Spitfire - Westworld Scoring Competition

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Kort geleden is de uitslag van de Spitfire Westworld Scoring Competition bekend gemaakt.
Op de relevante Facebook groepen zijn de inzendingen (meer dan 11000) om de oren gevlogen en en vroeg ik me ineens af of op Synthforum mensen hebben meegedaan.
De zoekfunctie gaf geen resultaat op "Westworld"

Ik heb helaas niets gewonnen maar wel meegedaan:

Hier op SF heb ik hem nog niet zien voorbij komen, maar op het Image-Line forum heb ik hem al 5-6x gezien. Zeer mooie muziek erbij gemaakt, maar ik denk dat je niet hebt gewonnen omdat de muziek op een bepaald moment te luid stond, terwijl die meid aan't praten was, ik verstond niet wat ze zei. Maar 't is wel heel erg goed gedaan, ik zou het niet kunnen :)

Winnaar is wel een pro.En die runners ook denk ik.Wist niet dat die ook mochten deelnemen.Maar ja je kunt ook onder een pseudo werken.

11000 nummers met gemiddeld 4 minuten, das 44000 oftewel 733 uren. Aan een tempo van 8 uren per dag is dat 91 dagen oftewel bijna 3 maanden.
Tjonge jonge, die jury heeft nogal wat moeten doorstaan! :gaap::D

11000 nummers met gemiddeld 4 minuten, das 44000 oftewel 733 uren. Aan een tempo van 8 uren per dag is dat 91 dagen oftewel bijna 3 maanden.
Tjonge jonge, die jury heeft nogal wat moeten doorstaan! :gaap::D

:kroon::luv:

Er is nogal wat gaande op het et rondom deze contest. Mensen die ontevreden zijn over de gekozen winnaar, de procedure zoals natanvance al subtiel aanstipt etc.
Smullen voor een leek zoals ik :D
Wel een beetje lullig voor de winnaar misschien want die kan er natuurlijk niets aan doen.

Dit is de winnaar. Op 0:48 komt de befaamde chiptune erin :)

Ik heb ook een inzending gedaan:

Ook niks gewonnnen uiteraard. Maar ja, wat wil je met 11000 inschrijvers... Het was in ieder geval gaaf om aan mee te doen. Ik vond het een leuke mogelijkheid om de uitdaging eens aan te gaan om een score te maken bij beeld.

Er is nogal wat gaande op het et rondom deze contest. Mensen die ontevreden zijn over de gekozen winnaar, de procedure zoals natanvance al subtiel aanstipt etc.
Smullen voor een leek zoals ik :D
Wel een beetje lullig voor de winnaar misschien want die kan er natuurlijk niets aan doen.

Haha, mooi understatement. Inderdaad lullig voor de winnaar. Ik vind zijn inzending echt heel gaaf. Misschien iets over de top om daadwerkelijk in een uitzending te gebruiken. Maar het valt wel op, en dat heb je wel nodig om 10999 anderen achter je te laten. Beetje treurig dat er ook meteen allerlei complottheorieen gelanceerd worden dat hij mensen uit de jury al zou kennen.

Overigens vind ik de kritiek op de 'announcement video' wel terecht. Ik had het wel leuk gevonden als ze wat meer onderbouwing hadden gegeven voor de keuzes. Nou ja, het was hoe dan ook een toffe ervaring.

Ik heb ook een inzending gedaan:

Ook niks gewonnnen uiteraard. Maar ja, wat wil je met 11000 inschrijvers... Het was in ieder geval gaaf om aan mee te doen. Ik vond het een leuke mogelijkheid om de uitdaging eens aan te gaan om een score te maken bij beeld.

ik vind dat je t verhaal goed vertelt, het lijmt aan beeld op de juiste plekken. Soms vind ik t allemaal iets te groot en de stijlwisseling vind ik een beetje moeilijker. het is daardoor niet echt een duidelijke keuze wat mij betreft. wel goed gedaan hoor :)

de winnaars track vind ik vrij belachelijk eigenlijk. in beeld lijken de futuristische wagens al playmobil autootjes en die track maakt er een kinderfilm van. vrij onbegrijpelijk zeer amateuristische score. 'anders' is niet altijd beter imho.

Persoonlijk vind ik de chiptune hier niet echt op z'n plaats, dat werkte dan bijvoorbeeld wel weer bij de soundtrack van Chappie.
Qua melodie lijkt het een beetje op een kruising tussen France Gall's 'Poupee De Cire, Poupee De Son' en 'Go West' van de Pet Shop Boys.

Wat de complot theorieën betreft, vermoed ik idd dat ze niet daadwerkelijk naar alle inzendingen hebben geluisterd maar een preselectie hebben gemaakt op basis van ingediende CV. Wat op zich geen bezwaar hoeft te zijn, echter is het natuurlijk wat lullig voor al diegene die geen pedigree hebben kunnen voorleggen, ongeacht hoe hard en hoeveel tijd ze hebben gestoken bij het creëren van hun inzending.
Maar goed, het is niet de eerste wedstrijd waar ik merk dat er een (semi)-professional in de prijzen valt.

Back