Bouw uw eigen 1176 compressor

danku danku, ik ga inderdaad de case zelf maken of via schaeffer.

Onderdelen worden via school, dickbest of de websites besteld die ze hebben. Als ik ze zelf niet al heb

printplaat wordt die van $22 (2 stuks) tenzij iemand mij overtuigd om die van $26 te pakken.

om ze te koppelen zal ik dan dat stereo link kitje aan te schaffen. Wat ik nog even goed na zal kijken omdat ik het nog niet 100% snap.

De uitgang wordt dan de OEP A262A2E. Niet die ll5402.
De ingang zoek ik nog een bijpassende vervanger.

de meter wordt die wat sunnys aanrade van $25 (ook 2 stuks)

ik wil ook wel zo'n 1176 zelfbouw, maar solderen e.d. is aan mij niet besteed, assembleren kan ik wel prima
wat voor setje zou je me aanraden? wil dan wel zo goed mogelijke componenten.

ik wil ook wel zo'n 1176 zelfbouw, maar solderen e.d. is aan mij niet besteed, assembleren kan ik wel prima
wat voor setje zou je me aanraden? wil dan wel zo goed mogelijke componenten.

pre soldered kits kun je niet krijgen, dus dat wordt of een diy model kopen van iemand, of iemand heel lief aan kijken om het ding te bouwen. (verkijk je er niet op, veel werk, vooral de wiring van de stereo versie, pff wat een spinnenweb)

ik heb nog geen vervanger gevonden voor de LL1504(de ingangstrafo), iemand een idee welke ik hiervoor kan gebruiken, die meteen ook passend is bij de OEP A262A2? op de printplaats staat er ook een OEP bij, maar kan het niet goed lezen.

naar schatting zal het mij ongeveer €350 gaan kosten voor een stereo versie.

Kom echter nog steeds niet uit met het stereo link kitje van hairball audio. Hoe ik hem moet aansluiten.

Laatst gewijzigd:
ik heb nog geen vervanger gevonden voor de LL1504(de ingangstrafo), iemand een idee welke ik hiervoor kan gebruiken, die meteen ook passend is bij de OEP A262A2? op de printplaats staat er ook een OEP bij, maar kan het niet goed lezen.

TR1 OEP A262-A3E INPUT TRANSFORMER
(OR) LL1528 INPUT TRANSFORMER

TR2 OEP A262-A2E OUTPUT TRANSFORMER
(OR) LL5402 OUTPUT TRANSFORMER

Kom echter nog steeds niet uit met het stereo link kitje van hairball audio. Hoe ik hem moet aansluiten.

Link kit is niet nodig als je de Jfets matched....

Radience: Mij valt op dat je enkele componenten(in de buurt van de ingang pot) niet had aangesloten. Matrixxx had dit echter wel weer gedaan.

Wat is daar precies de reden van geweest? is dat me die transistor BD139/140 dat ook op dewebsite http://mnats.net/1176.html te lezen is?

Zo, lange tijd de voorbereiding stilgelegen. Nu weer alles oppakken.

Ik maak er toch een mono versie van.

In ieder geval het Front-Panel:
attachment.php

Met deze knopjes:
knchbor.jpg
knmchzw.jpg

De rode zijn voor het volume van de in- en uitgang, de zwarte is voor al het overige.

Deze meter:
8027b.jpg

en als trafo's de:

OEP A262A3E (ingang)
OEP A262A2E (uitgang)

Attachments

• Lay out.jpg
    Lay out.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 103
Alles zit al een jaar in elkaar, maar hij doet het helaas nog niet.alles nagekeken en gemeten. De voedingsstabilisator wordt warm en de meter slaat bij de +4 stand helemaal naar rechts. Geluid komt er niet en niet uit...

Iemand ideeen? Want dit is bestrustrerend

Blijkbaar wel, maar ik vind niet echt fouten. Ik weet ook niet meer waar ik moet zoeken, vooral met de vu meter vind ik vreemd

Is dit niet een beetje vreemd... zo'n legendarische compressor denken na te kunnen maken. Of ben ik op dit moment écht dom en een noob?

Dankje radience, ga morgen alle componenten nakijken. Heb nu alleen weerstanden nagekeken, maar daarmee niks kunnen vinden.

Is dit niet een beetje vreemd... zo'n legendarische compressor denken na te kunnen maken. Of ben ik op dit moment écht dom en een noob?

Wat denk je dat er in zo'n legendarische compressor zit? Pixie dust? Nee ;)

Waarom is zo'n ding legendarisch?
- bouwkwaliteit
- signaalkwaliteit
- gebruikt op diverse legendarische platen
- alom geroemd omdat 'ie automagisch alles beter laat klinken met minimale inspanning

Een weerstandje uit de 70s verschilt niet zoveel van een weerstandje wat je vandaag de dag koopt, maar tegenwoordig zijn we beter in nauwkeurigere toleranties en kunnen we alles een heel stuk kleiner maken. Verder weten we nu veel meer w.b.t. elektromagnetische inferentie, allemaal randverschijnselen etc. dus weten we beter hoe het PCB er uit moet zien, maar vroeger had je dikke soldeerpaden die met de hand gerouteerd waren (dus allemaal zo'n lussen).

Ga je bewust onderdelen en constructietechnieken uit die tijd gebruiken (dat houdt bijv. ook wire looms ipv alles op PCB in), dan kloon je het ding dus effectief.

Ja, natuurlijk kan het zijn dat er een onderdeel niet meer beschikbaar is, maar daar valt vaak omheen te werken. Ja - voor puristen is new old-stock alleen goed genoeg, en daar betaal je dan ook voor.

Maar ja, het is zeker mogelijk.

Back