[chill - relax - ambient] Vacs in the morning

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Nummer afgemaakt. Werd wel blij van het koortje dat uit Massive X kwam. Feedback wordt op prijs gesteld!

Ik vind t lastig om hier wat over te zeggen... dat komt enerzijds doordat ik niet weet waar je feedback op wilt hebben. Zo kan ik moeilijk iets zeggen dat je verder gaat helpen in je creatieve proces. Ik weet niet waar je staat en waar je naartoe wilt.

Als ik dan toch een paar dingen mag zeggen: probeer het geheel wat dynamischer te maken. Wat meer variatie in de compositie, de drums wat aantrekkelijk maken, de basslijn wat minder statisch. Speel af en toe eens wat met een filter (automation), zodat het wat meer beweegt...

Ik vind t lastig om hier wat over te zeggen... dat komt enerzijds doordat ik niet weet waar je feedback op wilt hebben. Zo kan ik moeilijk iets zeggen dat je verder gaat helpen in je creatieve proces. Ik weet niet waar je staat en waar je naartoe wilt.

Als ik dan toch een paar dingen mag zeggen: probeer het geheel wat dynamischer te maken. Wat meer variatie in de compositie, de drums wat aantrekkelijk maken, de basslijn wat minder statisch. Speel af en toe eens wat met een filter (automation), zodat het wat meer beweegt...

Hoi, mee eens, het is eigenlijk vooral een arrangement, zal eens zien of er met wat plugins wat meer natuurlijke dynamiek in komt.

Niet om te slijmen, pleasen of wat dan ook; maar ik vind dit gewoon een erg toffe track.
Ben vaak toch sowieso wel positief qua feedback; dat geef ik toe.
Deze steekt dan ook erg goed in elkaar.
De koortjes zijn echt prachtig.
Al met al knap gedaan.

Bedankt :)

Nummer afgemaakt? nou zo klinkt het einde toch niet hoor :)

Voor de rest prima track, al sta ik depressoptimist wel bij in zijn commentaar.. het mocht wat dynamischer. Maar ik vind hem nu al mooi :)

Doe zo verder.

Gloomy ;)

Ik vind het een mooie track. En ook qua dynamiek gebeurt er voor mij genoeg. Ik vind alleen de hihats erg hard en droog en misschien inderdaad weinig dynamisch. Die nemen voor mij veel van het dromerige van de track weg.
Als die wat zachter kunnen, wat meer variatie in volume en misschien wat verder naar achter in de mix met wat reverb ofzo komt de rest van de track denk ik beter tot zijn recht.

Het klinkt inderdaad eigenlijk al heel goed. Ik zou er echter nog een extra subtiel arpje hier en daar bij zetten (niet te zeer op de voorgrond). Koortje is inderdaad leuk, maar ook die vintage strings katapulteren mij terug naar mijn jeugd hoor.
Het einde zou ik wel iets minder abrupt maken.

Maar zoals ik al zei: het klinkt al lekker :okdan:

:doei:

Danny

De toegevoegde filterflow maakt het al heel wat voller. Je hebt ook de overall EQ van de track aangepast of zo? Het was al goed maar nu nog beter :okdan:
Trouwens ... ook leuk dat een "ancien" eens een track post 8).

Danny

De toegevoegde filterflow maakt het al heel wat voller. Je hebt ook de overall EQ van de track aangepast of zo? Het was al goed maar nu nog beter :okdan:
Trouwens ... ook leuk dat een "ancien" eens een track post 8).

Danny

Hoi Danny, heb idd verschillende filters gebruikt, de drums heb ik nu over verschillende kanalen ipv 1 en die ge'eqed. Tja dat zo'n old timer als mij weer eens een track post, old habbits die hard. Heb tussentijds niet stilgezet maar vooral live jams gemaakt. Ok leuk, maar op een moment wil je ook gewoon weer eens een project met een duidelijk doel oppakken. Het blijft anders zo vrijblijvend.

Mooie geluiden en fijne sfeer. Maar het kabbelt me iets te veel. En er zit niet echt een herkenbaar motief in. Misschien kun je nog iets meer doen met de gitaren? Die spelen nu een arpje en daar kun je misschien een melodielijntje in verwerken? De bas is heerlijk en de productie prima :okdan:

Back