Dit lijkt op een rotte verbinding, heb ik ook wel eens dat een kanaal uitvalt op mijn koptelefoon.Slaat dat ene kanaal trouwens continu helemaal uit, of reageert hij wel op verschil in geluidsniveau? Anders heb je gelijkspanning op de ingang staan en dat lijkt me niet erg gezond.
Hij reageert niet op verschil in geluidsniveau. De afbeelding die ik heb geplaatst was op het moment dat ik GEEN geluid aan het opnemen was. Dus ergens komt er een signaal binnen. Als ik één van de andere kanalen selecteer, dan valt die uitslag weg. Het is sowieso raar, want het andere kanaal slaat ook voor een deel uit. Alleen lang niet zo ver. En wat ik tegelijkertijd ook aangaf, mijn volume om op te nemen, staat minimaal.
Maaar uh internet radio?? Dat zit toch ook op diezelfde PC, dus kan je die intern routen? Ik heb zelf geen internet radio, maar als ik een midifile naar audio opneem doe ik dat ook.
Jep, zit op dezelfde pc. Ik wilde die avond iets opnemen van ID&T radio, via internet. Mijn gewone radio heeft 't begeven, anders had ik wel ff een lijntje naar me pc getrokken. Maar dan nog, dan ging dat lijntje naar m'n 'lijningang' en kon ik nog niet opnemen. Ik krijg dus eigenlijk geen signaal binnen, het signaal van de internet radio.
Maar dan nog zou je gewoon dat signaal wat je op jouw plaatje ziet moeten horen. Zie je dan wel een wave, na de opname? (Je weet wel op dat onderliggend window van jouw plaatje)
Als je wel een wave ziet, heb je misschien bij volume control (playback) wave gemuted
Stel, ik zou wel opnemen, dan krijg ik na mijn opname gewoon een 'groene balk', daar waar je normaal altijd een 'wave' ziet. Die balk komt doordat het geluid schijnbaar ontzettend hard binnenkomt, en dus -zoals ik al had aangegeven- het signaal maximaal uitslaat. Op de achtergrond van die eerste afbeelding zie je dus ook die groene balk. Het andere kanaal, is gewoon leeg. Als ik de opname afspeel, hoor ik niks. En dat zo er op lijken dat ik iets gemuted moet hebben. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat. Of ik er weer eens drie keer overheen gekeken...
Op de manier zoals 6 trak 'm had uitgelegd, via Winamp, heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik van het weekend ff doen. Maargoed, het is gewoon raar. Als ik m'n synth er op aan wil sluiten, om iets op te nemen, dan doe ik dat ook via de 'lijningang' en zou die het moeten doen, toch?