Moog subsequent 37 + Een 'patch from scratch' op aanvraag.

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Een mede youtuber vroeg me naar het geluid wat ik in een eerdere video gebruikte om de Source Audio Collider te demo-en.
Ik moest hem even namaken, maar dit is hem.
Heerlijk geluid toch die S37 :)

Ben er ook erg blij mee en gebruik 'm in elke track sinds dat ik 'm heb :okdan:

Ja, snap ik.
Heel veelzijdig eigenlijk. Zeker met een beetje reverb / delay.
Enige wat ik mis is polyfonie. Maar dat is met te duur als hobbyist (bij Moog iig).
En direct ook wel heel lomp in m'n kleine studio, want ik ken zo geen desktop versies van een polyfone Moog.

Ik ben zijdelings nog wel aan het kijken om een Minitaur (of Sirin) ernaast te zetten en dan 2 stemmig te kunnen spelen (met behoud van alle oscillatoren per stem). Maar dat is niet echt hetzelfde natuurlijk.
En die gaan ook 2e hands nog als warme broodjes (dus vrij duur).
Doen ze goed bij Moog.

Sub37 heeft geen polyfonie nodig, is dik genoeg zo ;)

Samplen wellicht? Dan kan je het alsnog polyfoon spelen. Extra filter env vanuit je sampler gebruiken zodat het wat minder statisch klinkt.

Ja, hij is dik genoeg.
Maar soms maak je een patch die gewoon lekker(der) als akkoordje klinkt.

Ik heb me er ooit aan gewaagd om hem polyfoon op te nemen.
  1. eerst midi akkoorden inspelen met een soft synth,
  2. dan met de Moog wat automation toevoegen op een aparte track (midi) en die kopiëren naar de eerder ingespeelde track met akkoorden.
  3. De stems splitsen van de akkoorden in 3 (of meer) midi lanes voor die eerste track
  4. Dan alle stems apart opnemen. Steeds met één note lane (vinger) actief en de rest gemuted. (en de automation van de knoppen dus steeds gelijk)
  5. En dat dan voor de partijen die ik polyfoon op wilde nemen.
Veel werk, maar wel het heerlijke warme Moog geluid polyfoon :)

Back