[Akai] ff iets kwijt over Akai MPC2000xl

DavySan

houdt niet van kabels
Heb sinds een week eindelijk een MPC2000xl te pakken gekregen...gebruikte daarvoor een S2000 en cubase. en het enige wat ik hierover kwijt wil is dat door het gebruiksgemak mijn creativiteit omhoog is geschoten...
lang leve goeie interfaces!!:kroon:

Ik ook. De manier van werken is gewoon erg relax. Misschien niet heel erg handig, maar het past goed bij de manier van ons werken.
Gisteren was ik bij een kerel die in Bump zit. (publieksprijs grote prijs van nederland - http://www.go.to/bump) Hij gebruikt ook een MPC2000xl en ook zonder gebruikmaking van PC editors. Op het einde van ons gesprek waren we het duidelijk met elkaar eens dat een MPC toch wel erg relax is. :)

p.s. Boost, je 707 is okee. :)

Origineel geplaatst door nick nova
Amai, is dat echt waar dat de mpc voor jou makkelijker componeert dan cubase???

Hangt ook erg af van wat voor muziek je maakt en hoe.....
en ik bedoel eigenlijk de MPC t.o.v. de S2000 in sampler interface... de MPC is zoveel intuitiever dat ik veel meer tijd en energie over heb om creatiever te zijn...
Moet er wel duidelijk bij zeggen dat ik de S2000 voorheen en de MPC nu alleen voor beat-gebruik gebruikte...en ik moet zeggen dat ik beats maken op de mpc fijner vind dan met cubase en de S2000.. mocht ik hele ingewikkelde beats willen maken (waar ik wel van hou) dan kan ik altijd de sequence uit de mpc in cubase inporteren, daar bewerken en weer in de mpc gooien... ik weet wel dat de sample engine van de mpc en de s2000 dezelfde zijn maar op de een of andere manier vind ik de mpc (en zijn seq) in combinatie met audio van cubase veel beter klinken (en dan heb ik precies dezelfde samples gebruikt), zal ook door diens seq komen natuurlijk.
Denk dat ik een van de weinigen ben: ik gebruik cubase alleen voor audio en de mpc (en de sequencer ervan) alleen voor de beats. heb verder niet zoveel midi dingen alleen de nord2.

dus nick: beats 'componeren' vind ik fijner met de mpc, grooves met mpc+basssynth/rhodes, en harmonieen enzo met de rhodes, wat ik dan weer opneem met cubase...

Ik vermoed dat een S2000 machine (en andere Sxxx) meer gemaakt is voor gebruik in studio's terwijl de MPC's dan weer geschikter zijn om live te gebruiken.

Natuurlijk kan je beide zowel in de studio als live gebruiken maar de bediening van beiden verschilt toch

en nog een groot verschil met tussen de twee is natuurlijk het nutteloos is om bijv. strings met de mpc te samplen... maar de s2000 hou ik gewoon voor dit soort dingen.

Even een heel eng verhaal.

Vriend van me heeft een rotte floppydrive in z'n MPC2000 (geen XL) en vervanging zou meer dan 300 pleuro's kosten. (20 pleuro koste een floppydrive in de winkel)
Da's eigenlijk toch niet normaal he?

aauwww..

kan er dus geen gewony floppydriveje in?

zal de mijne lief behandelen..

Origineel geplaatst door fuse
Even een heel eng verhaal.

Vriend van me heeft een rotte floppydrive in z'n MPC2000 (geen XL) en vervanging zou meer dan 300 pleuro's kosten. (20 pleuro koste een floppydrive in de winkel)
Da's eigenlijk toch niet normaal he?

Ik heb dan wel de mpc2000xl maar het lijkt me stug dat de floppy van een "non XL" anders is. Mijn floppy drive zit iig nu in m'n PC en werkt perfect (de mpc is voorzien van een interne 250mb zipdrive).

Dat die MPC lekkerder beats maakt geloof ik wel. Met die drumpads... Hadden jullie dat verschil tussen MPC en S2000 nog niet gezien? Ik steek gewoon de midi-in van de Atari in de midi-out van m'n drumcomputer en dan drum ik zo met m'n s3000xl. De MPC is natuurlijk wel fijner mee te nemen, maar ik zie mezelf toch niet zo 1,2,3 buiten de deur muziek maken. Podiumvrees, weetjewel....

