Retourneren Thomann

ishi

Administrator
Staff member
Ik hoorde laatst dat retourneren bij Thomann niet meer gratis is. Toch eens opgezocht, want ik heb in het verleden wel eens een Berhringer-moduultje teruggestuurd (923, grrr) en dat kon toen nog gratis. In de voorwaarden kwam ik nu inderdaad deze passage tegen:

"In het kader van het recht op retour (30 dagen Money Back) kan de firma Musikhaus Thomann helaas niet de kosten voor de retourzending van klanten in het buitenland voor zijn rekening nemen."

Iemand al wat van gemerkt?

Weet wel dat op bestelling onder 50 euro maar 2,50 porto op moet. Als je bij Bax iets besteld onder de 50 euro dan moet je 5 euro betalen.

Niets van gemerkt. Laaste retour is wel al voor de corona periode.
schrijf ze een mail of chat bericht voor een eenduidig antwoord.

Ik heb dat een tijdje terug ook gemerkt, volgens mij was dat ook bij Thomann.
Alleen nog wel steeds gratis als er iets defect is of iets anders mis is maar niet meer bij een gewone retour.
Op zich kan ik dat wel begrijpen, nog niet zolang geleden was er een docu op tv over alles wat mensen retour sturen, het is echt niet normaal als je ziet hoeveel dat is.
Maar het is jammer voor de mensen die zelden iets retour sturen nu wel moeten betalen.

Dat kan best oplopen als je iets groots/zwaars koopt en terug wilt sturen dan, want internationale verzendingen zijn over het algemeen flink duurder dan binnen Nederland.

Ik heb eens bij Keymusic iets teruggestuurd en moest toen portokosten naar Belgiƫ betalen terwijl ik op een nl website/vestiging had gekocht, was 20 euro porto of zo als ik het me goed herinner (voor pakket onder 10 kg). Dat vond ik wel kras. Ik ga niks meer bestellen bij dat Keymusic. Thomann zou het wel explicieter mogen vermelden, scheelt wellicht boze klanten. Volgens mij zou het trouwens beter zijn om gratis retourneren wettelijk te verbieden, wat Kraut zegt, compleet gestoord die bizznizz.

Ik heb dat een tijdje terug ook gemerkt, volgens mij was dat ook bij Thomann.
Alleen nog wel steeds gratis als er iets defect is of iets anders mis is maar niet meer bij een gewone retour.
Op zich kan ik dat wel begrijpen, nog niet zolang geleden was er een docu op tv over alles wat mensen retour sturen, het is echt niet normaal als je ziet hoeveel dat is.
Maar het is jammer voor de mensen die zelden iets retour sturen nu wel moeten betalen.
Idd, dag is te begrijpen. Moet je eens kijken hoeveel b-stocks er zijn bij Bax-Shop..

In de periode tussen april-mei heb ik een aanta; retourzendingen gedaan bij Thomann vanwege defect en dat was gratis

Het is vooral jammer bij spullen die zo goedkoop zijn dat het goedkoper is om ze in de vuilverbrander te mikken dan weer terug in de verkoop te krijgen (iets wat Amazon schijnt te doen). Ik begrijp het ook niet: als ik een jack kabel nodig heb dan bestel ik er een (of een setje); dan ga je toch geen kabeltje terugsturen omdat de kleur niet bevalt ofzo?

In Nederland is retour een recht. Ik neem aan dat dat zo blijft en dat de dozenschuivers hun prijzen afstemmen op het aantal verwachte terugzendingen.

Ik heb deze maand voor het eerst iets terug moeten sturen en dat was naar Thomann. Hun beleid was toen al aangescherpt. Ik kreeg zonder discussie een gratis retour aangeboden en mijn geld terug direct na ontvangst. Misschien hielp het dat ik al jaren klant ben en voordat ik het product terugzond het juiste product had besteld.

Wat ik had met thomann is dat binnen twee weken retour zonder verzendkosten was en daarna met. De voorwaarden waren over twee pagina’s verspreid, lekker duidelijk maar niet heus.

Ik hoorde laatst dat retourneren bij Thomann niet meer gratis is. Toch eens opgezocht, want ik heb in het verleden wel eens een Berhringer-moduultje teruggestuurd (923, grrr) en dat kon toen nog gratis. In de voorwaarden kwam ik nu inderdaad deze passage tegen:

"In het kader van het recht op retour (30 dagen Money Back) kan de firma Musikhaus Thomann helaas niet de kosten voor de retourzending van klanten in het buitenland voor zijn rekening nemen."

Iemand al wat van gemerkt?

Dat hangt toch altijd af van de redenen,als het product defect is of niet overeen komt is het gratis ,dat zijn ze verplicht en gaan ze ook niet moeilijk over doen.

In het kader van money back 30 dagen vind ik het maar normaal dat je het zelf moet betalen.

Ik had laatst iets terug gezonden naar thomann, zonder kosten. Dat was een heel klein pakje.

heb ook nog een groot pak staan wat terug moet, maar volgens mij gaat dat ook kosteloos. Heb het retourlabel al gekregen.

Heb ook nu een groot pakket teruggestuurd. Geen kosten aan verbonden

Lees de kleine letters een bij bax. Als de kabels in n zakje zitten dat je opentrekt en alles retour stuurt rekenen ze dat al aan. En hun retour prijzen zijn soms een paar euro lager dan hun volle prijs. En dan heb ik t over adam
a7x kes of zo. Geen klein broodje.

Ik heb laatst een mix teruggestuurd naar bax. Een goedkoop zwanehalsje. Kostte me idd een paar euro. Maar goed. Ach. Hier stond het in de weg.

In het kader van money back 30 dagen vind ik het maar normaal dat je het zelf moet betalen.

Vind ik eigenlijk ook. Het publiek is wat betreft veel te verwend. Het wordt veel te makkelijk gemaakt om dingen terug te sturen die niet bevallen of zelfs om het even uit te proberen of te gebruiken voor een opname of zo. Als het niet defect is zouden de retourkosten eigenlijk gewoon voor de klant moeten zijn. Dan zou je een stuk minder B stock artikelen hebben. Of artikelen die als nieuw verkocht worden die eigenlijk gewoon B stock zijn.

Ik kom hier net pas achter op de thomann site. jammer, mij ben je dan kwijt als klant. je kunt zeker de wat obscuurdere zaken vrijwel nergens uitproberen want de gemiddelde muziekwinkel heeft dat spul niet, en youtube videos zijn ook niet altijd even betouwbaar, dan is kunnen proberen en weten dat als je het niks vindt dat het je niks kost, iets heel waardevols. zo kun je ook nog eens een gokje wagen met een synth, monitors of zoiets. ik snap het ook niet want er wordt hier gedaan alsof synths geruild worden als kleren, en daar geloof ik niks van. hoevaak zal het voorkomen? volgens mij is het alleen maar slecht voor de business.
gelukkig doet musicstore.de het nog wel gewoon: 30 dagen gratis retour.

Thomann ook hoor. Laatst nog met Hydra synth explorer. Gewoon gratis retour binnen de 30 dagen.

Deze thread was al 2 jaar oud overigens. Misschien dat het weer veranderd is?

Thomann ook hoor. Laatst nog met Hydra synth explorer. Gewoon gratis retour binnen de 30 dagen.

Deze thread was al 2 jaar oud overigens. Misschien dat het weer veranderd is?
Het staat wel op hun site.
Binnen Duitsland neemt Thomann ook de retourvrachtkosten op zich.

Geen ervaring met retouren overigens. Alleen garantiegeval.

Back