurt niet en toch blijft het me boeien :okdan:

Dank je we!

ja heb wel zitten twijfelen of ik die HH er nou in moest laten of niet, dat schept idd verwachtingen. Ik ga het nog eens heroverwegen of ik die er toch niet beter uit kan halen. Thnx voor het luisteren en je feedback!

Dank je we!

ja heb wel zitten twijfelen of ik die HH er nou in moest laten of niet, dat schept idd verwachtingen. Ik ga het nog eens heroverwegen of ik die er toch niet beter uit kan halen. Thnx voor het luisteren en je feedback!

Ik zou hem laten zitten, maar ik hou er ook wel van om verrast te worden bij dit soort zaken. Door dit soort onverwachte wendingen reflecteer ik vaak even op mijn verwachtingen en dat vind ik goed voor mijn ontwikkeling :D

Ik had deze track 2 weken geleden al verder afgemaakt, maar ik wilde eens proberen er wat beeldmateriaal bij te maken. Dit is een 1e poging, het kan misschien allemaal nog wat beter aansluiten, betere overgangen en beter op de muziek reageren, maar hey, volgens mij best ok voor een eerste probeersel.

Eea is gemaakt met Resolume, die ik dan vanuit Ableton aanstuur met OSC messages. Oh ja, als je wat gevoelig bent voor strobe effects of zo, dan zou ik deze maar niet gaan kijken :P.

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/tesseract

Nog maar eens een beetje aandacht vragen, ik heb voor het eerst dus een video clip erbij gemaakt, en op zich wel benieuwd of zoiets in de smaak valt of niet. Dus ook als je mij muziek eigenlijk nix vind :D, dan zou ik toch ook wel graag willen weten of de clip dan een beetje ok is.

Hey Bot, de clip is erg psychedelisch inderdaad, wel knap gemaakt. Maar zit er ook een moraal achter het verhaal ? Insecten, hoofden, dansende dames, stappende kerel,... Ik vraag me af wat je daar allemaal mee wil zeggen :-)
De muziek blijft natuurlijk steengoed. Je hebt dat allemaal goed gedaan yo.

Het beste!

Gloomy :)

Hey Bot, de clip is erg psychedelisch inderdaad, wel knap gemaakt. Maar zit er ook een moraal achter het verhaal ? Insecten, hoofden, dansende dames, stappende kerel,... Ik vraag me af wat je daar allemaal mee wil zeggen :-)
De muziek blijft natuurlijk steengoed. Je hebt dat allemaal goed gedaan yo.

Het beste!

Gloomy :)

Hey Gloomy,

Nee hier zit geen diepere betekenis achter hoor :D. Ik ben vooral gewoon een beetje aan het spelen geweest, uitzoeken hoe Resolume werkt en hoe ik eea via Ableton kon aansturen. Om echt iets met betekenis neer te kunnen zetten zal je toch echt een hoop video content moeten hebben, wat ik nu heb gebruikt is wat ik zo hier en daar gratis kon vinden.

Wat betreft het idee, wat ik wel in mijn hoofd had, is het 's nachts urenlang doelloos rondzappen in de tijd dat de muziekzenders hoogtij vierden (MTV, TMF etc.), dat gevoel wilde ik capturen.

Thnx for watching!!

Heel erg vet gemaakt man! Beetje psychedelisch inderdaad. een mooie opmaat naar een video die ondersteunend is in het 'verhaal' van je track... Onderstaanden zijn een inspiratie voor me om nog eens de combi van beeld en geluid aan te gaan:

Heel erg vet gemaakt man! Beetje psychedelisch inderdaad. een mooie opmaat naar een video die ondersteunend is in het 'verhaal' van je track...

Hey, thnx! Ja er kan zeker wel wat meer context in deze video, maar ja, zoals gezegd dat begint in de 1e plaats bij de beschikbaarheid van de juiste content en niet in de laatst plaats de beschikking over tijd :D.

Ik zou er dus best wat meer van willen maken uiteindelijk, maar voorlopig denk ik dat ik me toch wel beperk tot VJ-achtig materiaal, dat hoeft niet superveel tijd te kosten en anders leidt het me alleen maar af van wat de hoofd focus moet zijn: muziek maken!!!

Thnx voor watching en de moeite om ff wat op te schrijven!

Indrukwekkend hoor dit, klinkt allemaal erg mooi samen. Zou niet misstaan in de finale aflevering van iets als Dark. :okdan:

Indrukwekkend hoor dit, klinkt allemaal erg mooi samen. Zou niet misstaan in de finale aflevering van iets als Dark. :okdan:

Zo, super tof compliment, thnx man! En goeie tip :D, ik moet idd het laatste seizoen eens gaan opzetten...

ow dit mag ik! meer dan! (ik zit de perverts guide to cinema te kijken van slavoy zizek, filosoof en psycho-analyticus, zegt nog iets bizonders over muziek, moet het opzoeken, dit schrijf ik naar aanleiding van de term moraal. wanneer ik verder kijk, zal ik nog het even opschrijven)...)

maar keigoe!

ow dit mag ik! meer dan! (ik zit de perverts guide to cinema te kijken van slavoy zizek, filosoof en psycho-analyticus, zegt nog iets bizonders over muziek, moet het opzoeken, dit schrijf ik naar aanleiding van de term moraal. wanneer ik verder kijk, zal ik nog het even opschrijven)...)

maar keigoe!

Ah cool, leuk om te horen vink! Muchas gracias!!

en ik ga die gast es ff bekijken, klinkt interessant, haha :D!

the Elvis of cultural theory' en 'het denkbeest uit Ljubljana'

Back