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Ik heb dan wel de mpc2000xl maar het lijkt me stug dat de floppy van een "non XL" anders is. Mijn floppy drive zit iig nu in m'n PC en werkt perfect (de mpc is voorzien van een interne 250mb zipdrive).

Heb je die Zip zelf ingebouwd?

Heeft er iemand zowiezo ervaring met zelf
inbouwen van een Zip?
Oke ik heb het een een ander op het web gezien,
maar ben toch benieuwd naar iemands eigen ervaring.
Scsi of ide wat werkt beter, of juist niet.....
Mijn MPC2000XL werkt met externe,
maar op lokatie vind ik dat wat minder....:(

Ik vind dat synth te veel op geluid beoordeeld worden en te weinig op intuitieviteit. Een 909 kun je makkelijk samplen, maar een sampler vervangt een 909 niet. Een 303 kun je nabouwen op de sequencer na... Dat is nu net hetgene waardoor je een 303 snel kunt gebruiken. Een MPC zit qua sample specs tussen een S2000 en S3000.. Maar vervangt ze niet doordat je met een MPC kunt werken.
Het gaat bij muziek maken toch niet alleen over de klank, maar ook om het uit kunnen werken van ideeen?

Persoonlijk heb ik een heel erg prettig gevoel bij een MPC, een 909 en een 303.. Het pad van idee naar verrot MP3tje is heel kort. :)

Origineel geplaatst door mikemix
inbouwen van een Zip?
In Eindhoven bij EMI hebben ze me vorige week verteld dat het een normale IDE interface is en dat je dus eenvoudig een zipdrive kunt inbouwen. Ik ga dat over een x maanden ook doen..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

In Eindhoven bij EMI hebben ze me vorige week verteld dat het een normale IDE interface is en dat je dus eenvoudig een zipdrive kunt inbouwen. Ik ga dat over een x maanden ook doen..

Hou me op de hoogte svp, weet je ook wat dat
kost?:)

www.mpc2k.com. De beste MPC site. Inclusief duidelijke instructies met foto's om diverse dingen in te bouwen.
En die gast van die site diw weet echt alles. Dus je kan em ook mailen of lid worden van het forum.

Origineel geplaatst door sander
www.mpc2k.com. De beste MPC site. Inclusief duidelijke instructies met foto's om diverse dingen in te bouwen.
En die gast van die site diw weet echt alles. Dus je kan em ook mailen of lid worden van het forum.

Thanx!
Ga meteen even checken!!

Origineel geplaatst door mikemix
inbouwen van een Zip?

Ik heb hem idd zelf ingebouwd. Lijkt eng maar als je weet hoe een computer in elkaar steekt wijst alles vanzelf. Het standaard stroomkabeltje moet je wel even verknippen en combineren met een stroom connector die je normaalgesproken in bijvoorbeeld harde schijven en cdromspelers steekt.
De ide kabel kun je gewoon uit een oude computer trekken. :)

Gebruik een standaard ide zip250 en formateer hem met de mpc2000xl in de partities A t/m G en voila... Je projecten netjes gescheiden :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Ik heb hem idd zelf ingebouwd. Lijkt eng maar als je weet hoe een computer in elkaar steekt wijst alles vanzelf. Het standaard stroomkabeltje moet je wel even verknippen en combineren met een stroom connector die je normaalgesproken in bijvoorbeeld harde schijven en cdromspelers steekt.
De ide kabel kun je gewoon uit een oude computer trekken. :)

Gebruik een standaard ide zip250 en formateer hem met de mpc2000xl in de partities A t/m G en voila... Je projecten netjes gescheiden :)

Dat is het probleem ook niet, maar ik wist van het verbouwen van de stroomkabel.
Super, bij FODOR (AKAI) werd me vertelt
dat je de OS niet meer kan updaten, dus werd afgeraden:confused:
Ga eendezer weken dit klusje maar klaren
Thankx!:okdan:

Laatst gewijzigd:
Back